Gå til innhold

Nintendo har begynt å snakke om en ny konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si akkurat hva som lønner seg. Utvikle egen konsoll og tviholde på de store seriene der. Eller faktisk droppe konsollen og lansere Mario, Zelda og hele røkla til de to andre. Personlig tror jeg det er en god ting at det er ihvertfall tre konkurrenter, men om det er det økonomisk beste valget for Nintendo er jeg mer usikker på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er mest interessant med nyhetene ifra Nintendo er at dem nå endelig skal lage Nintendo spill til mobil og nettbrett. Tror det her er starten på et nytt eventyr for Nintendo. Og kan være med på å forandre konsoll landskapet slik vi ser det i fremtiden om det blir en stor suksess.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Maaaan som jeg håper på en Nintendo-konsoll som er god nok spesifikasjonsmessig til å rivalisere Sony/Microsoft på third party-spill. Det hadde vært den perfekte konsoll.

 

Forøvrig enig i at det er spennende å høre at de satser på mobil og nettbrett. Til tross for at jeg har (og elsker) både 3DS og Vita, tror jeg det nærmer seg slutten for dedikerte håndholdte spillkonsoller. Det er rett og slett for mye styr å dra med seg en dedikert spillkonsoll rundt når (så godt som) alle har en mobiltelefon med bedre skjerm og specs i lomma.

 

Ja, touch-kontrollere suger til mange spill. Men det er jo ikke verre enn at Sony og Nintendo i stedet for/i tillegg til å selge mobiltelefoner/konsoller, selger kontroller-plugins som circlepad pro.

 

Mobil virker som en opplagt løsning for Sony, som allerede produserer fantastiske telefoner, å ta med neste generasjon håndholdte. Spennende å se at Nintendo også tenker i den retningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis de klarer å lage en konsoll som kjører 4K eller hvertfall Full-HD med over 60fps eller mer så har de gjort det bra. Grafikken på PS4 og Xbone er latterlig dårlig i forhold til når de ble lansert og hva de gnidde opp i trynene våre (kanskje bare meg?). Grafikken på PC'er laget på samme tidspunkt er så mye mykere, bedre farger og mindre firkantet. Begrensningene på konsollene i dag er så store at de må ha firkantede blasse spill med dårlig fps for å fungere.

Før noen sier noe om at "man får ikke en bedre PC som klarer bedre grafikk til samme pris" argumentet så må jeg si at det bryr meg like lite som folk som ikke tørker seg i ræva.

Jeg hadde heller brukt 2000,- mer på en konsoll for å få bedre grafikk. Gjør Nintendo dette bra så blir det kjøp. Wii var fantastisk, Wii U kan diskuteres :p

 

Edit;

 

Vanskelig å si akkurat hva som lønner seg. Utvikle egen konsoll og tviholde på de store seriene der. Eller faktisk droppe konsollen og lansere Mario, Zelda og hele røkla til de to andre. Personlig tror jeg det er en god ting at det er ihvertfall tre konkurrenter, men om det er det økonomisk beste valget for Nintendo er jeg mer usikker på.

Mario og Zelda på PS og XB :nei: , den dagen det skjer så vil jeg ikke leve på denne planeten lengre

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er selv ikke så begeistret for telefonspill, men liker veldig godt at det kommer en ny konsoll (og ikke en slags hybrid mellom konsoll og håndholdt, som noen har tatt til ordet for).

At den skal være sentrert rundt spill lover godt- det må nødvendigvis bety bedre hardware. Tør man håpe på et grafikkort som matcher f.eks GTX 770 dersom konsollen slippes høsten 2017?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wii var fantastisk, Wii U kan diskuteres :p

 

Åh? For meg er det motsatt. Wii hadde for mye Wii Remote-gimmicks, shovelwares og var av en eller annen latterlig grunn ikke laget for HD-TVer (vel, kjekt å fortsatt kunne spille Gamecubespill på den). Wii U er sterk nok, er ikke avhengig av gimmicks og har et større antall kvalitetsspill.

 

Dessverre for meg er forbrukerne enige med deg :p.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Wii var fantastisk, Wii U kan diskuteres :p

Åh? For meg er det motsatt. Wii hadde for mye Wii Remote-gimmicks

Wii U lider, etter min mening, også av remote-gimmicks. Det er rett og slett altfor mange kontrollere til den.

 

Selvsagt er det kjekt å kunne bruke de gamle Wii-kontrollerne, men det er nå så mange kontrollere man kan nesten gå i surr. Noen spill krever også enkelte kontrollere.

 

Jeg skal liste opp kontrollere som kan brukes på Wii U:

Gamepad

Wii U pro-kontroller.

Wii remote+nunchuck.

Classic controller.

