Gå til innhold

TEST: Lenovo Y70-70 Touch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei Lenovo. Vi har ikke glemt superfish enda.

 

"Vi trodde kunden ville like det"

 

Really? Dere trodde kundene ville like å en total mangel på fungerende autentisering og kryptering mot nettbank, epost og generelt hele internett?

 

Dere trenger å overbevise oss om at dere ikke tenker slik lengre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei Lenovo. Vi har ikke glemt superfish enda.

 

"Vi trodde kunden ville like det"

 

Really? Dere trodde kundene ville like å en total mangel på fungerende autentisering og kryptering mot nettbank, epost og generelt hele internett?

 

Dere trenger å overbevise oss om at dere ikke tenker slik lengre.

 

Det er helt utilgivelig. Jeg er faktisk overrasket over at hw anbefaler lenovo maskiner lenger i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå fikk ikke jeg med noe "Superfish"-tull med min maskin, men kan ihvertfall si at jeg er mer enn fornøyd med min Y70 som jeg kjøpte for litt over et halvt år siden, 1080p og ingen touch riktignok.

 

Det røde designet er litt for stereotyp "gamer" for min smak, men hjelper å skru av lyset bak. Skjermen kunne også vært noe bedre, men man kan ikke få i pose og sekk med en bærbar til under ti lapper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Maleware burde uansett noe de aller fleste burde klare å fikse å se selv mener jeg.. At slikt følger med en PC fra en naiv produsent har man vel vært klar over i de siste 10årene..

 

Selv om det ikke er maleware på PC i utgangspunktet er de aller fleste linker som ligger på skrivebordet ett godt utgangspunkt til å skaffe seg nettop det.. som leverandør av ett produkt har faktisk selger ikke lov og avinstallere reklame og medfølgende programvare på en PC så sant ikke en kunde spesefikt ønsker dette.Og da blir det jo heller litt sært for en selger, å fortelle kunde at produktet han solgte kan inneholde linker som gjør det lettere å få maleware.. Og at butikk må ta betalt for å fjerne dette..

 

Og i all utgangspunkt er det produsentens feil som ønsker å selge ett produkt til en billigere penge...

Lenke til kommentar

"Selv om denne maskinen er «Made in China» er den ikke til å kimse av."

 

Seriøst? Bruker dere samme setning når dere beskriver produktene fra Apple?

 

Journalisten insinuerer at Kina i utgangspunktet er dårlig kvalitet, og det blir bare dumt.

Ca 80% av verdens elektronikk produseres i Kina. Kvaliteten blir akkurat så bra som oppdragsgiver vil at den skal bli.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Maleware burde uansett noe de aller fleste burde klare å fikse å se selv mener jeg.. At slikt følger med en PC fra en naiv produsent har man vel vært klar over i de siste 10årene..

 

Selv om det ikke er maleware på PC i utgangspunktet er de aller fleste linker som ligger på skrivebordet ett godt utgangspunkt til å skaffe seg nettop det.. som leverandør av ett produkt har faktisk selger ikke lov og avinstallere reklame og medfølgende programvare på en PC så sant ikke en kunde spesefikt ønsker dette.Og da blir det jo heller litt sært for en selger, å fortelle kunde at produktet han solgte kan inneholde linker som gjør det lettere å få maleware.. Og at butikk må ta betalt for å fjerne dette..

 

Og i all utgangspunkt er det produsentens feil som ønsker å selge ett produkt til en billigere penge...

 

Hva er det du prater om? Vet du hva superfish er?

 

Jeg vet ikke hva slags jalla-merke du higer etter hvis du synes malware på pc er standard. Kanskje hvis du kjøper bærbare på dx.com? Det er absolutt ikke standard med malware på PC fra produsent. Jeg kan være enig i at PC produsenter fyller på med drøyt mye prøve-versjoner av diverse kvalitet, men det er ikke malware.

 

Argumentet om at folk burde klare å fikse dette selv er tåpelig elitisk Vi har alle begrenset kunnskap om noen deler av hverdagen vår, og man kan lett snu argumentet mot deg på andre områder.

 

MEN, superfish er noe helt spesielt. Den installerer et selvsignert root sertifikat på maskinen som i praksis fjerner autentisering og validering av kryptert tilkobling mot servere på internet. DET er helt vanvittig uakseptabelt.

 

Men du mener det ikke er noe nytt? det har vært slik i 10 år?

Lenke til kommentar

 

 

3,4kg ? Følger det med trillebag ?

 

Er du ekstremt pinglete og ekstremt veik?

Ååå, fornærma de favoritt merket ditt nå ? Stakkars deg... Skal gi deg en is hvis du oppfører deg snilt mot andres meninger fra nå av : )

I dette tilfellet kan vi si det samme om deg. Don't fight fire with fire.

Lenke til kommentar

3,4kg ? Følger det med trillebag ?

Hva forventer du fra en maskin på 17" egentlig?

Skal du ha noe lettere med like kraftig innmat og samme størrelse må du gå for MSI eller Acer, som neppe har like god byggekvalitet.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

 

Nei Lenovo. Vi har ikke glemt superfish enda.

 

"Vi trodde kunden ville like det"

 

Really? Dere trodde kundene ville like å en total mangel på fungerende autentisering og kryptering mot nettbank, epost og generelt hele internett?

 

Dere trenger å overbevise oss om at dere ikke tenker slik lengre.

 

Det er helt utilgivelig. Jeg er faktisk overrasket over at hw anbefaler lenovo maskiner lenger i det hele tatt.

Da burde vel Sony vært død og begravet allerede på 90 tallet men folk har en usedvanlig kort hukommelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

By the way, kanskje en grei detalj å vite om dersom man vurderer å kjøpe en Lenovo med touch: Det koster mer enn hele maskinen å bytte skjerm dersom den skjøre glassplaten oppå knuser. Og nei, det er ikke mulig å skifte kun glasset!

Vi kjøpte en Lenovo til 6500,- hvor et lite uhell bare to måneder etter knuste skjermen. Reparasjon kostet 9000,- hvor innkjøp av nytt skjermassembly sto for 7200,- av summen. Den ligger ute på Finn.no nå for å si det sånn, forhåpentligvis noen der ute som trenger en billig maskin i tandem med ekstern skjerm eller noe slikt...

Superfish er ikke Lenovo sitt eneste problem! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...