Gå til innhold

– Nvidia snart klar med ny toppmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

980 TI lol :rofl: Man klokker bare standardclock 10 mhz fra GTX 980 så får man TI.

 

Ville heller fortrekket skjermkort som har displayport 1.3 og er mere lik Titan i minnemengde.

Per dags dato er det dårlig med skjermkort som virkelig får liv i 4k oppløsning eller 8k.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter fortsatt med 6950 og har ingen planer om å oppgradere i år heller

Fult så dårlig er det ikke men ser ikke grunn å oppgradere hvis man har GTX 770 eller R9 280x per dags dato hvis man har full HD skjerm 120 hz eller lavere.

 

Burde jeg kjøpe et GTX 900-serie GPU iløpet av de kommende månedene, eller er det like greit å vente til Nvidia kommer med ny generasjon?

Se svaret over, det kommer vel ann på hva du har nå. Samt hvilket spill du har nå.

 

Hadde vært greit for meg om nvidia hadde lansert 980Ti nå :) Men det ser ut som det kortet vil drøye til sept...

Ja er enig det virker litt rart, muligens nvidia vil ha noe når R9 300 serien kommer så de ikke konkurer mot sine egne skjermkort, da faller ofte prisene eller så blir skjermkortene liggende på lager i evigheter.

Lenke til kommentar

Nvidia kommer med "Ti" versjoner og AMD rebrander og folk biter på, for de vil jo ha det beste av det beste, som knapt er bedre enn det de allerede har

Sitter fortsatt med 6950 og har ingen planer om å oppgradere i år heller

 

Nå har AMD lovet full freesync støtte med 300-serien, så det kan ikke bli så mye rebrand denne gangen^^

 

Hvorfor bytte skjermort, når det gamle gode holder mål den dag i dag :) Du er økonomisk og fornuftg :) Jeg oppgradete i fra 6850 til R9 285, og det var bortkastet!

Lenke til kommentar

Nvidia kommer med "Ti" versjoner og AMD rebrander og folk biter på, for de vil jo ha det beste av det beste, som knapt er bedre enn det de allerede har

Sitter fortsatt med 6950 og har ingen planer om å oppgradere i år heller

 

jeg sitter med 2stk 6970 kort.. og virkelig har planer om oppgradering, da kortene ikke strekker til for 3 skjermer... (men jeg hastehandler ikke skjermkort.jeg skal vite at det lever opp til hva det reklameres med #970 )

men jeg må vel kanskje kjøpe eneste "nye" kort AMD kommer med, for og hjelpe litt i makt balansen,

 

det er så sykt teit at Nvidia ikke har mer konkurranse, jeg ønsker at faktisk kortene skal presse grenser når de kommer ut.. ikke bare overklokkes litt for og se bedre ut på papiret..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sitter fortsatt med 6950 og har ingen planer om å oppgradere i år heller

Fult så dårlig er det ikke men ser ikke grunn å oppgradere hvis man har GTX 770 eller R9 280x per dags dato hvis man har full HD skjerm 120 hz eller lavere.

 

Burde jeg kjøpe et GTX 900-serie GPU iløpet av de kommende månedene, eller er det like greit å vente til Nvidia kommer med ny generasjon?

Se svaret over, det kommer vel ann på hva du har nå. Samt hvilket spill du har nå.

 

Hadde vært greit for meg om nvidia hadde lansert 980Ti nå :) Men det ser ut som det kortet vil drøye til sept...

Ja er enig det virker litt rart, muligens nvidia vil ha noe når R9 300 serien kommer så de ikke konkurer mot sine egne skjermkort, da faller ofte prisene eller så blir skjermkortene liggende på lager i evigheter.

 

Jeg skjønner det med at de vil konkurere med sin egne kort, men jeg tror de vil vinne en del kunder på "venterne" der ute^^ Og jeg tror dem også hadde stjelet kunder fra AMD igjen.. Men Nvidia vil ha et kort etter at AMD kommer med noe nytt, så jeg skjønner den også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende kort for oss med høy oppløsning som synes x blir noe dyrt

 

Dersom du har høy oppløsning og/eller flere skjermer bør du også vurdere AMD. AMD sine kort har en tendens til å skalere bedre i slike tilfeller, visstnok primært grunnet bredere minnebuss. Rundt årsskiftet valgte jeg selv et R9 295x2 for mine tre skjermer med 2560x1600 oppløsning fremfor GTX 970 eller GTX 980 i SLi.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snuser på å bygge PC i løpet av nærmeste fremtid. Enten med Swift eller XB270HU.

Hadde sett for meg at jeg burde ha 970 SLI for å kjøre skjermen sånn tålig bra, men blir jo interessant å se om ett av disse kortene kan gjøre jobben isteden :)

 

Du og jeg er i samme båt, og tenker 100% likt så langt!

Lenke til kommentar

Vent å se hva AMD kommer med om noen mnd først. HBM kan gi store ytelse fordeler..

Vi får se.

Jeg vil være ganske skeptisk til om HBM vil gi noe reele forbedringer i første generasjon. Jeg tror 28nm er det største problemet her.

 

Nå har AMD lovet full freesync støtte med 300-serien, så det kan ikke bli så mye rebrand denne gangen^^

Hvor "lover" AMD full støtte for FreeSync på hele 300-serien? Ut i fra det har allerede dukket opp flere 300-serie kort i AMD sine drivere, alle disse er så langt rebrands.
Lenke til kommentar

980 TI lol :rofl: Man klokker bare standardclock 10 mhz fra GTX 980 så får man TI.

 

Ville heller fortrekket skjermkort som har displayport 1.3 og er mere lik Titan i minnemengde.

Per dags dato er det dårlig med skjermkort som virkelig får liv i 4k oppløsning eller 8k.

 

HVa er det du snakker om? Den kommer til å ha en helt annen chip som presiseres i artikkelen. Tror ikke du helt vet hva Ti versjone er jeg og bare antar det det betyr "overclocked" av en eller annen mystisk grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

980 TI lol :rofl: Man klokker bare standardclock 10 mhz fra GTX 980 så får man TI.

 

Ville heller fortrekket skjermkort som har displayport 1.3 og er mere lik Titan i minnemengde.

Per dags dato er det dårlig med skjermkort som virkelig får liv i 4k oppløsning eller 8k.

 

3072 SP vs 2048 på 980. du vil få mer eller mindre lik ytelse som titan x, med 6gb vRAM (nok) til en betydelig lavere pris. og da tar man ikke en gang hensyn til at AIB partnere får mulighet til å forbedre sine versjoner av 980ti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...