Gå til innhold

DAGENS DINGS: Misfornøyd med at Apple fjernet alle portene fra den nye MacBooken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USB-C ser ut som hullet til en Kensington-lås.

Jeg ser for meg at noen trykker inn en slik lås og vrir rundt i USB-porten...

 

Jeg tenkte akkurat det samme. Noe av det første jeg grublet på da jeg så bildet var hvorfor denne hadde to Kensington-låser :D Tok litt tid før jeg så hva det egentlig var. Men utenom det. Fint konsept!

Lenke til kommentar

Synes de burde oppdatere air med retina. 100% mer attraktivt enn MacBook.

 

Det finnes allerede, den heter Dell Xps 13 :p

 

MBA kan og fås i mye rimeligere modeller, du må ikke ut med 12.000 kr. Sånn som det er nå har jo Apple ingen oppdaterte modeller under 12.000 kr. Det er litt merkelig, og det er kjipt for folk som vil ha en Mac. Så de burde virkelig komme ut med en oppdatert versjon av Air snart ja (CPU blir oppdatert selvfølgelig, men ingenting annet). Det blir nok ikke desverre før om et år pga av lanseringssyklusen. Er jo mulig at Intel sin forskjøvne syklus med Skylake til høst/vinter gjør at Apple og lanserer ny modell da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller bare kjøpe en laptop som faktisk har nødvendige porter.

 

En viktig sak som jeg tror mange glemmer er at siden USB-C skal også lade maskinen, så blir det garantert tilfeller da folk ødelegger porten/kabelen, contra den velutprøvde og 100% idiotsikre Magsafe.

 

Mangelen på Magsafe er faktisk grunn nok til at jeg ikke ser på nye Macbook som aktuell selv etter å ha ein en hel rekke Macbooker de siste årene.

 

Et stort tilbakesteg fra Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en macbook med flere porter, men har aldri hatt behov mer enn en USB port. Hva skal jeg bruke portene til i 2015?

 

DU har heller aldri brukt en port samtidig som du har ladet? Jeg kan jo fortelle hva jeg bruker porter til, usb-sticks, utstyr som trenger USB-kobling, kamera, kortleser, ekstern disk. Tethering, lading av mobil når det er den mest praktiske måten å gjøre det på, tilkobling av projektorer og andre skjermer, tilkobling av mus, tilkobling av presentasjonspenn, software-dongler osv.

 

AtW

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Synes de burde oppdatere air med retina. 100% mer attraktivt enn MacBook.

 

Det finnes allerede, den heter Dell Xps 13 :p

 

MBA kan og fås i mye rimeligere modeller, du må ikke ut med 12.000 kr. Sånn som det er nå har jo Apple ingen oppdaterte modeller under 12.000 kr. Det er litt merkelig, og det er kjipt for folk som vil ha en Mac. Så de burde virkelig komme ut med en oppdatert versjon av Air snart ja (CPU blir oppdatert selvfølgelig, men ingenting annet). Det blir nok ikke desverre før om et år pga av lanseringssyklusen. Er jo mulig at Intel sin forskjøvne syklus med Skylake til høst/vinter gjør at Apple og lanserer ny modell da.

Den er litt dyr da. Invisterer heller i en Macbook pro til 11000. Hvis XPS hadde kostet 10-11000 så hadde den vært mer attraktiv.

Lenke til kommentar

 

 

Har en macbook med flere porter, men har aldri hatt behov mer enn en USB port. Hva skal jeg bruke portene til i 2015?

 

DU har heller aldri brukt en port samtidig som du har ladet? Jeg kan jo fortelle hva jeg bruker porter til, usb-sticks, utstyr som trenger USB-kobling, kamera, kortleser, ekstern disk. Tethering, lading av mobil når det er den mest praktiske måten å gjøre det på, tilkobling av projektorer og andre skjermer, tilkobling av mus, tilkobling av presentasjonspenn, software-dongler osv.

 

AtW

Jeg bruker også mange av disse tingene, men ikke samtidig. Med all trådløs teknologi som finnes i dag er det sjelden jeg putter noe i portene på min Mac. Ikke en gang mobilen da den lades om natten og holder hele dagen.

Lenke til kommentar

Ja, det er lett å ha nok muligheter til lading og trådløst utstyr når man faktisk er hjemme. Men når man ikke er hjemme, dvs det en ultraportabel faktisk er lagd for er mulighetene til slike tilpasninger mindre. I tillegg kan man som sagt ha behovet for å bruke disse funksjonene og også lade.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...