Gå til innhold

Her er bilen på vei ut i grøfta, mens jenta sjekker mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel en grunn til at vi har en lov mot dette. Det ER farlig.

Dog det som feller de fleste her er ikke selve mobilbruken men at de fullstendig mister fokus, og når de først ser at de er på vei mot grøften får de full panikk og ratter i hytt og pine, noe som regel går galt.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på om du kjører i 50-sonen eller på en landevei på en 500 meters strekning uten en sjel å se. Men som sagt over her, det er fokuset som er viktigest å beholde, og kunne beregne hva som skjer i det tidsrommet du ser bort fra veien. Vi alle har nok opplevd å enten selv eller sett andre se på et hus når de kjører forbi, eller se på et skilt. De tingene er sammenlignbare situasjoner, det handler om hvor god du er til å vurdere hva som skjer.

 

Jeg vil heller si at det kan være farlig, og det avhenger av mange faktorer.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på om du kjører i 50-sonen eller på en landevei på en 500 meters strekning uten en sjel å se. Men som sagt over her, det er fokuset som er viktigest å beholde, og kunne beregne hva som skjer i det tidsrommet du ser bort fra veien. Vi alle har nok opplevd å enten selv eller sett andre se på et hus når de kjører forbi, eller se på et skilt. De tingene er sammenlignbare situasjoner, det handler om hvor god du er til å vurdere hva som skjer.

 

Jeg vil heller si at det kan være farlig, og det avhenger av mange faktorer.

 

Nei, det kommer ikke an på det, det er ikke greit om det er 500 meter "uten en sjel å se", å se på et skilt er ikke sammenliknbart i det hele tatt, fordi alle oppgående folk klarer å se veien samtidig. Skal man kjøre rundt med flere tonn livsfarlig maskin i høy hastighet, så får man får faen passe på veien og konsentrere seg om kjøringa.

 

AtW

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

 

De fleste av oss synder vel her fra tid til annen, men man må selvfølgelig ikke se ned mer enn 1 sekund av gangen, å fjerne blikket fra veien lengre enn det er farlig.

Hvorfor er 1 sekund greit?

 

AtW

Tipper(håper) det var ironi? Slår selv stadig et nummer mens jeg kjører, men er ikke dumt nok til å påstå at det ikke er dumt.
Lenke til kommentar

 

De fleste av oss synder vel her fra tid til annen, men man må selvfølgelig ikke se ned mer enn 1 sekund av gangen, å fjerne blikket fra veien lengre enn det er farlig.

 

 

Hvorfor er 1 sekund greit?

 

AtW

1 sekund er på grensa og du vil ikke bli overrasket av noe på veien forran. Såklart innebærer dette at man ser an situasjonen FØR man tar fram telefonen, gjør det aldri når jeg møter biler eller kjører inn i en sving og lignende. Men det er som regel ikke alle som tar disse forhåndsreglene hvis de må sjekke telefonen og da går det mye oftere galt. Bruk heller 2 minutter å taste det nummeret enn 20 sekunder.

Lenke til kommentar

elendige sjafører som ikke har peiling på hvordan man retter opp en sleng. Burde ha vært mer fokus og trening på akkurat det her under trafikkopplæringa.

 

En artig detail er at den eneste som fikk rettet opp slengen var han som kjørte der det var vinter, man blir nok en bedre sjafør av å kjøre på is og sne =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, det kommer ikke an på det, det er ikke greit om det er 500 meter "uten en sjel å se", å se på et skilt er ikke sammenliknbart i det hele tatt, fordi alle oppgående folk klarer å se veien samtidig. Skal man kjøre rundt med flere tonn livsfarlig maskin i høy hastighet, så får man får faen passe på veien og konsentrere seg om kjøringa.

Ifølge din logikk (som jeg forstår handler om prinsipp) så har det ikke noe å si om du ser 200 ms ned på telefonen ift. 5000 ms. Og det er enkelt og greit bullshit. Forskjellen her er enorm. Og på samme måte har det mye å si hvor du er: byggefelt, sving eller en rett strekning uten en sjel å se. Som sagt, mange faktorer.

 

Det er ikke bare svart/hvitt.

Lenke til kommentar

 

Nei, det kommer ikke an på det, det er ikke greit om det er 500 meter "uten en sjel å se", å se på et skilt er ikke sammenliknbart i det hele tatt, fordi alle oppgående folk klarer å se veien samtidig. Skal man kjøre rundt med flere tonn livsfarlig maskin i høy hastighet, så får man får faen passe på veien og konsentrere seg om kjøringa.

Ifølge din logikk (som jeg forstår handler om prinsipp) så har det ikke noe å si om du ser 200 ms ned på telefonen ift. 5000 ms. Og det er enkelt og greit bullshit. Forskjellen her er enorm. Og på samme måte har det mye å si hvor du er: byggefelt, sving eller en rett strekning uten en sjel å se. Som sagt, mange faktorer.

 

Det er ikke bare svart/hvitt.

 

 

Selvfølgelig har det noe å si, men eksemplet jeg svarte på har ingenting å si på om "det er greit", eller ikke, det er ikke greit i noen av tilfellene. 

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...