Gå til innhold

Samsungs neste smartklokke blir trolig en skikkelig råtass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehh... bra prosessor og bra batterikapasitet er, som artikkelen allerede nevner, knyttet sammen. Problemet med en klokke, er at det er liten plass til et stort batteri. Derfor må man forbedre resten av klokka slik at de bruker mindre strøm.

 

Google "big.LITTLE", så kanskje dere også skjønner det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Yay åtte kjerner på håndleddet!!111oneonelleven

Trenger man virkelig åtte tråder på en enhet som skal gi deg notifikasjoner og kanskje ha noen sensor funksjoner? Jeg er for all del for effektive og strømgjerrige prosessorer, men samme prosessor som S6 virker overkill.

Lenke til kommentar

Regner med de isåfall klokker ned cpuen betraktelig (pun intended) i forhold til S6 og kanskje kutter noen kjerner også. Den har stor fordel av å være laget på en 14nm teknologi i forhold til strømforbruk. Om de klarer 4-5 dager ved moderat bruk er jo det bra etter dagens standard. Men tror det når jeg ser det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utbyttbare armbånd er vel og fint, men hvorfor ikke integrere batteriet i det? Stållenke med store ledd er prima real estate for batterier, om enn små så kan det likevel være nyttig om de paralellkobles.

 

Å legge opp til bruk av batteriarmbånd eller standard er også en saga blott. Alt er mulig, bare viljen hos produsenten eksisterer. Min mistanke er at de sparer seg for slike "innovasjoner" til vi kommer noen generasjoner ut, slik at de kan selge nye modeller.

 

OP prosessor er vel.... OP, men 14nm er jo en god teknologi å ha med. Så lenge de ikke putter en strømsluker inn og unngår en bommert med en alt for svak prosessor (I want you so much moto360, but you're broken...) så ønsker jeg dem det beste!

 

For min egen del kan gjerne prisen synke litt, men det gjør den vel uansett når folk omsider kan kjøpe seg iWatch...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med de isåfall klokker ned cpuen betraktelig (pun intended) i forhold til S6 og kanskje kutter noen kjerner også. Den har stor fordel av å være laget på en 14nm teknologi i forhold til strømforbruk. Om de klarer 4-5 dager ved moderat bruk er jo det bra etter dagens standard. Men tror det når jeg ser det...

 

Som jeg har forsøkt å tipse om tidligere i tråden, er det ikke slik at alle 8 kjernene kjører for fullt hele tiden. Hele poenget med big.LITTLE teknologien, er at man har 4 kjerner som er SVÆRT strømgjerrige som brukes når man ikke bruker enheten aktivt, og 4 kjerner som er langt raskere (men bruker mer strøm) som er i bruk når enheten har behov for mer cpukraft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...