Classic controller pro

Gamecube-kontroller.

 

At det er mange kontrollere som kan brukes er i utgangspunktet en bonus. Problemet oppstår når noen spill bare støtter enkelte kontrollere. Eksempler:

 

-Mario Party 10 (et Wii U-spill) krever Wii remotes og fungerer ikke med Gamepad (unntak for Bowser i Bowser-mode) eller pro controller. Det er altså et Wii U-spill som ikke fungerer med Wii U-kontrollere!

-Flere Nintendo 64-spill på Virtual Console krever Classic controller/classic controller pro. Selv ikke wii-remotes fungerer. Hvorfor kan de ikke legge inn støtte for Gamepaden?

-Gamecube-kontroller fungerer bare til Smash. Hvorfor kan de ikke brukes i f.eks Mario Kart?

 

Alt i alt blir det hele en stor suppe.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir litt skremt av at de skal komme med et "helt nytt konsept ". Hva skal de finne på nå da?

 

Jeg må innrømme jeg liker at Wii U kontrolleren har en egen skjerm for inventory, off-tv play og styring av Netflix Det var en stor tabbe å tro at den skjermen alene skulle være nok til å selge konsollen og at de kunne klare seg helt uten å matche spec 'en til konkurrentene.

 

Jeg tror de hadde kommet bedre ut av det om de hadde satset ensidig på kraftig hardware I tillegg til gode spill.

 

Personlig synes jeg grafikken til Wii U er god nok og at flere spill er så vakre at det er meningsløst å ønske seg mer. Saken er at den fikk massivt med negativ omtale når den slet med å holde følge forrige generasjon for de som måler fps.

 

Jeg synes aldri at grafikken til Wii var god. Den kunne man umiddelbart se var utdatert på en HD tv.

Lenke til kommentar

La meg gjette neste navn

Nintendo NEW Wii U?

 

Tviller sterkt dei lanserer nytt konsept , men eit nytt konsept for Nintendo , hadde vært skjempe glad aleine at dei hadde fjernet regionsperren som bare Nintendo driver med fårsatt og begynner og behandle tilbud globalt ein bare regioner.

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Aner ikke hva Nintendo har tenkt for neste generasjon, men er litt skeptisk. Wii fokuserte for mye på Wiimoten, uten at den faktisk ble noe særlig bra. Wii U fokuserte på gamepaden, men også den er svært lite brukt. ZombieU brukte gamepaden på en interessant måte for å skanne skjermen, men det var et launchspill. Hvor mange andre spill har gjort noe lignende etter launchtitlene? Noen som helst? XBoks på sin side hadde Kinect, som Microsoft selv har droppet. Sony hadde PS Move, men den er vel så godt som droppet nå. Hva kan Nintendo gjøre for å lage en gimmick folk og utviklere faktisk vil ha? Å gjenkjenne ansikt og stemme høres tøft ut på papiret, men hvilken praktisk betydning har det?

 

Og hva med DS og 3DS? Selv den gamle DS-en kan bruke stemmen og pusten i spill (f.eks blåse bort røyk ved å blåse inn i mikrofonen), og den gikk så langt at den faktisk kunne gjenkjenne hvor lyst det var i rommet man var i, og bruke det i spill. Riktignok bare étt spill så vidt jeg vet, men det funket. (husker ikke i farten hva det het, men det var forløperen til Lunar Knights, av Hideo Kojima. Ja, han Metal Gear Solid-fyren.) ;)

 

Poenget er at gimmicker sjelden blir så bra som man tror. For den saks skyld, hvor mange brukte 3D på 3DSen? Det kan bli noe annet på New 3DS, men selv der bruker jeg den sjelden. 2D holder i massevis for meg. Street Pass? Sjelden jeg får noen treff, og selv når jeg gjør det er det ubrukelig. SpotPass kan være interessant, men det er sjelden noe bra der heller.

 

ror jeg det nærmer seg slutten for dedikerte håndholdte spillkonsoller. Det er rett og slett for mye styr å dra med seg en dedikert spillkonsoll rundt når (så godt som) alle har en mobiltelefon med bedre skjerm og specs i lomma.

Kanskje derfor 3DS selger som hakket møkk... :p

 

http://www.ign.com/articles/2015/03/12/nintendo-3ds-sells-nearly-395000-units-in-februray

Lenke til kommentar

Vanskelig å si akkurat hva som lønner seg. Utvikle egen konsoll og tviholde på de store seriene der. Eller faktisk droppe konsollen og lansere Mario, Zelda og hele røkla til de to andre. Personlig tror jeg det er en god ting at det er ihvertfall tre konkurrenter, men om det er det økonomisk beste valget for Nintendo er jeg mer usikker på.

