Gå til innhold

– Tinnitus kan behandles med musikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, lykke til med det.

 

 

Behandlingsmetoden er basert på kliniske studier som har blitt gjort på området.

Flere av studiene var uten konklusjon visstnok i følge en Redditor som hadde lest kildematerialet.

 

 

Jeg skal ikke si at det ikke virker, men det er grunner til å være skeptisk. Når det er sagt, så kan hjernen trenes opp til det mest fantastiske, så selv om det ikke fjerner problemet fysisk (siden det ikke er mulig, iallfall ikke enda), så er det mulig man legger mindre merke til det. Men slikt finnes det jo allerede opplegg for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er lettere å laste ned en app som lager toner i sinus-bølger, finn en frekvens som ligger i nærheten av der du mener din tinnitus er, og spill av tonen inn i øret. Dette hjelper for mange flere enn bare meg. Det blir helt stille etterpå. Det hjelper vanligvis bare en liten stund, men etter å ha gjort det en tid vil man etter hvert venne seg av med å lytte etter tinnitus-susingen, slik at man ikke aktivt forsterker denne tonen i hjernen, men i stedet ignorerer og filtrerer den bort.

Lenke til kommentar

Det er lettere å laste ned en app som lager toner i sinus-bølger, finn en frekvens som ligger i nærheten av der du mener din tinnitus er, og spill av tonen inn i øret. Dette hjelper for mange flere enn bare meg. Det blir helt stille etterpå. Det hjelper vanligvis bare en liten stund, men etter å ha gjort det en tid vil man etter hvert venne seg av med å lytte etter tinnitus-susingen, slik at man ikke aktivt forsterker denne tonen i hjernen, men i stedet ignorerer og filtrerer den bort.

 

Veldig intresannt. hva heter den appen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Det er lettere å laste ned en app som lager toner i sinus-bølger, finn en frekvens som ligger i nærheten av der du mener din tinnitus er, og spill av tonen inn i øret. Dette hjelper for mange flere enn bare meg. Det blir helt stille etterpå. Det hjelper vanligvis bare en liten stund, men etter å ha gjort det en tid vil man etter hvert venne seg av med å lytte etter tinnitus-susingen, slik at man ikke aktivt forsterker denne tonen i hjernen, men i stedet ignorerer og filtrerer den bort.

 

Veldig intresannt. hva heter den appen?

På iPhone finnes en app som heter SleepStream. Denne har en mengde forskjellige lyder som kan virke beroligende og skjermende. Har nå Android og har ikke funnet den der enda, selv om det er noen andre alternativer som lager regnlyder osv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...