Gå til innhold

Må leve uten mobilen på skolen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oboy, tror ikke dette kommer til å løse problemet med bråk i timene.  :hm:

Tvert i mot (som Henrikx123 skriver) blir mobiltittingen av mange brukt som tidsfordriv fordi man ikke er interessert i å lære. I disse tilfellene vil å få mobilene fratatt, føre til mer bråk på sikt. Dette fordi elevene som tidligere ville tekstet og kommunisert noenlunde diskre, ikke lenger har den muligheten. Jeg tror dette vil medføre mindre respekt for lærerne.

 

Synes også synd på de uskyldige elevene rammet her. De som gjør en innsats på skolen og som er interessert i å lære. Musikk kan være bra å bruke til å konsentrere seg, når det er bråk rundt i klasserommet.

Jeg tror dette er en feiltakelse av skolen og at løsningen heller er i baner av en mer fri skole. 

Endret av BlueCoder
Lenke til kommentar

Oboy, tror ikke dette kommer til å løse problemet med bråk i timene.  :hm:

Tvert i mot (som Henrikx123 skriver) blir mobiltittingen av mange brukt som tidsfordriv fordi man ikke er interessert i å lære. I disse tilfellene vil å få mobilene fratatt, føre til mer bråk på sikt. Dette fordi elevene som tidligere ville tekstet og kommunisert noenlunde diskre, ikke lenger har den muligheten. Jeg tror dette vil medføre mindre respekt for lærerne.

 

Synes også synd på de uskyldige elevene rammet her. De som gjør en innsats på skolen og som er interessert i å lære. Musikk kan være bra å bruke til å konsentrere seg, når det er bråk rundt i klasserommet.

 

Jeg tror dette er en feiltakelse av skolen og at løsningen heller er i baner av en mer fri skole.

For noe sprøyt. Nå er det en stund siden jeg gikk på skolen, men jeg skjønner ihvertfall såpass som at musikk, Facebook og Instagram er distraksjoner som bare ødelegger mulightene for læring, sosial og personlig utvikling som BURDE finnes i et klasserom.

 

Om det er så mye bråk i klasserommet at noen føler behov for å stenge det ute med musikk så har læreren resignert eller gitt opp og burde levere inn sin egen avskjed om han eller hun ikke allerede har gjort det.

Endret av Hertug Fluesopp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Oboy, tror ikke dette kommer til å løse problemet med bråk i timene.  :hm:

Tvert i mot (som Henrikx123 skriver) blir mobiltittingen av mange brukt som tidsfordriv fordi man ikke er interessert i å lære. I disse tilfellene vil å få mobilene fratatt, føre til mer bråk på sikt. Dette fordi elevene som tidligere ville tekstet og kommunisert noenlunde diskre, ikke lenger har den muligheten. Jeg tror dette vil medføre mindre respekt for lærerne.

 

Synes også synd på de uskyldige elevene rammet her. De som gjør en innsats på skolen og som er interessert i å lære. Musikk kan være bra å bruke til å konsentrere seg, når det er bråk rundt i klasserommet.

 

Jeg tror dette er en feiltakelse av skolen og at løsningen heller er i baner av en mer fri skole.

For noe sprøyt. Nå er det en stund siden jeg gikk på skolen, men jeg skjønner ihvertfall såpass som at musikk, Facebook og Instagram er distraksjoner som bare ødelegger mulightene for læring, sosial og personlig utvikling som BURDE finnes i et klasserom.

 

Om det er så mye bråk i klasserommet at noen føler behov for å stenge det ute med musikk så har læreren resignert eller gitt opp og burde levere inn sin egen avskjed om han eller hun ikke allerede har gjort det.

Kremt, kremt. Eg går i 10 klasse på tryggheim. Eg er nokså fornøyd med at det er total mobilforbud i både timen og friminuttene. Men når vi arbeider med oppgaver så trenger eg musikk for at eg ska konsentrere meg, fordi klassen min er den mest bråkete i heile skulen xD. Og tro meg, med dei bråkebøttene og dei 2 skravlekråkene som sitter bak meg så ska det mye te for og få ro i klasserommet.

Lenke til kommentar

Kremt, kremt. Eg går i 10 klasse på tryggheim. Eg er nokså fornøyd med at det er total mobilforbud i både timen og friminuttene. Men når vi arbeider med oppgaver så trenger eg musikk for at eg ska konsentrere meg, fordi klassen min er den mest bråkete i heile skulen xD. Og tro meg, med dei bråkebøttene og dei 2 skravlekråkene som sitter bak meg så ska det mye te for og få ro i klasserommet.

Takk for inspill. Om det er så bråkete så syns jeg at læreren burde ta noen grep for å redusere støynivået. Har du personlig sagt ifra til læreren at det er vanskelig å konsentrere seg fordi det er så mye bråk? Om du har gjort dette og det ikke virker som om læreren har tenkt å gjøre noe med dette så burde du ta dette opp med dine foreldre og\eller rektor. Rektor er sjefen til din lærer og har blant annet som oppgave å passe på at læreren din gjør den jobben hun eller han skal gjøre.

