Gå til innhold

9 enkle foto-tips du bør kunne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitat: "Takket være mobilkameraer og sosiale medier, har nok mange av oss endret litt fokus når vi tar bilder. Nå handler det tilsynelatende mer om å knipse øyeblikk fra livet kjapt og spontant, i stedet for å tenke nøye igjennom hvert eneste utsnitt og motiv."

 

Denne har jeg lyst til å kommentere litt på, for jeg tror ikke dette egentlig har forandret så mye som du antagelig indikerer. Antall bilder som tas årlig har skutt til himmels, og det er helt sikkert et flertall av disse som som er spontane knips fra livet. Akkurat som før i tiden da nok også de aller fleste bilder var spontane knips fra livet. Men siden det totale volumet har økt skulle det ikke forundre meg om også volumet av de nøye gjennomtenkte bildene også har økt. I tillegg er det jo de spontane øyeblikkene fra livet, eller snapshots som de kanskje omtales som, som kanskje er de viktigste bildene i folk flest sine album. De gjennomtenkte og komposisjonsmessig "korrekte" bildene vil nok alltid være i mindretall.

 

Det grunnleggende i foto har ikke endret seg siden foto ble funnet opp på begynnelsen av 1800-tallet.

 

Samtidig vil jeg jo få legge til at videosnutter som den du har lagt ut er bare positivt og til glede for alle de/oss som har interesse for å forsøke å tenke litt mer over hvordan bildet kan kommunisere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...