Gå til innhold

Test av Fujitsu Siemens Amilo D8830


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
synes det er noe rart at dere ikke er fornøyd med grafikk-kortet i 8830 da fsc faktisk har nyere modeller med bedre grafikk-kort til salg hos f.eks komplett. 1840 eller noe tror jeg den heter. den har radeon 9600 kort... 8830 har tross alt vært i salg en stund nå...

Det er jo poenget. Kortet er ikke topp lenger. Relativt sett er kortet ikke lenger så godt da 9600 nå er tilgjengelig. Da blir jo 9000 umoderne.

Lenke til kommentar
Ok, men kan dere la være å kjøre kun syntetiske tester? :shrug:

 

Noen "real-life" tester hadde vært ønskelig, f.eks. slik de har gjort i denne meget grundige testen:

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000253

 

Her har de funnet den rette balansen mellom syntetiske og "real-life" tester synes jeg, eller hva sier dere? :yes:

Hei,

 

hva mener du vi skulle ha gjort bedre?

 

Batterilevetiden ved hjelp av MobileMark 2002 er meget "real life"-aktig, det beste programmet for å måle batterilevetiden faktisk. Dessuten har vi en Ogg vorbis som er en real-life test. Benchmarks av D8830 i andre spill etc. finnes jo i GeForceFX Go5650 testen.

 

Vi skal revidere benchmarkoppsettet vårt for 2004 så vi er meget åpen for forslag, send e-post til [email protected] med tips og idéer.

 

Takk.

Lenke til kommentar
beklager at jeg uttrykte meg litt teit,men det jeg mente var at: hadde det ikke vært bedre å teste de nye modellene til fsc istedet for å teste modeller som har vært en stund på markedet og ikke lenger kan tilby topp-hardware?dessuten er jo endringene/forbedringene fra 8820 minimale...

Det skal vi selvfølgelig få til, det er fint om tips til tester sendes per e-post ([email protected]) også. Det hender jo at jeg glemmer å lese ting på forumet.

 

Gled dere til i morgen eller fredag, da kommer det en meget, meget spennende test :-)

Lenke til kommentar
Ser jo til og med ut til at 8830 totalt sett er en forverring fra 8820, i og med den anmerkede kvalitetsreduksjonen. For meg har dette større betydning enn tre ekstra USB-porter..

Ville ikke sagt det altså. En kamerat av meg har 8820en og jeg kjøpte meg just 8830 og min er en god del bedre. Er knallfornøyd med maksinen, kunne ikke vært bedre, eller et 9600 kort hadde ikke skada.. hehe :)

 

Kjører alle spill i 1024x768 på high details og det flyter bortover. Får oppimot 8500 i 3Dmark01 med klokka skjermkort :) Skal bare se Call of Duty og Max Payne2 aah, en fryd for øyet ;)

 

Skjermen er også helt konge ;) Er VELDIG enig med en her som skrev at de kjører veldig syntetiske benchmarks på barbara. De har lite å gjør med PCen i virkelig bruk. Skulle hatt med 3Dsmax6 og Maya5 benchmark og tiden på rendering, er jo helt utrolig, slår nesten min desktop maskin :)

Lenke til kommentar

Jeg vil bare advare mot og kjøpe Fujitsu-Siemens laptopper.. de gidder alldrig og oppdatere drivere.. jeg har en Amilo som jeg kjøpte i Mai og driverne til skjermkortet (ett ATI RADEON) er nesten 1.5 år gamle.. av en eller annen KØDDETE årsak så kan jeg ikke bruke ATI's egne Catalyst drivere.. de bare sier att siden jeg har IGP så må jeg ha "egne" drivere fra produsenten av laptoppen.. Jeg prøvde med Omega driverne og en annen ATI Modifier men begge to gjør att allt som har med DirectX (som 3d..video.etc) henger maskina og ytelsen er som og vasse i lim. Jeg har masse problemer med att de nåværende driverne ikke fungerer spesiellt bra.. for eksempel med min Hauppauge WinTV PVR USB2 og masse spill som hardwaremessig sett overhodet ikke har noen problemer med og fungere på den maskina men "telefon" supporten sier bare att de kan ikke de gjøre noe med og att de sikkert fungerer tilfredstillende og anna drit og etter masse masing fikk jeg en mail jeg kunne kontakte og da fikk jeg bare "We belive that the current driver is satisfactory and have no plans to update".. og når maskina er en "ny" modell fra tidligere i år så er dette rett og slett IKKE holdbart..