 

Om du tar dette opp med rektor så er sannsynligheten meget stor for at læreren kommer til å ta dette mye mer alvorlig framover! Men det er absolutt mest rettferdig og riktig om du forteller læreren hvor ille det er på forhånd, om du ikke allerede har gjort dette.

 

Man skal ikke ta for gitt at ting bare er slik som de er, for det aller meste som vi mennesker har bygget opp eller funnet på kan endres på, vil bli endret på og har blitt endret på. Alt som trengs er vilje og kreativitet.

Endret av Hertug Fluesopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Helt enig med Hertug her. Var faktisk å hadde undervisning i en 6. klasse her forleden. Mobilbruk var ikke noe problem, men elevene hadde tilgang på bærbar pc og dette viste seg å være umulig for lærer og kontrollere. Elevene satt å surfet gjennom hele timen når de hadde gruppearbeid. Aldri sett noe verre. Sånn tror jeg de fleste skolene har det etter digitaliseringen. Lærerene henger overhodet ikke med på utviklingen. Elevene får styre som de vil.

Lenke til kommentar

Helt enig med Hertug her. Var faktisk å hadde undervisning i en 6. klasse her forleden. Mobilbruk var ikke noe problem, men elevene hadde tilgang på bærbar pc og dette viste seg å være umulig for lærer og kontrollere. Elevene satt å surfet gjennom hele timen når de hadde gruppearbeid. Aldri sett noe verre. Sånn tror jeg de fleste skolene har det etter digitaliseringen. Lærerene henger overhodet ikke med på utviklingen. Elevene får styre som de vil.

Ja. Jeg tror føringene om at vi skal bruke datateknologi så mye i skolen som vi nå gjør var et stort feilsteg som har skapt et dårligere læringsmiljø. Til forsvar til de som engang utarbeidet disse føringene så ante de ingenting om hvordan internett skulle utvikle seg med sosiale medier.

Lenke til kommentar

 

Helt enig med Hertug her. Var faktisk å hadde undervisning i en 6. klasse her forleden. Mobilbruk var ikke noe problem, men elevene hadde tilgang på bærbar pc og dette viste seg å være umulig for lærer og kontrollere. Elevene satt å surfet gjennom hele timen når de hadde gruppearbeid. Aldri sett noe verre. Sånn tror jeg de fleste skolene har det etter digitaliseringen. Lærerene henger overhodet ikke med på utviklingen. Elevene får styre som de vil.

Ja. Jeg tror føringene om at vi skal bruke datateknologi så mye i skolen som vi nå gjør var et stort feilsteg som har skapt et dårligere læringsmiljø. Til forsvar til de som engang utarbeidet disse føringene så ante de ingenting om hvordan internett skulle utvikle seg med sosiale medier.

Etter min mening så er bruk av PC til arbeid en veldig god ide. Men problemet er jo så klart at alle forsatt har fri tilgang til internett.

 

Noe eg opplever at mange skuler mangler er internett filter. Når eg gikk i barneskulen så var det et filter som blokkerte en hel del nettsider og et godt eksempel er Fjesboka. Når det kommer til mobil så er det etter min mening helt greit at dei blir samla inn om morgenen.

 

Det er mobilforbud på skulen min og selvom mobilane ikkje blir samla inn så er det nokså mobilfritt både i timene og i friminuttene.

 

Og når det kommer til nettsurfing i timene laptopene så SKA skjermene være heilt lukt igjen når læreren snakker eller når det er annet opplegg.

 

Altså, ikkje tru at eg skrev denne komentaren på skulen, eg hadde Heildagstentamen idag så eg fikk gå tidligere hjem til mitt forsvar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Oboy, tror ikke dette kommer til å løse problemet med bråk i timene.  :hm:

Tvert i mot (som Henrikx123 skriver) blir mobiltittingen av mange brukt som tidsfordriv fordi man ikke er interessert i å lære. I disse tilfellene vil å få mobilene fratatt, føre til mer bråk på sikt. Dette fordi elevene som tidligere ville tekstet og kommunisert noenlunde diskre, ikke lenger har den muligheten. Jeg tror dette vil medføre mindre respekt for lærerne.

 

Synes også synd på de uskyldige elevene rammet her. De som gjør en innsats på skolen og som er interessert i å lære. Musikk kan være bra å bruke til å konsentrere seg, når det er bråk rundt i klasserommet.

 

Jeg tror dette er en feiltakelse av skolen og at løsningen heller er i baner av en mer fri skole.

For noe sprøyt. Nå er det en stund siden jeg gikk på skolen, men jeg skjønner ihvertfall såpass som at musikk, Facebook og Instagram er distraksjoner som bare ødelegger mulightene for læring, sosial og personlig utvikling som BURDE finnes i et klasserom.

 

Om det er så mye bråk i klasserommet at noen føler behov for å stenge det ute med musikk så har læreren resignert eller gitt opp og burde levere inn sin egen avskjed om han eller hun ikke allerede har gjort det.

Forstår hva du sier her, men nå var det ikke snakk om Facebook og Instagram. Stuider viser også at å høre på musikk mens du jobber har diverse fordeler. Når det gjelder Instagram og Facebook er 1. nesten ingen på facebook lenger 2. vi bruker det på en sosial måte hvor vi viser hverandre ting.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...