Gå til innhold

AMD har lansert sin G-Sync-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Håper det raskt dukker opp en 144hz 1440p IPS skjerm med Freesync, da blir det bra

 

Frykter at det vil bety høy pris.

Derfor ville det jo vært mye bedre med en OLED skjerm. Responstiden ligger jo på 0.001 ms, med mye bedre bildekvalitet enn IPS. OLED er jo den beste teknologien til alt, og spilling er absolutt ikke et unntak.OLED vil bli dyrt, men det vil jo som sagt også en 144Hz 1440p IPS skjerm være.

 

Førøvrig kan du få 1440p IPS skjermer som kan overklokkes til rundt 120 Hz avhengig av modell. Bare å kjøpe det av koreanske selskaper som kjøper rett fra Samsung og LG sine fabrikker via tjenester som ebay osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Håper det raskt dukker opp en 144hz 1440p IPS skjerm med Freesync, da blir det bra

 

Frykter at det vil bety høy pris.

Derfor ville det jo vært mye bedre med en OLED skjerm. Responstiden ligger jo på 0.001 ms, med mye bedre bildekvalitet enn IPS. OLED er jo den beste teknologien til alt, og spilling er absolutt ikke et unntak.OLED vil bli dyrt, men det vil jo som sagt også en 144Hz 1440p IPS skjerm være.

 

Førøvrig kan du få 1440p IPS skjermer som kan overklokkes til rundt 120 Hz avhengig av modell. Bare å kjøpe det av koreanske selskaper som kjøper rett fra Samsung og LG sine fabrikker via tjenester som ebay osv.

Har du sett LG sine OLED'er?

Bildet er PERFEKT! Men fy som de lagger ved panorering.

OLED er ikke helt problemfritt det altså..

Lenke til kommentar

 

Håper det raskt dukker opp en 144hz 1440p IPS skjerm med Freesync, da blir det bra

Frykter at det vil bety høy pris.

 

 

Det er jo på vei med G-Sync. BenQs FreeSync skjerm som bruker samme panel som Asus ROG Swift er 2000 Kr billigere enn ROG Swiften. Jeg vil tro det er god sjanse for at det vil komme en 144Hz 1440p IPS skjerm med FreeSync også, men da gjerne billigere enn sin G-Sync konkurrent...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra med konkurranse.

Tro du meg, dette hadde ikke kommet uten nVidia sin G-sync lansering for ganske lenge siden.

Forøvrig sier jeg meg ikke enig i hyllesten av ips panel til spill. Greit det er kanskje 120 hz og sånn på noen veldig få, dette betyr dermed ikke at panelet er kjapt nok til å dra nytte av det fullt ut. Det er fortsatt et tregt panel med mange ganger mer ghosting enn de standard 120 hz skjermene på markedet.

Lenke til kommentar

 

Bra med konkurranse.

Tro du meg, dette hadde ikke kommet uten nVidia sin G-sync lansering for ganske lenge siden.

Forøvrig sier jeg meg ikke enig i hyllesten av ips panel til spill. Greit det er kanskje 120 hz og sånn på noen veldig få, dette betyr dermed ikke at panelet er kjapt nok til å dra nytte av det fullt ut. Det er fortsatt et tregt panel med mange ganger mer ghosting enn de standard 120 hz skjermene på markedet.

 

 

Det tror jeg faktisk du har rett i , dvs at om Nvidia ikke hadde kommet med noe nytt så hadde ikke Amd kommet med et alternativ.

Slik det ser ut per dags dato så ser vi jo fruktene av denne konkurransen , så får vi håpe at Nvidia ikke blir for grådige og endrer litt på teknologien sin slik at det blir billigere til sluttbrukeren.

Alternativt så kan det jo være at svært få skjermer kommer med Nvidia sin G-Sync , noe som ikke gagner forbrukeren som sitter igjen til slutt med ok skjermer til en dyr pris.

 

En annen ting er at uten Amd så hadde det trolig ikke skjedd store tingen med feks DX , Nvidia var jo opptatt med sine "konsoll" lansering som ser ut til å bli en fullstendig skivebom og da var det jo fint at Amd kunne vise alle sammen at skjermkortene samt cpu har mye å gå på enda hvis ting blir optimalisert nok.

 

Det som er litt trist dog er at Amd per dags dato henger litt for mye igjen på Cpu fronten , der trenger vi virkelig noe nytt og revolusjonerende sånn at Amd igjen er tilbake og kan konkurrere bedre mot Intel på den fronten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Håper det raskt dukker opp en 144hz 1440p IPS skjerm med Freesync, da blir det bra

 

Frykter at det vil bety høy pris.

Garantert lavere pris enn tilsvarende Gsync. Alle scaler produsentene som Realtek, Mstar og Novatek har tilgang til standarden. Det er heller ingen licensing fee.

Iom. at Gsync nå får konkurranse synker nok prisene der også.

Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger sett eksempelbildene av tearing som også ble brukt i denne artikkelen. Er de kunstig konstruert? Jeg kan ikke forstå hvorfor radaren i nedre venstre hjørne fra Far Cry skal flytte seg. Den er stasjonær i bildet, og burde derfor ikke flytte seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger sett eksempelbildene av tearing som også ble brukt i denne artikkelen. Er de kunstig konstruert? Jeg kan ikke forstå hvorfor radaren i nedre venstre hjørne fra Far Cry skal flytte seg. Den er stasjonær i bildet, og burde derfor ikke flytte seg.

Lurt på det samme. Ser litt billig triks ut

Lenke til kommentar

Når riving oppstår så er det fordi det er en overlapp av det forrige bildet som er fullstendig rendret, og den delen av det neste bildet som ble ferdig rendret som blir sendt til skjermen. Med mindre bildet rendres i flere segmenter vil man jo bare få en horisontal linje et sted på skjermen som skiller de to bildene. På AMDs egen FreeSync side ser man et "eksempel bilde", men det er tydelig merket at det er simulert. Det er for å synliggjøre hva teknologien faktisk er ment å hjelpe mot. I artikkelbildet er det slett ikke lett å se hva de prøver å synliggjøre. Det ligner jo ikke på noe fornuftig i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Mantle var også bedre enn DirectX, så jeg skal ta FreeSync med en liiiten klype salt frem til jeg har lest sammenligningstester.

Du må se posetivt i det :) Dx12, og at OpenGL blir skrotet pga mantle :) Mantle er nok ikke fremtiden, men den har banet vei til noe bedre! AMD gjør noe veldig bra her, og spesielt for de som ikke bruker windows :)

 

Men har AMD en driver som støtter Freesync fult ut enda? Tror ikke omega driveren gjør det, og det er den siste driveren til AMD!

Endret av Vanderen
Lenke til kommentar

 

Mantle var også bedre enn DirectX, så jeg skal ta FreeSync med en liiiten klype salt frem til jeg har lest sammenligningstester.

Du må se posetivt i det :) Dx12, og at OpenGL blir skrotet pga mantle :) Mantle er nok ikke fremtiden, men den har banet vei til noe bedre! AMD gjør noe veldig bra her, og spesielt for de som ikke bruker windows :)

 

Men har AMD en driver som støtter Freesync fult ut enda? Tror ikke omega driveren gjør det, og det er den siste driveren til AMD!

 

 

Den siste beta driveren støtter Freesync

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...