Gå til innhold

PODKAST: Dette er de fem Final Fantasy-spillene du bør spille


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6,7,9,10,13(hele serien) er mine favoritter så langt.

Ikke prøvd meg på 14, etter at jeg ikke likte 11.

 

Prøvde meg på 11 i sin tid, var så borte fra det ca 6mnd, kom tilbake, bare for å finne ut at kontoen min da var slettet pga jeg ikke hadde betalt på 6mnd, da orket jeg ikke å betale på nytt nytt.

 

Samme opplegget med 14?

Lenke til kommentar

Før jeg hører på podcasten så vil jeg tippe på hvilke fem:

 

FF4, 6, 7, 9 og 10. De fem beste vil jeg påstå. Nå har jeg ikke tatt høyde for 11 og 14 siden de er MMORPGer og jeg føler det blir litt epler og pærer å sammenligne dem med resten av serien. Når det gjelder resten er FF1 for simpelt, FF2 er broken, FF3 er et veldig solid spill gameplay-messig men har i liten grad noen historie og er nok for old school og vanskelig for mange, og det samme gjelder FF5 i grunn. FF8 har det ekstremt tunggrodde draw-systemet og 12 og 13 delte fansen i to og førte til at mange falt av serien (selv om jeg er en stor fan av 12 selv).

 

Så får vi se om RadCrew er enige. ;)

Lenke til kommentar

Før jeg hører på podcasten så vil jeg tippe på hvilke fem:

 

FF4, 6, 7, 9 og 10. De fem beste vil jeg påstå. Nå har jeg ikke tatt høyde for 11 og 14 siden de er MMORPGer og jeg føler det blir litt epler og pærer å sammenligne dem med resten av serien. Når det gjelder resten er FF1 for simpelt, FF2 er broken, FF3 er et veldig solid spill gameplay-messig men har i liten grad noen historie og er nok for old school og vanskelig for mange, og det samme gjelder FF5 i grunn. FF8 har det ekstremt tunggrodde draw-systemet og 12 og 13 delte fansen i to og førte til at mange falt av serien (selv om jeg er en stor fan av 12 selv).

 

Så får vi se om RadCrew er enige. ;)

 

Tror du blir positivt overrasket over ett av spillene på lista :)

Lenke til kommentar

6,7,9,10,13(hele serien) er mine favoritter så langt.

Ikke prøvd meg på 14, etter at jeg ikke likte 11.

 

Prøvde meg på 11 i sin tid, var så borte fra det ca 6mnd, kom tilbake, bare for å finne ut at kontoen min da var slettet pga jeg ikke hadde betalt på 6mnd, da orket jeg ikke å betale på nytt nytt.

 

Samme opplegget med 14?

Nei, prøvde FF 11 for 2 måneder siden, det blir for gammelt og systemet for og komme seg inn i spillet var på latterlige nivåer, jeg måtte le.

 

Men visst du skal teste FF 14, bare vent til de slipper ut Heavensward og har noe slags kampanje, visst du er usikker, spillet koster ganske lite da, men snart ny expansion.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Så jeg tippet nesten helt riktig på hvilke spille dere inkluderte, bare bytt ut 10 med 12 (overraskende i grunn).

 

Ellers, noen kommentarer:

 

Det sies at FF7 er vanskelig, men dette må da være det enkleste i hele serien. Man kan dra gjennom hele syveren uten å grinde eller gjøre sidequests i det hele tatt.

 

Jeg er enig i at FF12 får mye ufortjent kritikk. Dere glemte imidlertid å nevne at det har sannsynligvis det beste stemmeskuespillet og scriptet i serien. Dere nevner at spillet hadde et bytte av ledelse under utviklingen, og dette merkes i storyen. Det største kritikkpunktet med 12 etter min mening er at det mangler en konsekvent retning i historien fra begynnelse til slutt, men i stedet begynner med en narrativ (Vaan, Reks) for så å glemme denne og fokusere på Ashe. Storyen mangler den røde tråden de aller fleste andre spillene har og fremstår litt rotete.

 

Også enig i at FF4 gjør 1 og 2 irrelevante, med mindre man er så interessert at man vil ha med seg seriens opprinnelse. FF5 fungerer egentlig på samme måte for FF3, da det er en videreutvikling av gameplayet fra FF3 og har en bedre historie.

 

FF10 har et konservativt kampsystem, men jeg mener det er en av grunnene til at det burde være på listen i stedet for 12. Ja, det er turbasert, men FF er i all hovedsak en turbasert serie og liker man ikke turbasert vil jeg påstå at man egentlig ikke liker FF eller JRPGer. FF10 forteller også en bedre historie - det er veldig tydelig at historien ble nøye planlagt fra begynnelse til slutt med plottvister og det hele, i motsetning til 12 - og det har et mye bedre soundtrack. Stemmeskuepillet er ikke på nivå med 12 riktignok.

 

Og til sist en liten korrigering; chocoboene var ikke med i alle FF. Deres første opptreden var i FF2.

 

 

Lenke til kommentar

Så jeg tippet nesten helt riktig på hvilke spille dere inkluderte, bare bytt ut 10 med 12 (overraskende i grunn).

 

Ellers, noen kommentarer:

 

 

 

Og til sist en liten korrigering; chocoboene var ikke med i alle FF. Deres første opptreden var i FF2.

 

 

 

Wow, takk for utfyllende kommentar :D

 

Det er alltid i praksis umulig å lage definitive lister og hvis vi lager ei sånn liste om ett år vil den kanskje se annerledes ut.

 

Det er egentlig bare 4 FF-spill jeg mener man greit kan styre unna og det er 1, 2, 3 og 13. Resten er alle verdt å få med seg, egentlig. Men de fem vi valgte ut er kremen av kremen etter min mening. På tross av problemene som 12 kanskje har så skinner kvalitetene gjennom.

Lenke til kommentar

Godt å høre at andre også liker 12 og ikke setter 10 så høyt. Kampsystemet i 12 er så gjennomført godt at man koser seg meg hver kamp.

 

Liker listen ellers også, selv om jeg setter 8 foran 9. Likte godt kortspillet i 8 helt til "random rule" plutselig ble innført..

Lenke til kommentar

Godt å høre at andre også liker 12 og ikke setter 10 så høyt. Kampsystemet i 12 er så gjennomført godt at man koser seg meg hver kamp.

 

Liker listen ellers også, selv om jeg setter 8 foran 9. Likte godt kortspillet i 8 helt til "random rule" plutselig ble innført..

Jeg kan definitivt skjønne hvorfor noen vil putte 8 over 9. Men Tetra Master i 9 er bedre enn Triple Triad, DET tør jeg påstå :)

 

Ellers vil jeg alltid velge 12 over 10 selv om jeg liker 10 også.

 

Edit: Et kjapt søk og en prat med Gamer.nos Audun Rodem har fortalt meg at folk FLEST faktisk foretrekker Triple Triad! Så jeg er visst i mindretall der.  Oh well :D

Endret av RadJostein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...