Gå til innhold

ANMELDELSE: Hotline Miami 2: Wrong Number


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som karakteren er meget farget av at vanskelighetsgraden av spillet, noe jeg synes er litt merkelig. Nå har ikke jeg spilt HM2 ennå, men det første spillet var en nytelse å spille. Alt fra musikken, grafikken, spillbarheten og selvfølgelig vanskelighetsgraden. Ja, det var vanskelig, men jeg følte alltid at det var jeg som var skyld i at jeg døde. Jeg tipper det er mye av det samme her også, og det er derfor jeg setter et lite spørsmålstegn bak karakteren. Men, når det er sagt så skal jeg ikke uttale meg fullt ut før jeg har testet det selv.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Kanskje jeg leser feil type kritikk, men dette virker som et skikkelig drittspill. Hotline Miami føltes friskt, og estetikken gjorde budskapet mye tydeligere enn i makkverket Spec Ops, men det siste det trengte var en oppfølger. Alt tyder på at Vaaler for en gangs skyld har rett, selv om kritikken hans ikke forklarer problemene med spillet særlig godt. Det er sikkert vanskelig og ubalansert, og det var forgjengeren også. Men urettferdige spill tvinger deg til å lære. Det er ikke slik at utviklerens jobb er å lage et spill uten noen form for motstand.

 

Problemet med Wrong Number ser ut til å være at det ikke itererer på en god eller original måte, at historien er en spekulativ fornærmelse og at det i det hele tatt eksisterer. Jeg vet ikke om ideen om at å lage en oppfølger til et spill som tvang deg til grusomme og meningsløse drap er vitsen denne gangen, men i så fall kan bare Dennaton le av den. Ikke at Hotline var særlig bra skrevet, men det føltes genuint som uttrykk. Denne gangen virker det som de har skrudd sammen en serie banale sekvenser som narrativt unnskylder seg med at «det ikke er ekte». Slike stiler skrev jeg allerede på barneskolen.

Lenke til kommentar

 

Problemet med Wrong Number ser ut til å være at det ikke itererer på en god eller original måte, at historien er en spekulativ fornærmelse og at det i det hele tatt eksisterer. Jeg vet ikke om ideen om at å lage en oppfølger til et spill som tvang deg til grusomme og meningsløse drap er vitsen denne gangen, men i så fall kan bare Dennaton le av den. Ikke at Hotline var særlig bra skrevet, men det føltes genuint som uttrykk. Denne gangen virker det som de har skrudd sammen en serie banale sekvenser som narrativt unnskylder seg med at «det ikke er ekte». Slike stiler skrev jeg allerede på barneskolen.

 

Enig i alt du skriver. Men jeg vil legge til at vanskelighetsgraden her ER et problem, for spillet blir så frustrerende til tider at det er mest fristende å bare legge det fra seg. Eller spille eneren.

Lenke til kommentar

Ser ut som karakteren er meget farget av at vanskelighetsgraden av spillet, noe jeg synes er litt merkelig. Nå har ikke jeg spilt HM2 ennå, men det første spillet var en nytelse å spille. Alt fra musikken, grafikken, spillbarheten og selvfølgelig vanskelighetsgraden. Ja, det var vanskelig, men jeg følte alltid at det var jeg som var skyld i at jeg døde. Jeg tipper det er mye av det samme her også, og det er derfor jeg setter et lite spørsmålstegn bak karakteren. Men, når det er sagt så skal jeg ikke uttale meg fullt ut før jeg har testet det selv.

 

Hva er galt med å score på vanskelighetsgraden? Hotline Miami 2 bytter ut smarte puzzles med svermer av fiender og det blir frustrerende og vanskelig på en måte som eneren aldri var.

Lenke til kommentar

Kan kun uttale meg om gameplayet, da historien i begge spillene for meg framstod som det verste pulpmakkverket noensinne. Store rom, flere fiender og lengre synsfelt på fiendene har ikke gjort dette spillet noen tjenester. De nye karakterene har interessante egenskaper, men det underliggende spillet har stort rom for forbedring.

