Gå til innhold

Kommentar fra Innholdsansvarlig på Diskusjon.no: Fullt navn er ingen garanti for en saklig debatt

Foto

FEATURE: Verdens mest avanserte scenemaskineri skaper opplevelser utenom det vanlige i Operaen i Bjørvika (Ekstra)

14 svar i denne tråden

#1 Kurt Lekanger

Kurt Lekanger

Redaktør, Digi.no

• Teknisk Ukeblad Media AS
  • 3 633 innlegg
  •   31. januar 2006

Skrevet 28. mars 2015 - 17:00

Operaen-kontrollrom.300x169.jpg

Vi lot oss imponere av robotgulv, gigantiske hydrauliske motorer og avansert teknologi få andre teatere i verden kan vise maken til.

FEATURE: Verdens mest avanserte scenemaskineri skaper opplevelser utenom det vanlige i Operaen i Bjørvika (Ekstra)
  • 0

Kurt Lekanger,
Redaktør, digi.no

#2 ronron25

ronron25

Bruker

• Medlemmer
  • 2 155 innlegg
  •   13. desember 2006

Skrevet 28. mars 2015 - 20:22

Fantastisk!
  • 6

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
-- Mahatma Gandhi

Fred er ei det beste, men at man noget vil.

Bjørnson

#3 ZarK

ZarK

Bruker

• Medlemmer
  • 26 innlegg
  •   3. februar 2009

Skrevet 29. mars 2015 - 01:30

Her skulle det jo vært masse videoer!
  • 5

#4 TheBoz

TheBoz

Bruker

• Medlemmer
  • 1 531 innlegg
  •   7. oktober 2002

Skrevet 30. mars 2015 - 12:24

Ser at de kjører Windows XP på en maskin der ja.
  • 3

#5 del_diablo

del_diablo

Bruker

• Medlemmer
  • 9 218 innlegg
  •   25. juli 2008

Skrevet 30. mars 2015 - 13:16

Så lenge den ikke er nettilkoblet, så kan de få lov å kjære Windows 3.2 for meg
  • 3
"I'm tired of trying to do something worthwhile for the human race, they simply don't want to change!"
-Doktor/Professor Dvorák

#6 Gravitass

Gravitass

Bruker

• Medlemmer
  • 1 317 innlegg
  •   2. mars 2011

Skrevet 30. mars 2015 - 13:24

Er dette virkelig den mest avanserte scenen i verden? Har sett "behind the scenes" på en scene i Las Vegas, og der er det jo sjukt svært og heftig! Nå vet ikke jeg alle detaljer ofc, men det var heftig ihvertfall.
  • 0

#7 G

G

Bruker

• Medlemmer
  • 25 855 innlegg
  •   1. august 2003

Skrevet 7. april 2015 - 22:42

For meg som ikke bor i Oslo, eller abonnerer på Ekstra. Lurer på om dette ble bygget sammen med bygget, eller om det er nytt utstyr dere omtaler?

• 0

#8 bjarte_a

bjarte_a

Bruker

• Medlemmer
  • 66 innlegg
  •   4. juni 2002

Skrevet 22. juli 2015 - 07:30

Hvordan i alle dager får dere en scene på 28x28 meter til å bli 2000 kvadratmeter? Virkelig kreativ matte
  • 1

#9 CafSneak

CafSneak

Bruker

• Medlemmer
  • 269 innlegg
  •   31. oktober 2012

Skrevet 22. juli 2015 - 11:12

Jeg lurer på hvordan alt dette finansieres? Med mindre det koster en halv årslønn å kjøpe en billett så er det åpenbart ikke nok penger i billettsalg til å finansiere alt dette. Må si jeg blir litt kvalm hvis dette finansieres av skattebetalerne...
  • 0

#10 ATWindsor

ATWindsor

Bruker

• Medlemmer
  • 68 909 innlegg
  •   17. april 2002

Skrevet 22. juli 2015 - 11:44

Jeg lurer på hvordan alt dette finansieres? Med mindre det koster en halv årslønn å kjøpe en billett så er det åpenbart ikke nok penger i billettsalg til å finansiere alt dette. Må si jeg blir litt kvalm hvis dette finansieres av skattebetalerne...

Svaret på spørsmålet ditt er et googlesøk unna, og om du ikke gidder det: ja, operaen er finansiert blant annet gjennom statststøtte.

AtW

• 0
"It is not so much that I have confidence in scientists being right, but that I have so much in nonscientists being wrong"
-Isaac Asimov

#11 Joachim Vadseth

Joachim Vadseth

Bruker

• Medlemmer
  • 1 216 innlegg
  •   17. februar 2010

Skrevet 22. juli 2015 - 20:41

Så lenge den ikke er nettilkoblet, så kan de få lov å kjære Windows 3.2 for meg

For vell over 600 millioner kroner i budsjett i 2011 burde det finnes rom for oppgradering. De må da ha en avtale med Microsoft som de fleste andre bedrifter av en viss størrelse når det kommer til lisenser på operativsystem..
  • 0

I am a cyclist. I use STRAVA. I ride a SCOTT FOIL 20 Ultegra 6700 & Gavia Zoncolan SR2 Ultegra 6870 Di2

#12 Faller

Faller

Bruker

• Medlemmer
  • 1 902 innlegg
  •   22. mai 2006

Skrevet 22. juli 2015 - 21:35

Hva om det brukes programvare som ikke fungerer i Vista/7/8? Ikke alle bedrifter kan oppgradere OS like hyppig som forbrukere.

Men me det sagt; jeg er enig at de burde ha noe nyere OS enn XP ;)

Mvh Faller
  • 0

Dell XPS 15" (9560)

#13 CafSneak

CafSneak

Bruker

• Medlemmer
  • 269 innlegg
  •   31. oktober 2012

Skrevet 23. juli 2015 - 07:17

Svaret på spørsmålet ditt er et googlesøk unna, og om du ikke gidder det: ja, operaen er finansiert blant annet gjennom statststøtte.

AtW

Jeg prøvde faktisk å google det før jeg spurte, det gjør jeg alltid. Fant en wikipedia artikkel som jeg ikke følte var veldig utfyllende om det jeg lurte på, vet ikke om du fant noe annet, men jeg er ikke veldig dreven i å google på norsk da jeg stort sett googler på engelsk.
  • 0

#14 ATWindsor

ATWindsor

Bruker

• Medlemmer
  • 68 909 innlegg
  •   17. april 2002

Skrevet 23. juli 2015 - 07:33

La meg gi deg noen tips:

Stattstøtte operaen

skattebetalerene operaen

subsidier operaen

budsjett operaen

Gir deg alle svar på de første treffene, bare søk på den type ting, så treffer du stort sett på en så enkel og konkret ting.

AtW

• 0
"It is not so much that I have confidence in scientists being right, but that I have so much in nonscientists being wrong"
-Isaac Asimov

#15 CafSneak

CafSneak

Bruker

• Medlemmer
  • 269 innlegg
  •   31. oktober 2012

Skrevet 23. juli 2015 - 14:28

La meg gi deg noen tips:

Stattstøtte operaen

skattebetalerene operaen

subsidier operaen

budsjett operaen

Gir deg alle svar på de første treffene, bare søk på den type ting, så treffer du stort sett på en så enkel og konkret ting.

AtW

Takk skal du ha. Made me sick to read it though

• 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere