Gå til innhold

SNIKTITT: Final Fantasy XV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelte ting kunne blitt forklart bedre men på en måte satte jeg litt pris på det. Det var gøy å utforske. Når jeg hadde brukt 2-3 timer på dette spillet syns jeg det hadde rukket å bli ordentlig fengende. Har ikke hatt det så gøy med et Final Fantasy-spill siden XII, som jeg virkelig likte.

Lenke til kommentar

 

 

Bleh, hvorfor ikke gå tilbake til den klassiske kamp-modellen. Var suverent overlengt med turbasert kamp.

 

Spill Bravely Default og det kommende Bravely Second. Det er old school Final Fantasy.

Finnes bare på 3DS, og ikke fan av håndholdte i det hele tatt.

Jeg bare sier at de tradisjonelle opplevelsene finnes fremdeles, og lages fremdeles :) Syns det er greit at Final Fantasy videreutvikler seg. Jeg syns combaten i denne demoen var fremragende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror mange tenker at man ikke kan ha turbasert kamp i et AAA-spill fordi det ikke appellerer til mange nok. Jeg liker turbasert selv og synes FF10 har et av de beste systemene i serien, men jeg synes også kampsystemet i FF15 ser intenst og engasjerende ut. FF forandrer seg alltid en del gameplay-messig fra spill til spill, så jeg prøver å ha minst mulig griller i hodet og være forberedet på omtrent hva som helst.

 

Uansett ser dette lovende ut. Det blir neppe min favoritt i serien - FF sin gullalder er for lengst forbi - men det ser absolutt ut som det kan bli mange timers god underholdning.

Lenke til kommentar

var egentlig en artikkel du skrev, men de fleste som har spilt FF vet hva MP er.

 

Men merker jeg blir mindre interessert i XV enn det jeg var før.

Hvorfor burde MP ha noe betydning enn å caste magic og summons og skills, man burde ikke blir dårligere form ing hvis man har lite MP.

Virker også ut som XV er mer eller mindre en videreutvikling av XII og jeg hater combatten til XII egentlig, det ser ut som det blitt tatt en del ting fra KH også. KH er ikke FF og FF er ikke KH, FF er turbasert.

Lenke til kommentar

Bleh, hvorfor ikke gå tilbake til den klassiske kamp-modellen. Var suverent overlengt med turbasert kamp.

 

ja,jeg er helt enig i det du sier, FF13 syns jeg var det siste strået, jeg kunne godta det, men FFX er det beste spillet i sagaen for min del.

Men det virker ut som de heller går fram turbaserte hvis XV blir suksess, noe jeg ikke er så begeistra for.

Lenke til kommentar

Jeg tror mange tenker at man ikke kan ha turbasert kamp i et AAA-spill fordi det ikke appellerer til mange nok. Jeg liker turbasert selv og synes FF10 har et av de beste systemene i serien, men jeg synes også kampsystemet i FF15 ser intenst og engasjerende ut. FF forandrer seg alltid en del gameplay-messig fra spill til spill, så jeg prøver å ha minst mulig griller i hodet og være forberedet på omtrent hva som helst.

 

Uansett ser dette lovende ut. Det blir neppe min favoritt i serien - FF sin gullalder er for lengst forbi - men det ser absolutt ut som det kan bli mange timers god underholdning.

Så en utvikler skal stoppe å lage spill i en serie i likhet med resten av serien fordi serien har blitt for populær?

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

 

Jeg tror mange tenker at man ikke kan ha turbasert kamp i et AAA-spill fordi det ikke appellerer til mange nok. Jeg liker turbasert selv og synes FF10 har et av de beste systemene i serien, men jeg synes også kampsystemet i FF15 ser intenst og engasjerende ut. FF forandrer seg alltid en del gameplay-messig fra spill til spill, så jeg prøver å ha minst mulig griller i hodet og være forberedet på omtrent hva som helst.

 

Uansett ser dette lovende ut. Det blir neppe min favoritt i serien - FF sin gullalder er for lengst forbi - men det ser absolutt ut som det kan bli mange timers god underholdning.

Så en utvikler skal stoppe å lage spill i en serie i likhet med resten av serien fordi serien har blitt for populær?

Om noe skal SE ha skryt for å tørre å ikke la en serie med 15(!) hovedinnslag bli en ren melkeku i dets vante betydning. Særlig etter Final Fantasy IX har de prøvd en del nytt, og selv om det har vært flere skivebommer med de moderne Final Fantasy-spillene setter jeg mer pris på det enn på ATB-med-en-liten-tvist hver eneste gang.

 

Jeg savner ikke de turbaserte Final Fantasy-spillene fordi det finnes 10 av dem allerede. Hvorfor skal jeg gidde spille noe som er det samme om igjen og om igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror mange tenker at man ikke kan ha turbasert kamp i et AAA-spill fordi det ikke appellerer til mange nok. Jeg liker turbasert selv og synes FF10 har et av de beste systemene i serien, men jeg synes også kampsystemet i FF15 ser intenst og engasjerende ut. FF forandrer seg alltid en del gameplay-messig fra spill til spill, så jeg prøver å ha minst mulig griller i hodet og være forberedet på omtrent hva som helst.

 

Uansett ser dette lovende ut. Det blir neppe min favoritt i serien - FF sin gullalder er for lengst forbi - men det ser absolutt ut som det kan bli mange timers god underholdning.

Så en utvikler skal stoppe å lage spill i en serie i likhet med resten av serien fordi serien har blitt for populær?

Om noe skal SE ha skryt for å tørre å ikke la en serie med 15(!) hovedinnslag bli en ren melkeku i dets vante betydning. Særlig etter Final Fantasy IX har de prøvd en del nytt, og selv om det har vært flere skivebommer med de moderne Final Fantasy-spillene setter jeg mer pris på det enn på ATB-med-en-liten-tvist hver eneste gang.

 

Jeg savner ikke de turbaserte Final Fantasy-spillene fordi det finnes 10 av dem allerede. Hvorfor skal jeg gidde spille noe som er det samme om igjen og om igjen?

 

 

Du kan vurdere om sjangeren er noe for deg lenger. Er litt egoistisk å tenke at en utvikler skal forandre helt på en serie som har en meget stor fanbase bare fordi gameplayet ikke appellerer til deg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg tror mange tenker at man ikke kan ha turbasert kamp i et AAA-spill fordi det ikke appellerer til mange nok. Jeg liker turbasert selv og synes FF10 har et av de beste systemene i serien, men jeg synes også kampsystemet i FF15 ser intenst og engasjerende ut. FF forandrer seg alltid en del gameplay-messig fra spill til spill, så jeg prøver å ha minst mulig griller i hodet og være forberedet på omtrent hva som helst.

 

Uansett ser dette lovende ut. Det blir neppe min favoritt i serien - FF sin gullalder er for lengst forbi - men det ser absolutt ut som det kan bli mange timers god underholdning.

Så en utvikler skal stoppe å lage spill i en serie i likhet med resten av serien fordi serien har blitt for populær?
Om noe skal SE ha skryt for å tørre å ikke la en serie med 15(!) hovedinnslag bli en ren melkeku i dets vante betydning. Særlig etter Final Fantasy IX har de prøvd en del nytt, og selv om det har vært flere skivebommer med de moderne Final Fantasy-spillene setter jeg mer pris på det enn på ATB-med-en-liten-tvist hver eneste gang.

 

Jeg savner ikke de turbaserte Final Fantasy-spillene fordi det finnes 10 av dem allerede. Hvorfor skal jeg gidde spille noe som er det samme om igjen og om igjen?

Du kan vurdere om sjangeren er noe for deg lenger. Er litt egoistisk å tenke at en utvikler skal forandre helt på en serie som har en meget stor fanbase bare fordi gameplayet ikke appellerer til deg.

Du må helt tilbake til 2000 for å finne et spill som bruker det turbaserte systemet så det er vel strengt tatt folk som forventer det systemet som må vurdere om spillene er noe for dem lenger. Eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg tror mange tenker at man ikke kan ha turbasert kamp i et AAA-spill fordi det ikke appellerer til mange nok. Jeg liker turbasert selv og synes FF10 har et av de beste systemene i serien, men jeg synes også kampsystemet i FF15 ser intenst og engasjerende ut. FF forandrer seg alltid en del gameplay-messig fra spill til spill, så jeg prøver å ha minst mulig griller i hodet og være forberedet på omtrent hva som helst.

