Gå til innhold

GUIDE: Slik laget vi vår egen hjemmesnekrede arkademaskin (Ekstra)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lukter sommerprosjekt her men:

Det er mulig å bestille en USB-tilkobling som gjør det lettere å koble til joysticken og knappene

Har noen lenke til et slikt produkt?

Og kan man da koble til flere?

Ja, det kan man. Jeg bestilte fra denne siden: http://www.ultracabs.co.uk/

Jeg holder for tiden på med å bygge en såkalt bartop arcade (likt som i artikkelen) for to spillere.

Lenke til kommentar

Dere skrev: Vi startet med å laste ned Super Mario World for Super Nintendo, og gode gamle Pac-Man.

Er dette lovlig da?

Ja, om du eier det fra før.

Fra http://www.nintendo.com/corp/legal.jsp#helping

Can I Download a Nintendo ROM from the Internet if I Already Own the Authentic Game?

There is a good deal of misinformation on the Internet regarding the backup/archival copy exception. It is not a "second copy" rule and is often mistakenly cited for the proposition that if you have one lawful copy of a copyrighted work, you are entitled to have a second copy of the copyrighted work even if that second copy is an infringing copy. The backup/archival copy exception is a very narrow limitation relating to a copy being made by the rightful owner of an authentic game to ensure he or she has one in the event of damage or destruction of the authentic. Therefore, whether you have an authentic game or not, or whether you have possession of a Nintendo ROM for a limited amount of time, i.e. 24 hours, it is illegal to download and play a Nintendo ROM from the Internet.

Lenke til kommentar

Dere skrev: Vi startet med å laste ned Super Mario World for Super Nintendo, og gode gamle Pac-Man.

Er dette lovlig da?

Ja, om du eier det fra før.

Fra http://www.nintendo.com/corp/legal.jsp#helping

Can I Download a Nintendo ROM from the Internet if I Already Own the Authentic Game?

There is a good deal of misinformation on the Internet regarding the backup/archival copy exception. It is not a "second copy" rule and is often mistakenly cited for the proposition that if you have one lawful copy of a copyrighted work, you are entitled to have a second copy of the copyrighted work even if that second copy is an infringing copy. The backup/archival copy exception is a very narrow limitation relating to a copy being made by the rightful owner of an authentic game to ensure he or she has one in the event of damage or destruction of the authentic. Therefore, whether you have an authentic game or not, or whether you have possession of a Nintendo ROM for a limited amount of time, i.e. 24 hours, it is illegal to download and play a Nintendo ROM from the Internet.

Om jeg husker riktig så er det lov ifølge norsk lov, å laste ned en sikkerhetskopi av en ting du eier så lenge du har kjøpsbevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...