Gå til innhold

Project Cars lar deg justere grafikken på konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på tide en får slike valg også i konsoll spill. En kan jo håpe at i fremtiden så vil en kunne velge om en vil gå ned litt på endel innstillinger for å få fks 60fps. Eller om pure eyecandy er hva en foretrekker. 

 

PS4/XBO er jo så lik en PC nå at hvorfor ikke ta dette skrittet også nå...

Lenke til kommentar

Er på tide en får slike valg også i konsoll spill. En kan jo håpe at i fremtiden så vil en kunne velge om en vil gå ned litt på endel innstillinger for å få fks 60fps. Eller om pure eyecandy er hva en foretrekker. 

 

PS4/XBO er jo så lik en PC nå at hvorfor ikke ta dette skrittet også nå...

Irriterer meg at de ikke spanderte en litt kjappere CPU og GPU på de nye konsollene. Tror ikke det hadde kostet så forferdelig mye i forhold til dagens pris. Det at standarden har blitt 900P med reduserte effekter etc allerede er vel ikke et godt tegn.

Lenke til kommentar

 

Irriterer meg at de ikke spanderte en litt kjappere CPU og GPU på de nye konsollene. Tror ikke det hadde kostet så forferdelig mye i forhold til dagens pris. Det at standarden har blitt 900P med reduserte effekter etc allerede er vel ikke et godt tegn.

 

 

Ja det skal bli interessant å se hvordan dette vil utvikle seg. For å være helt ærlig så tror jeg ikke det vil ta lang tid før PS4/XBO vil føles like ut datert som PS3/X360 var mot slutten. At disse konsollene som allerede på år 2 sliter med ytelse skal vare i rundt 6-10år virker ekstrem urealistisk idag. 

 

Vi har nå mobiltelefoner som kan rendre i sanntid like bra som en PS3/X360. Jeg ville ikke bli overasket om 2-3 år så kan en tablet eller en telefon rendre i sanntid det samme som en PS4/XBO. 

 

Hele konsoll konseptet er ut datert. Om dem skal være relevante i tiden fremover så må dem bli oppgraderbare med modulære deler mener nå jeg. Eller komme med jevnlige nye modeller ala mobiltelefoner. 

 

Folk kjøper nye telefoner nesten hvert år til 4-6000kr +. For å sette pris i perspektiv...

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

Ja det skal bli interessant å se hvordan dette vil utvikle seg. For å være helt ærlig så tror jeg ikke det vil ta lang tid før PS4/XBO vil føles like ut datert som PS3/X360 var mot slutten. At disse konsollene som allerede på år 2 sliter med ytelse skal vare i rundt 6-10år virker ekstrem urealistisk idag. 

 

Vi har nå mobiltelefoner som kan rendre i sanntid like bra som en PS3/X360. Jeg ville ikke bli overasket om 2-3 år så kan en tablet eller en telefon rendre i sanntid det samme som en PS4/XBO. 

 

Hele konsoll konseptet er ut datert. Om dem skal være relevante i tiden fremover så må dem bli oppgraderbare med modulære deler mener nå jeg. Eller komme med jevnlige nye modeller ala mobiltelefoner. 

 

Folk kjøper nye telefoner nesten hvert år til 4-6000kr +. For å sette pris i perspektiv...

 

 

Har aldri forstått meg på dette konseptet med at folk går mann av huse for å skaffe seg en crappy, låst PC

Lenke til kommentar

Hele konsoll konseptet er ut datert. Om dem skal være relevante i tiden fremover så må dem bli oppgraderbare med modulære deler mener nå jeg. Eller komme med jevnlige nye modeller ala mobiltelefoner. 

 

Folk kjøper nye telefoner nesten hvert år til 4-6000kr +. For å sette pris i perspektiv...

 

Steam Machines :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser fordelene, jeg skrur selv av en masse effekter i PC spill slik som Depth of field, jeg kaster ikke bort kraft på en effekt som jeg synes er irriterende.

Bloom må også ryke og noen ganger HDR også grunnet at jeg synes lyseffektene blir alt for irriterende.

Så det at konsollgutta får slikt skjønner jeg, men som sagt blir dette standard så er siste fordelen med konsoller ute av vinduet og skrittet til PC er kort, de har allerede patche helvetet på gang, og ulempen er at den er låst ned, noe en PC ikke er.

Lenke til kommentar

"Vi blir lova ei stor og omfattande verd å køyre rundt i, samt den største samlinga med bilar i eit bilspel nokon sinne."

 

Tror dere blander litt her:P Det er den største samlingen av baner i et bilspill noensinne, og absolutt ikke den største samlingen av biler i et bilspill. Og det foregår ikke i en åpen verden.

Lenke til kommentar

 

Hele konsoll konseptet er ut datert. Om dem skal være relevante i tiden fremover så må dem bli oppgraderbare med modulære deler mener nå jeg. Eller komme med jevnlige nye modeller ala mobiltelefoner. 

 

Folk kjøper nye telefoner nesten hvert år til 4-6000kr +. For å sette pris i perspektiv...

 

Steam Machines :w00t:

 

 

Eller Steam in-home streaming via feks en NUC eller Compute stick? :) har prøvd det noen ganger nå på sambo sin bærbar og det funker overraskende bra, selv om jeg har homeplugs fra stasjonæren og til ruteren! I et gigabit nettverk vil det antakeligvis kjøre perfekt :)

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er på tide en får slike valg også i konsoll spill. En kan jo håpe at i fremtiden så vil en kunne velge om en vil gå ned litt på endel innstillinger for å få fks 60fps. Eller om pure eyecandy er hva en foretrekker. 

 

PS4/XBO er jo så lik en PC nå at hvorfor ikke ta dette skrittet også nå...

 

Neinei, nei og atter uff... Har da ingen interesse av å forholde meg til slikt, da hadde jeg kjøpt en pc!

 

Så hvorfor kan jeg ikke ignorere menyen? Vel, hvis den er der, så kommer jeg til å fikle med den. Jeg vil heller bli irritert av dårlige standardinstillinger en å bli irritert over å ikke finne optimale instillinger selv :)

 

Men ellers gleder jeg meg til spillet :)

Lenke til kommentar

På meg virker det som om mange av effektene kan skrus av og på avhengig av hva man selv liker å se.

 

Regndråper, lens flare, screen dirt og sun flare er eksempler på det.

 

Field of view-instillingene er det helt nødvendig å ha med i en racing-sim, slik at man kan justere for skjermstørrelse og avstand til skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...