Gå til innhold

Tesla har lansert ny «billigmodell» med firehjulstrekk og mer kraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legg merke til at prisene i artikkelen er grunnpriser uten ekstrautstyr. De aller fleste vil nok måtte plusse på en del for å få bilen slik de vil ha den.

Er det noe spesielt du mener man "må ha" av tilleggsutstyr?

Tesla har lagt til endel utstyr i som var tilleggsutstyr i "grunnmodellen" nå...

Lenke til kommentar

Må og må, det er en smakssak, men jeg ville i hvert fall lagt til autopilot (17 900), vinterpakke (7 200), bakovervendte seter (21 500) og 19" Nokian piggdekk på felg (21 000). Da ville jeg kommet opp i 622 800 for 70D.

 

Går det an å bruke de bakovervendte setene egentlig? Eller er det kun til bruk for barn?

Lenke til kommentar

Kun for barn. De bakovervendte skal være tryggere i frontkollisjoner enn forovervendte og de har 4-punktseler.

 

Men helt ærlig så er ikke denne bilen optimal for meg. Jeg vil heller ha 7 forovervendte med plass til voksne i alle setene, hengerfeste, fossil rekkeviddeforlenger og lavere totalpris. Men jeg er facinert likevel og skulle gjerne hatt penger og ingen motargumenter mot å kjøpe en. Får se om Model X havner nærmere det jeg trenger, eller noen andre har det jeg trenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den frister og jeg skal regne litt på det. Men ja, autopilot må man ha da hardwaren som medfølger vil nok være nødvendig for en del fremtidige oppgraderinger. Vinterhjul koster 21 000, og standardsetene foran er ganske kjipe så de ville jeg oppgradert, i tillegg er jo soltaket ganske nice, osv. Da er man godt over 620,000,-.

 

Så blir fort dyrt :/ Vil man ha litt fin farge og kanskje premium-pakken så blir det jo fort voldsomt.

Endret av Zyg0te
Lenke til kommentar

Den frister og jeg skal regne litt på det. Men ja, autopilot må man ha da hardwaren som medfølger vil nok være nødvendig for en del fremtidige oppgraderinger.

Hardware er standard i alle bilene, men de krever ekstra for "bekvenlighetsfunksjoner" som for eksempel automatisk parkering, autofjernlys, adaptiv cruisekontroll, etc.

 

Tilleggsutstyr blir dyrt uansett hvilken produsent man velger, men den nye standard-konfigurasjonen til Tesla er faktisk ganske bra.

 

Skal ikke snakke så høyt, siden min Model S har alt ekstrautstyr med unntak av bakovervendte seter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...