Gå til innhold

Støvsugerprodusent investerer i ny batteriteknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet det Simen, men jeg begynner å bli irritert fordi slike påstander har kommet jevnlig de siste 10 årene. Hører om det 1-3 ganger så blir det stille, går en god del år og man hører fortsatt ingenting. Kjipern, men som du sier, vi tar et steg frem og to steg bakover ( :p) Det er veldig irriterende.

 

Edit; Skrivefeil

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Kjipern, men som du sier, vi tar et steg frem og to steg bakover ( :p) Det er veldig irriterende.

Ja, det har du nok rett i. For 10 år siden var vanlig med 4 dager reell brukstid på en telefon med 750 mAh batteri. Nå varer et 3000 mAh batteri reelt ca en dag. Så selv om batteriene er 4 ganger bedre så er brukstida bare en fjerdedel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man skal da sette pris på at man får bedre batterier på sikt. Dagens mobiler får faktisk CPU etc, som er mer strømgjerrige ved "idle". Hvis man dropper de tyngste oppgavene, så går det framover på varighet før neste lading. Holder ikke mobilbatteriet, så finnes det heldigvis lommevennlige elegante batteripakker som ikke koster all verden. http://wimages.vr-zone.net/2013/12/Xiaomi-battery.jpg

Lenke til kommentar

Kjipern, men som du sier, vi tar et steg frem og to steg bakover ( :p) Det er veldig irriterende.

Ja, det har du nok rett i. For 10 år siden var vanlig med 4 dager reell brukstid på en telefon med 750 mAh batteri. Nå varer et 3000 mAh batteri reelt ca en dag. Så selv om batteriene er 4 ganger bedre så er brukstida bare en fjerdedel.

Det ser ikke bedre ut for framtida når det planlegges væskekjølte telefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjipern, men som du sier, vi tar et steg frem og to steg bakover ( :p) Det er veldig irriterende.

 

Ja, det har du nok rett i. For 10 år siden var vanlig med 4 dager reell brukstid på en telefon med 750 mAh batteri. Nå varer et 3000 mAh batteri reelt ca en dag. Så selv om batteriene er 4 ganger bedre så er brukstida bare en fjerdedel.

Det er helt riktig, men for 10 år siden brukte man en telefon til å ringe med, og sende en og annen sms, over et tregt nett som ikke krevde all verdens signalstyrke.

 

Nå er vel en smarttelefon i prinsippet teknisk sett det samme som en PC, og bruksmønsteret med alle de apper og tjenester vi bruker ligner jo en god del også. Den skal også kommunisere over betydelig raskere linjer som krever en god del sterkere signalstyrke og dermed effekt i telefonen. Det er klart det sluker betydelig mer strøm. Jeg tipper at hvis vi hadde satt batteriene vi brukte for ti år siden inn i dagens smarttelefon så hadde de toppen vart et par timer. Så batteriteknologien har nok utviklet seg like raskt som den andre teknologien...er mitt tips...:-)

Lenke til kommentar

...lite tillegg...:-)

 

Avinstallere alt av apper på telefonen, bortsett fra telefon og sms. Skru av alle tjenester som ikke er relatert til telefon og sms. Skru av fargene på skjermen, og sett lysstyrken til minimum. Jeg ser ikke bort fra at du får noen dager batterilevetid da...:-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

 

Kjipern, men som du sier, vi tar et steg frem og to steg bakover ( :p) Det er veldig irriterende.

Ja, det har du nok rett i. For 10 år siden var vanlig med 4 dager reell brukstid på en telefon med 750 mAh batteri. Nå varer et 3000 mAh batteri reelt ca en dag. Så selv om batteriene er 4 ganger bedre så er brukstida bare en fjerdedel.
Det ser ikke bedre ut for framtida når det planlegges væskekjølte telefoner.

Vi ender nok opp med telefon og bærbar varmeovn i ett hvis ikke de finner ut av hvordan de kan redusere strømforbruket/ressursforbruket i telefoner. En telefon som ikke brenner seg fast i hånda mi så fort jeg skrur på 4G, ja det hadde vært noe det.... :p (Mulig det bare er min)

Lenke til kommentar

Angående 4G, hvor ofte føler du/dere at 3G+ er for tregt? Jeg ha personlig 4G deaktivert permanent fordi forskjellen fra 3G+ er marginal. På 3G+ får jeg 7,X Mbps, mens 4G gir 10 Mbps med mindre jeg betaler ekstra for 20 eller 40 Mbps (Som privat folk flest ikke betaler ekstra for). Har tilgode å syntes at 3G+ (HSDPA) er en flaskehals på mobil...

Lenke til kommentar

Angående 4G, hvor ofte føler du/dere at 3G+ er for tregt? Jeg ha personlig 4G deaktivert permanent fordi forskjellen fra 3G+ er marginal. På 3G+ får jeg 7,X Mbps, mens 4G gir 10 Mbps med mindre jeg betaler ekstra for 20 eller 40 Mbps (Som privat folk flest ikke betaler ekstra for). Har tilgode å syntes at 3G+ (HSDPA) er en flaskehals på mobil...

Samme her. Jeg har satt min iPhone til 3G. Om det er + eller ikke aner jeg ikke, og bryr meg heller ikke så mye. Til mitt bruk holder 3G i massevis.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...