Gå til innhold

Russer har meldt seg frivillig for verdens første hode-transplantasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kva er eigentleg målet med dette forsøket?

 

Etter som eg forstår så vil det vell være urealistisk at ein klarer å oppnå full følsomheit i kroppen sjølv og ryggrada er kirurgisk kutta? Så resultatet vil vell uansett være at forsøkspersonen blir lam?

 

Det beste utfallet ein kan tørre å håpe på er vell å få i orden sirkulasjonssystemet slik at forsøkspersonen blir lam frå halsen og ned, men at kroppen vil være i stand til å puste med hjelp av ein respirator og at fordøyelsessystemet vil kunne ta til seg næring?

 

 

Denne forskninga vil nok være av stor betydning for å reparere ryggskader og dermed hindre lammelser, men den naturlige plassen å starte er vell å halshugge personen/forsøksdyret og deretter prøve å kobble hodet tilbake på kroppen. Når ein har beherska denne teknikken, då fyrst kan ein begi seg ut på den vanskelige utfordringa med å bytte kropp (som dette strengt tatt er, ein transplanterer vell per definisjon ein kropp).

 

 

Uansett, mine spådommar for dette forsøket dersom det blir gjennomført er 1 stk død forsøksperson utan hode og med den einaste erfaringa ein har gjort seg er at det var ein dårlig idé å prøve.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Etter som eg forstår så vil det vell være urealistisk at ein klarer å oppnå full følsomheit i kroppen sjølv og ryggrada er kirurgisk kutta? Så resultatet vil vell uansett være at forsøkspersonen blir lam?

 

De ønsker å unngå dette. Jeg har lagt til litt ekstra informasjon i artikkelen nå, men du kan lese mer om prosedyren her: http://www.teknofil.no/artikler/snart-kan-vi-transplantere-hoder/167988
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor et organisk kropp. Mye tøffere med å sette menneskehodet opp på en robotkropp. Man kan jo bare pumpe blod og oksygen ti hodet ved hjelp av robotkroppen. Det lages ganske naturtro sexroboter. Slipper å passe på og ha kroppen slank og blir automatisk mye sterkere. Helder det en mot et annet menneskekropp. Robotkropp kan man oppgradere mye lettere en et menneske kropp også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

jeg ville aldri byttet ut kroppen min mot en anen menneskes kropp selv om det var 0 rissiko for død og jeg var lam i både lemmer og organer. Hadde vært for rart å tenke på i ettertid at jeg ikke hadde orket det.

 

men å bytte ut kroppen mot en robot kropp hvis det hadde gått an, selv om det var en risiko, hadde jeg gjerne gjort det. så lenge jeg overlevde operasjonen og robotkroppen holt meg i live, kunne jeg bare ha oppgradert den med nye armer ol. eller velge om ejg skulle ha hjul eller ben.

Lenke til kommentar

Syntes dette er et veldig interessant tema. La oss si om dette fungerer fint, hvordan ville det vært å flytte et mannehode til en kvinnekropp og omvendt? Er kvinner og menn helt like fra halsen og opp med tanke på nærver osv som skal ned i ryggen?

Hvis man hadde fått ny kropp, har man plutselig 2 DNA-profiler?

Leste at man så for seg å bruke donerte kropper fra nylig avdøde personer, men det blir vel ganske begrenset hvilke man kan bruke skulle jeg tro. Det kan jo ikke være kropper som er kvestet i bilulykker og liknende, eller folk som har dødd av andre skader på selve kroppen, det må vel være utelukkende folk som har dødd av hodeskader?

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

Da blir det vel snart til at de bare tar hele kroppen hvis man er donor. Men mer interessant er om en 100 åring kan få en 20 år gammel kropp og dermed leve et liv til?

 

Gamle får bedre helse om man injiserer de med blod (Selvfølgelig da av samme blodtype etc) fra unge donorer. Så en hel kropp som atpåtil var ung kunne nok muligens satt i gang en rekke interessante prosesser i et gammelt hode. Skulle ikke sett bort ifra at også hodet ville sett yngre ut etterhvert om det ble montert på en ung kropp.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...