 

det er en grunn til at Nintendo tviholder på spill serierene sine, Nintendo hadde en avtale med Philips som skulle lage CD-ROM add-on til snes og Nintendo ga dem tillatelsen til å lage mario og zelda spill til Philips CD-i som viste seg å være noen av de verste spillene i verden

Lenke til kommentar

 

Vanskelig å si akkurat hva som lønner seg. Utvikle egen konsoll og tviholde på de store seriene der. Eller faktisk droppe konsollen og lansere Mario, Zelda og hele røkla til de to andre. Personlig tror jeg det er en god ting at det er ihvertfall tre konkurrenter, men om det er det økonomisk beste valget for Nintendo er jeg mer usikker på.

det er en grunn til at Nintendo tviholder på spill serierene sine, Nintendo hadde en avtale med Philips som skulle lage CD-ROM add-on til snes og Nintendo ga dem tillatelsen til å lage mario og zelda spill til Philips CD-i som viste seg å være noen av de verste spillene i verden

 

 

Om det er grunnen, så er nintendo kjøtthuer.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Wii var fantastisk, Wii U kan diskuteres :p

Åh? For meg er det motsatt. Wii hadde for mye Wii Remote-gimmicks

Wii U lider, etter min mening, også av remote-gimmicks. Det er rett og slett altfor mange kontrollere til den.

 

-snip-

Tja, du har rett i det du skriver. Jeg merker vel ikke så mye til det fordi flesteparten av spillene jeg liker kan spilles med Pro Controller/Gamepad. Da gjør det ikke noe at gærningene som ønsker det også kan bruke Wii Remote.

 

Verre i Wii-dagene, da flesteparten av de store spillene var avhengig av wagglingen. Noen passet det til, men i de fleste tilfellene ville jeg bare tilbake til Gamecube-kontrolleren.

 

Helt enig i at det er på trynet at Gamecube-kontrolleren kun fungerer til Smash og at Virtual Console ikke har støtte for Gamepadden osv. En av mange problemer jeg har med VC, så har ikke interesse av å kjøpe særlig mange spill derfra.

Lenke til kommentar

Fint at de har ballene til å fortsette med nyvinninger. You win some, you lose some. Synd at tilogmed Nintendo enda ikke har klart å utnytte potensialet til Wii U, men de har igjen mange år på å finne det ut på. Bra de viser fingeren til folka som vil at de skal stoppe med hardware og følge fotsporene til Sega.

Lenke til kommentar

 

 

 

Vanskelig å si akkurat hva som lønner seg. Utvikle egen konsoll og tviholde på de store seriene der. Eller faktisk droppe konsollen og lansere Mario, Zelda og hele røkla til de to andre. Personlig tror jeg det er en god ting at det er ihvertfall tre konkurrenter, men om det er det økonomisk beste valget for Nintendo er jeg mer usikker på.

det er en grunn til at Nintendo tviholder på spill serierene sine, Nintendo hadde en avtale med Philips som skulle lage CD-ROM add-on til snes og Nintendo ga dem tillatelsen til å lage mario og zelda spill til Philips CD-i som viste seg å være noen av de verste spillene i verden

Om det er grunnen, så er nintendo kjøtthuer.

 

AtW

det er nok grunnen, men jeg glemte å si at sony hadde åsså en avtale(CD-ROM add-on) med Nintendo føre den med Philips, men heldigvis gikk den i vasken og ble til playstation istedenfor

Lenke til kommentar

For det første er å ikke lage spill til annet en egen konsoll, fordi man har brent seg på lisensiering av spillproduksjon ganske dust, fordi det er to forskjellige ting, i tillegg er dette flere tiår siden og et enkelttilfelle. Noe som gjør det enda mer dust.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å si akkurat hva som lønner seg. Utvikle egen konsoll og tviholde på de store seriene der. Eller faktisk droppe konsollen og lansere Mario, Zelda og hele røkla til de to andre. Personlig tror jeg det er en god ting at det er ihvertfall tre konkurrenter, men om det er det økonomisk beste valget for Nintendo er jeg mer usikker på.

 

Kunne ikke vært mer enig. Har sagt det i flere år nå, Nintendo hadde vært tjent med å gå multiplattform. Jeg kjøpte ikke Wii U pga konsollen er noe å skryte over eller pga den gigantiske kontrollen gir meg mer spilleglede.. Den ble utelukkende kjøpt pga eksklusive spill som Donkey Kong Country, Mario Kart osv. Nintendo hadde spart masse penger på å slippe å gå igjennom "research & development" prosessen og lansert Nintendo spill til Sony og Microsoft sine maskiner istedet som selger langt bedre, er kraftigere og har bedre online muligheter. På tide Nintendo innser snart at deres posisjon i markedet som kongen av tv-spill er forbi.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...