Gå til innhold

TEST: Denon HEOS 7 / HEOS 5 / HEOS 3 / HEOS Amp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har HEOS Link, og bruker denne sammen med stereoanlegget. Har ingenting å utsette på det, bortsett fra at de ikke lager noen Windows phone-app (men hvem gjør vel det?), noe jeg ved to anledninger har kontaktet Denon for å etterspørre. De svarer ikke på spørsmålet, men lover 'mange spennende nyheter' i tiden som kommer, uten at jeg forventer noen WP-app av den grunn.

 

Jeg vurderer å gå over til Sonos når tiden kommer for å utvide til flere enheter, der er det hvertfall en uoffisiell app (Phonos) tilgjengelig, selv om denne får nokså lunkne omtaler av brukerne. Inntil videre har jeg beholdt min Samsung S5 for å kontrollere HEOSen..

Lenke til kommentar

Dere nevner ikke sonos med ett eneste ord, og dette synes jeg er rart, iomed at det er den desidert største konkurrenten. (Er dette betalt innhold egentlig?) Skulle gjerne hørt noe om likhetene og forskjellene der, når jeg selv sitter med flere sonos play:1 og playbar, og er knallfornøyd med den kombinasjonen.

Lenke til kommentar

Dere nevner ikke sonos med ett eneste ord, og dette synes jeg er rart, iomed at det er den desidert største konkurrenten. (Er dette betalt innhold egentlig?) Skulle gjerne hørt noe om likhetene og forskjellene der, når jeg selv sitter med flere sonos play:1 og playbar, og er knallfornøyd med den kombinasjonen.

 

Den store forskjellen mellom Sonos og Heos er lydkvaliteten i de aktive høyttalerene hvor Heos stikker av med med førsteplassen. Sonos har en bedre app, noe som ikke er rart siden de har holdt på med dette i 10 år og Heos i ett. Ellers har ikke Heos noen lydplanke a la Playbar, men du kan koble til TVen med optisk kabel til både Amp og Link. DU kan forsåvidt koble Heos 3, 5 og 7 til TVen med en mini-jack-kabel, men det blir noe forsinkelse, særlig med lange kabler.

 

Det som også burde vært med i testen er samspillet mellom en Heos Link og en Denon-forsterker. Med triggerfunksjonen slipper man å tenke på å skru på forsterkeren og velge rett inngang, alt skjer når du skrur på forsterkeren i appen. Burde vært nevnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...