 

konklusjon: vil du ha en Laptop som IKKE kan brukes til noe så kjøp Fujitsu-Siemens.

 

ixxo

Lenke til kommentar
Hei,

 

hva mener du vi skulle ha gjort bedre?

 

Batterilevetiden ved hjelp av MobileMark 2002 er meget "real life"-aktig, det beste programmet for å måle batterilevetiden faktisk. Dessuten har vi en Ogg vorbis som er en real-life test. Benchmarks av D8830 i andre spill etc. finnes jo i GeForceFX Go5650 testen.

 

Vi skal revidere benchmarkoppsettet vårt for 2004 så vi er meget åpen for forslag, send e-post til [email protected] med tips og idéer.

 

Takk.

 

Jeg har ikke noe imot at dere bruker syntetiske benchmark-programmer i testene, men disse bør aldri overstige 50% av ytelsestestene etter min mening. Det er et velkjent fenomen at produsentene tweaker med drivere o.l. for å få bedre ytelse med enkelte benchmark-programmer f.eks. Derfor hadde det vært bedre om man gjorde noen egne tester av programmer/spill osv. som folk flest bruker på bærbare PC'er. Ogg Vorbis er grei, men da mange ikke bruker dette til daglig må du ta med flere lignende tester synes jeg - bruk fantasien! :yes:

 

Her er også et eksempel på en bra test etter min mening:

http://firingsquad.com/hardware/building_g...Part2/page6.asp

 

Jeg har til dags dato ikke lest en skikkelig bra test av bærbare PC'er, men jeg håper kanskje Barbara.no kan rette opp mitt inntrykk etterhvert.

 

Dersom jeg kommer på noe mer så skal jeg selvsagt gi dere en tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

Har hatt denne maskinen i nesten 2 måneder nå. Dessverre har det ikke vært noe annet med problemer med den. Har sendt den på service 2 ganger nå pga. en HDD som virker bare når den vil det.

 

Når den først virker så er maskinen helt fantastisk. Den er veldig kjapp.

 

Dessverre så støtter ikke Fujitsu-Siemens offisielt at man kjører Windows XP Pro. Windows XP Home er ikke et OS man kan bruke i det hele tatt, ihvertfall ikke om man bruker maskina til noe mer enn å titte på en fin desktop.

 

Overall synes jeg maskina er veldig plastic fantastic, merkene på skjermen er veldig tydelig etter tastaturet. Den er kjapp og fin å se på, men kvaliteten er dårlig. Jeg fikk maskinen levert med en HDD hvor pinnene var bøyd!?

 

Alt i alt vil jeg ikke anbefale denne maskinen. Den er kjapp men kvaliteten er dårlig!

 

- Savuud

Lenke til kommentar

DU STORE MOHAMMED!!!!

 

Jeg har hatt denne maskinen siden juni, og den fungerer perfekt! Du snakker om at den "støyer" mer enn forgjengeren, og det er helt feil... 8820 var en maskin med en vifte som gikk konstant hele tiden, det gjør ikke denne. Vifta i 8830 er myk og rolig.

 

Du skriver også om at du får tastemerker i skjermen?? Det har aldri skjedd meg, tross alt for at jeg bruker maskinen daglig i jobbsammenheng. Jeg tror nok at du må ha sittet oppå maskinen Mohammed for å lage tastemerker!

 

Skjermkortet på 64MB funker på alle nye spill, men kunne seff vært større. Noen skriver her at de mener at det er lurt å vente på D 1840 modellene, noe som er helt bak mål. Skal man kjøpe en ****** widescreen PC bare for å få 128 brikka, når resten er som en HP på Elkjøp til 7995!? NEI.

 

Jeg vil anbefale alle som er interessert i det råeste fra FS å lese artikkelen på "DINSIDE.NO", og så se om det lokker bedre. Mohammed har tydeligvis ikke gjort jobben sin i denne artikkelen, og dessuten er bildene presentert i testen feil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...