 

Uansett ser dette lovende ut. Det blir neppe min favoritt i serien - FF sin gullalder er for lengst forbi - men det ser absolutt ut som det kan bli mange timers god underholdning.

Så en utvikler skal stoppe å lage spill i en serie i likhet med resten av serien fordi serien har blitt for populær?
Om noe skal SE ha skryt for å tørre å ikke la en serie med 15(!) hovedinnslag bli en ren melkeku i dets vante betydning. Særlig etter Final Fantasy IX har de prøvd en del nytt, og selv om det har vært flere skivebommer med de moderne Final Fantasy-spillene setter jeg mer pris på det enn på ATB-med-en-liten-tvist hver eneste gang.

 

Jeg savner ikke de turbaserte Final Fantasy-spillene fordi det finnes 10 av dem allerede. Hvorfor skal jeg gidde spille noe som er det samme om igjen og om igjen?

Du kan vurdere om sjangeren er noe for deg lenger. Er litt egoistisk å tenke at en utvikler skal forandre helt på en serie som har en meget stor fanbase bare fordi gameplayet ikke appellerer til deg.

Du må helt tilbake til 2000 for å finne et spill som bruker det turbaserte systemet så det er vel strengt tatt folk som forventer det systemet som må vurdere om spillene er noe for dem lenger. Eller?

Nå var jo XIII en evolusjon av turbasert spør du meg, men det jeg har nå sett av det nyeste ser jo ut som God of War og den slags spill.

 

Jeg rikker meg ikke på at det er en egoistisk tankegang å forvente at noe skal forandres bare fordi "jeg" vil det. Det er dessverre sånn det har blitt i dag. Alle forventer at spill tilrettelegges for dem.

Lenke til kommentar

Jeg rikker meg ikke på at det er en egoistisk tankegang å forvente at noe skal forandres bare fordi "jeg" vil det. Det er dessverre sånn det har blitt i dag. Alle forventer at spill tilrettelegges for dem.

 

Jeg rikker meg ikke på at det er en egoistisk tankegang å forvente at noe -ikke- skal forandres bare fordi "jeg" vil det. Det er dessverre sånn det har blitt i dag. Alle forventer at spill tilrettelegges for dem. Blir mye det samme. Eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grafikkmotoren liker jeg overhode ikke. Minner meg om FF14 A realm reborn med sine simplistiske shadere og grafikk. Det er også noe med fargene jeg bare ikke kan fordra med den motoren.

Gameplayet er tregt. Hadde håpt det var mer raskt og presist som Kingdom Hearts. Skuffende.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

 

Jeg tror mange tenker at man ikke kan ha turbasert kamp i et AAA-spill fordi det ikke appellerer til mange nok. Jeg liker turbasert selv og synes FF10 har et av de beste systemene i serien, men jeg synes også kampsystemet i FF15 ser intenst og engasjerende ut. FF forandrer seg alltid en del gameplay-messig fra spill til spill, så jeg prøver å ha minst mulig griller i hodet og være forberedet på omtrent hva som helst.

 

Uansett ser dette lovende ut. Det blir neppe min favoritt i serien - FF sin gullalder er for lengst forbi - men det ser absolutt ut som det kan bli mange timers god underholdning.

Så en utvikler skal stoppe å lage spill i en serie i likhet med resten av serien fordi serien har blitt for populær?

 

 

Tror du leser litt mer inn i innlegget mitt enn det som står der. For min del måtte de gjerne ha laget et turbasert FF og for alt jeg vet kan det godt hende at det ville solgt i bøtter og spann (FFX solgte tross alt bra og det har det mest tradisjonelle kampsystemet siden før ATB kom), men det jeg tror eller spekulerer i at S-E har tenkt at tradisjonelt, turbasert kampsystem ikke ville selge like godt som et mer intenst og actionpreget real time-system. S-E og Tabata har vært tydelige på at de vil nå et bredest mulig publikum med FF15, så får vi se om det er en god ide.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2014-09-22-meet-hajime-tabata-final-fantasys-latest-saviour

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...