 

Spillet blir bedre mot slutten, der områdene er bygd opp mer som i eneren, men 6/10 slår meg som en riktig karakter. PC Gamer sin review er utfyllende, anbefalt lesing.

Lenke til kommentar

Historien er fullstendig uinteressant, noe jeg kunne tilgitt om de ikke insisterte på at den var viktig. Den spenner bein for resten av spillet fordi den får lov til å informere mekanikken. Det er om de aldri forstod hva som gjorde det første spillet bra, og det kommer til syne overalt - manglende valgmuligheter erstattet med meningsløse karakterer, for store nivåer, åpne områder, altfor høy skytevåpentetthet, også videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Historien er fullstendig uinteressant, noe jeg kunne tilgitt om de ikke insisterte på at den var viktig. Den spenner bein for resten av spillet fordi den får lov til å informere mekanikken. Det er om de aldri forstod hva som gjorde det første spillet bra, og det kommer til syne overalt - manglende valgmuligheter erstattet med meningsløse karakterer, for store nivåer, åpne områder, altfor høy skytevåpentetthet, også videre.

 

Spot on, kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar

Historien er fullstendig uinteressant, noe jeg kunne tilgitt om de ikke insisterte på at den var viktig. Den spenner bein for resten av spillet fordi den får lov til å informere mekanikken. Det er om de aldri forstod hva som gjorde det første spillet bra, og det kommer til syne overalt - manglende valgmuligheter erstattet med meningsløse karakterer, for store nivåer, åpne områder, altfor høy skytevåpentetthet, også videre.

 

Problemet er jo at anmeldelsen ikke er inne på dette i det hele tatt. Teksten sier at toeren lider av de samme problemene som eneren hadde (hva nå det skulle vært), men det er jo helt feil. Spillet virker å bli kritisert for høy vanskelighetsgrad (som vanlig), men at det igjen er den vedtatte Gamer.no-sannheten.om at vanskelig = dårlig som ligger til grunn.

 

Som du skriver er det at du blir tvunget til å spille mange meningsløse karakterer med begrensede evner i altfor store, åpne nivåer, med enormt fiendeantall som er hovedproblemet. Der eneren føles ut som et intenst, taktisk spill med små, oversiktlige områder der du blir oppfordret til å være Rambo, blir toeren i stedet mer et snikespill der man hele tiden må bruke midtre musetast for å prøve å få en slags oversikt over hva som er i det enorme åpne landskapet fordi fiendene ser deg utenfor bildet lenge før du ser dem. Jeg beveger meg i sneglefart framover. Det er ikke det Hotline Miami handler om etter min mening.

 

Fremdeles et bra spill, men er enig i at det ikke virker helt som utviklerne forstod hva som gjorde eneren så bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt uenig med karakteren.
Jeg har kost meg ufattelig mye med både Wrong Number og forgjengeren.
Musikken. Stilen. Budskapet.
Det er på grensen til perfekt.

 

Jeg dør. Ofte. For hver gang jeg dør må jeg starte på nytt, og frustrasjonen bare øker.

Jeg vet ikke med deg, men for meg er dette noe som booster motivasjonen min til å gjøre det ENDA bedre, og til slutt klare å perfeksjonere massakren. Det er til og med en trophy/achivement på konsollene som du må dø 1000 ganger for å låse opp.

 

Rusen er over, Musikken har stanset. Euforien er vekk, erstattet av en dysforisk kvalme som brer seg fra mellomgulvet. Konsekvensen av det siste kvarteret stirrer meg rett i fjeset. Samtidig kjenner jeg også at jeg vil ha mer.

Det er dette som er så treffende med disse spillene. De er så politisk ukorrekte at de fungerer som et opprør mot de som mener at spill gjør mennesker til drapsmaskiner. Samtidig viser det seg at spilleren faktisk har empati, og at hele argumentet ikke har vært noe annet enn oppspinn fra konservative politikere og andre spill-hatere siden Death Race ble utgitt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...