Gå til innhold

ANMELDELSE: Ori and the Blind Forest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte spillet etter at jeg rundet Bastion nok en gang før helgen og trengte et nytt "håndkontroll" spill og bryne meg på. Liker egentlig ikke 2D plattform spill (som har kommet ut etter nes/snes æraen), men så en rask video og bestemte meg for at det var verdt en sjans. Angret ikke et sekund de 8 timene det tok meg å gjennomføre spillet. Tok meg faktisk tid til å få 100% på de fleste sonene rett og slett fordi det var gøy å backtracke. Kom over et par bugs hvor jeg datt gjennom terrenget, men dette er det eneste negative jeg har å si om spillet. Hadde ikke problemer med knappe konfigurasjon slik som anmelder og synes egentlig det var greit at flere funksjoner var på samme knapp, men det er vel en smakssak. Må nok si at det skal mye til for å overgå denne spillopplevelsen i år.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Holder på med spillet nå.

Og det er på mange måter helt ubeskrivelig fantastisk.

 

Men det har noen difficulty spikes som er ekstremt vanskelige å komme forbi. Altså helt ekstremt vanskelig.

 

Jeg er ikke veldig god på plattformere som krever raske reaksjonsevner kombinert med evnen til å ta avgjørelser for neste forløp riktig, alt på bare noen hundre millisekunder. Men jeg er heller ikke veldig dårlig. Jeg er sånn midt på tror jeg, men Ginso treet er noe av det vanskeligste jeg har vært borti av alle spill jeg har spilt. Spesielt escape-sekvensen. Etter 30 dødsfall gav jeg opp, og fant en bug jeg utnyttet. Ja, jeg jukset, men jeg ønsket å komme meg videre, for historien og stemningen i spillet generelt er helt fantastisk. Jeg kunne nok klart sekvensen på ordentlig vis, men det ville krevd 100 forsøk, kanskje mer. Og det tynger på psyken :p

 

At noen derimot klarer dette på under 10 forsøk er for meg helt uforståelig. Det finnes til og med folk som har kommet seg gjennom absolutt hele spillet uten å dø en eneste gang. Og det skulle ikke ha vært mulig føler jeg. I mine øyne minner det om menneskelige superkrefter :D

 

Men nå som jeg er forbi Ginso Tree Escape kan jeg fortsette å kose meg i dette flotte universet. Om noen sluttet å spille spillet (ganske mange som har gjort det) fordi man følte at Ginso Tree Escape var umulig er det bare å sende PM så deler jeg gjerne info om bug-en som får deg forbi uten noe stress. Faktisk er det kun 28% av alle som har kjøpt spillet som har klart å fullføre det, selv på den letteste difficulty-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...