Gå til innhold

– PC-utgaven av Grand Theft Auto V tar i bruk 7 DVD-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Jeg har nettkapasitet til å kjøpe digitalt og laste ned, men når spillet koster nesten 200,- mer på steam enn det gjør i fysisk form på flere butikker så føler jeg valget er rimelig greit. Dessuten er jeg litt nostalgisk av meg med tanke på å ha spillesker på hylla.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Jeg har nettkapasitet til å kjøpe digitalt og laste ned, men når spillet koster nesten 200,- mer på steam enn det gjør i fysisk form på flere butikker så føler jeg valget er rimelig greit. Dessuten er jeg litt nostalgisk av meg med tanke på å ha spillesker på hylla.

 

Du kan vel bare kjøpe det fysisk og skrive inn koden på Steam og laste det ned derfra? Regner med spillet bruker Steamworks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nope. Mener å huske at det ikke er steamworks på GTA V. Akkurat det er ikke noen dealbreaker for min del uansett. Null stress å legge inn snarvei til steam. Har såpass mange spill fordelt på gog, origin og uplay fra før av så det spiller ingen rolle med enda ett utenom.

Lenke til kommentar

Nope. Mener å huske at det ikke er steamworks på GTA V. Akkurat det er ikke noen dealbreaker for min del uansett. Null stress å legge inn snarvei til steam. Har såpass mange spill fordelt på gog, origin og uplay fra før av så det spiller ingen rolle med enda ett utenom.

 

Mener du å si om jeg kjøper spillet i butikk for å spare 200kr så kan koden ikke aktiveres i steam og lastes ned direkte derifra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tvilsomt, blir ikke de fleste bærbare i dag levert uten drev i det hele tatt? Tror jeg kan telle på to hender hvor ofte jeg bruker dvd spilleren i pc'en min i løpet av året.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

 

Nope. Mener å huske at det ikke er steamworks på GTA V. Akkurat det er ikke noen dealbreaker for min del uansett. Null stress å legge inn snarvei til steam. Har såpass mange spill fordelt på gog, origin og uplay fra før av så det spiller ingen rolle med enda ett utenom.

Mener du å si om jeg kjøper spillet i butikk for å spare 200kr så kan koden ikke aktiveres i steam og lastes ned direkte derifra?

 

Ser sånn ut ja. Du får jo spillet på disk så hvis du er innehaver av en dvd/blu-ray rom så er det ikke noe stress å installere. Litt usikker på hvordan det funker med tanke på å aktivere spillets kode til Rockstar Social Club.

Lenke til kommentar

Hvor blir det av blueray disker for PC?

 

30:1 Blu-Ray Compilation (PC Bluray) eneste blueray spillet du får for pc.

 

Ingen som bruker Optisk drev i nye maskiner lenger. Det er penger ut av vinduet, bråker og for bærbare så er det snakk om å spare plass og vekt. Installasjon av OS og drivere går MYE raskere gjennom USB og alt annet du trenger laster man ned via nettet. De fleste har fortsatt DVD-spiller på stasjonære fordi disse har god levetid og går videre fra PC-prosjekt til PC-prosjekt.. selv nye hovedkort er kompatibel med SATA 1. Siden man har drevet allerede liggende kan man like godt putte det inn, men ingen som kjøper nytt for å oppgradere til Blue-Ray.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nope. Mener å huske at det ikke er steamworks på GTA V. Akkurat det er ikke noen dealbreaker for min del uansett. Null stress å legge inn snarvei til steam. Har såpass mange spill fordelt på gog, origin og uplay fra før av så det spiller ingen rolle med enda ett utenom.

Mener du å si om jeg kjøper spillet i butikk for å spare 200kr så kan koden ikke aktiveres i steam og lastes ned direkte derifra?

 

Ser sånn ut ja. Du får jo spillet på disk så hvis du er innehaver av en dvd/blu-ray rom så er det ikke noe stress å installere. Litt usikker på hvordan det funker med tanke på å aktivere spillets kode til Rockstar Social Club.

 

Med andre ord litt slik som voucher man fikk ved kjøp av Nvidia 900 serien. Jeg kunne ikke aktivere The Crew på steam, men måtte gjøre dette i Uplay selv om spillet ligger på steam. 

Da går jeg utifra at det blir noe slikt som du kjøper the crew på steam, starter spillet som da åpner uplay der du igjen på trykke play... :/

Lenke til kommentar

 

Hvor blir det av blueray disker for PC?

 

30:1 Blu-Ray Compilation (PC Bluray) eneste blueray spillet du får for pc.

 

Ingen som bruker Optisk drev i nye maskiner lenger. Det er penger ut av vinduet, bråker og for bærbare så er det snakk om å spare plass og vekt. Installasjon av OS og drivere går MYE raskere gjennom USB og alt annet du trenger laster man ned via nettet. De fleste har fortsatt DVD-spiller på stasjonære fordi disse har god levetid og går videre fra PC-prosjekt til PC-prosjekt.. selv nye hovedkort er kompatibel med SATA 1. Siden man har drevet allerede liggende kan man like godt putte det inn, men ingen som kjøper nytt for å oppgradere til Blue-Ray.

Det er da ikke riktig. Det er fortsatt endel som kjøper bærbare med diskdrev og det kommer til å forsette slik en god stund fremover. Grunnen er kompabilitet. For noen er kompabilitet med gamle filmer, spill, musikk viktig. Derfor kommer noen produsenter til å fortsette å tilby dette.

 

Men du har rett i at blueray har blitt totalt akterutseilt på pc og at flertallet kommer til å kjøpe pc uten diskdrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nettkapasitet til å kjøpe digitalt og laste ned, men når spillet koster nesten 200,- mer på steam enn det gjør i fysisk form på flere butikker så føler jeg valget er rimelig greit. Dessuten er jeg litt nostalgisk av meg med tanke på å ha spillesker på hylla.

 

Ja prisen på Steam er ikke annet enn latterlig og håper ingen ender opp med å kjøpe det derfra. Jeg bestilte først en fysisk kopi for rundt 430, men med sju dvd'er så skjønner jeg ikke helt hva jeg tenkte på. Endte derfor opp med å bestille fra Gamesplanet for rundt 380 spenn, og holder på å laste ned nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...