Gå til innhold

Dette skal være verdens største Raspberry Pi-cluster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Etterretningsbyråët GCHQ, det britiske søsterbyrået til NSA"

Så GCHQ er eid av NSA, artig og skummel informasjon.

"Sister companies are subsidiary companies owned by the same parent company"

 

Edit; Kilde Selv om jeg visste det fra før, så ingen skal klage på at det mangler kilde :D

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Etterretningsbyråët GCHQ, det britiske søsterbyrået til NSA"

 

Så GCHQ er eid av NSA, artig og skummel informasjon.

 

"Sister companies are subsidiary companies owned by the same parent company"

 

Edit; Kilde Selv om jeg visste det fra før, så ingen skal klage på at det mangler kilde :D

 

Nå er vel situasjonen her heller at artikkelen bruker søsterselskap i en litt annen betydning enn den formelle definisjonen du linker til. Du er helt på villspor hvis du mener dette er "bevis" for en verdensomspennende konspirasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Etterretningsbyråët GCHQ, det britiske søsterbyrået til NSA"

 

Så GCHQ er eid av NSA, artig og skummel informasjon.

 

"Sister companies are subsidiary companies owned by the same parent company"

 

Edit; Kilde Selv om jeg visste det fra før, så ingen skal klage på at det mangler kilde :D

Nå er vel situasjonen her heller at artikkelen bruker søsterselskap i en litt annen betydning enn den formelle definisjonen du linker til. Du er helt på villspor hvis du mener dette er "bevis" for en verdensomspennende konspirasjon.

 

 

Det er så voldsomt vanskelig å skrive "Det britiske alternativet til NSA" eller "Storbritania's NSA".

 

Jeg mener dette er bevis for en konspirasjon??? Hvor mye pleier du å lese mellom linjene egentlig? Jeg har ikke sagt noe slik i det hele tatt. Troll alert?

 

PS; Man skal ikke bruke ord som har en definisjon og bare finne på en annen/ gi det en annen betydning. Jeg internettet på meg = jeg bæsjet på meg. Er det greit kanskje, ifølge din logikk?

 

Edit; Tror ikke du har hørt om sarkasme heller, men det betyr jo treverk i denne sammenhengen :D :D Hahahaha.

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Etterretningsbyråët GCHQ, det britiske søsterbyrået til NSA"

 

Så GCHQ er eid av NSA, artig og skummel informasjon.

 

"Sister companies are subsidiary companies owned by the same parent company"

 

Edit; Kilde Selv om jeg visste det fra før, så ingen skal klage på at det mangler kilde :D

 

Å bruke ordet søster på denne måten er ganske vanlig på norsk. Man sier f.eks at "Socialdemokraterna er det svenske søsterpartiet til Arbeiderpartiet", uten å implisere at de eies av en felles organisasjon. Eller man kan snakke om søsterorganisasjoner i et annet land, igjen helt uten noen implikasjoner om felles eierskap. Det at man, på engelsk, bruker ordet "sister" i en spesifikk sammenheng når man snakker om selskaper kan selvfølgelig ikke brukes som bevis for hvordan vi på norsk bruker ordet når det er snakk om byråer/organisasjoner. Det er faktisk (fortsatt) to forskjellige språk...
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

"Etterretningsbyråët GCHQ, det britiske søsterbyrået til NSA"

 

Så GCHQ er eid av NSA, artig og skummel informasjon.

 

"Sister companies are subsidiary companies owned by the same parent company"

 

Edit; Kilde Selv om jeg visste det fra før, så ingen skal klage på at det mangler kilde :D

Å bruke ordet søster på denne måten er ganske vanlig på norsk. Man sier f.eks at "Socialdemokraterna er det svenske søsterpartiet til Arbeiderpartiet", uten å implisere at de eies av en felles organisasjon. Eller man kan snakke om søsterorganisasjoner i et annet land, igjen helt uten noen implikasjoner om felles eierskap. Det at man, på engelsk, bruker ordet "sister" i en spesifikk sammenheng når man snakker om selskaper kan selvfølgelig ikke brukes som bevis for hvordan vi på norsk bruker ordet når det er snakk om byråer/organisasjoner.

 

Nei nei nei, her skal det kveruleres til krampa tar meg! :p

 

 

Det er faktisk (fortsatt) to forskjellige språk...

 

Ikke lenge :w00t:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Det var en interessant artikkel!. La oss se om det er noe utfyllende informasjon og diskusjon i forum tråden"

 

Språkdiskusjon... :/

 

Så, det du sier er at hensikten med diskusjonsfelt under en artikkel er å diskutere temaet og innholdet i artikkelen?

 

What!!! Det er jo genialt, hvorfor har ingen tenkt på det før???

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Det var en interessant artikkel!. La oss se om det er noe utfyllende informasjon og diskusjon i forum tråden"

 

Språkdiskusjon... :/

Så, det du sier er at hensikten med diskusjonsfelt under en artikkel er å diskutere temaet og innholdet i artikkelen?

 

What!!! Det er jo genialt, hvorfor har ingen tenkt på det før???

 

Nei, det synes jeg blir å ta det litt langt. Det får være grenser for hvor opplyst man skal bli. Henrik Wergeland sa jo tross alt at språket er vår identitet. Skal man liksom begynne å bruke det til å lære seg ting og drive med saklig diskusjon også?

Endret av ancient_scars
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...