Gå til innhold

PODKAST: Spillklubben har prøvd seg på «old school»-varianten av Dark Souls


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Super Castlevania IV er jo casual, da. Pisk i alle retninger og muligheten til å justere retningen etter at du har hoppet.

Neida, det er et av mine favorittspill, og sikkert det jeg liker best av spillene før Symphony of the Night. Har Super Nintendoen stående framme med dette spillet i, det hender jeg tar meg en runde.

Castlevania-spillene er jo helt konge når det kommer til musikk, jeg tror flere utviklere hadde hatt godt av å skjønne hvor viktig det er for opplevelsen. Ikke noe dreper et metroidvania-spill raskere enn dårlig eller fraværende musikk.

EDIT: Og det var jo tydelig at de kunne bruke musikken i spillet også, de fleste brettene hadde passende musikk, med klassikerne på de to siste for å få stemninga opp på topp, før "Simon's theme" avslutter Draculas bosskamp og dermed også spillet. Perfekt! 

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Super Castlevania IV er jo casual, da. Pisk i alle retninger og muligheten til å justere retningen etter at du har hoppet.

 

Neida, det er et av mine favorittspill, og sikkert det jeg liker best av spillene før Symphony of the Night. Har Super Nintendoen stående framme med dette spillet i, det hender jeg tar meg en runde.

 

Castlevania-spillene er jo helt konge når det kommer til musikk, jeg tror flere utviklere hadde hatt godt av å skjønne hvor viktig det er for opplevelsen. Ikke noe dreper et metroidvania-spill raskere enn dårlig eller fraværende musikk.

 

Musikken er så sinnsvakt bra i dette spillet. Noe av det beste noensinne.

Lenke til kommentar

Det eneste spillet jeg har testet som jeg virkelig anser som "old school dark souls" er den ofte oversette perlen Severance: Blade Of Darkness. Den har sine feil (laber slutt pga utvikleren gikk tom for penger for eksempel) men den har veldig mye av den samme stemningen og spillstil som Souls spillene. Og gjorde noen detaljer bedre enn Souls spillene i min mening.

Kan kjøpes på GOG ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste spillet jeg har testet som jeg virkelig anser som "old school dark souls" er den ofte oversette perlen Severance: Blade Of Darkness. Den har sine feil (laber slutt pga utvikleren gikk tom for penger for eksempel) men den har veldig mye av den samme stemningen og spillstil som Souls spillene. Og gjorde noen detaljer bedre enn Souls spillene i min mening.

Kan kjøpes på GOG ;)

 

Agreed med det. BoD er knall bra....enda et selskap som aldri skulle ha forsvunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...