Gå til innhold

Google: - USB-C kommer snart til Android-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo før jo bedre! =) Selv om jeg må innrømme at det meste av dingser og bomser som måtte koble seg til før har nå fått trådløs støtte. Men dette er nå uansett positivt i mine øyne, en ekstra lader skal jeg nå klare å hoste opp noe penger til.

Endret av zCon
Lenke til kommentar

Tenk dere 19v ladere til nettbrett og mobiler i framtiden, der det er hurtigladningteknologi innebygd i mobilen og nettbrettene.

 

Da trenger vi ikke proprietær kabel lengre. Men må ha en ny USB ladder som kan levere og skifte mellom 19v og 5v.

 

Fordi det finnes i dag proprietære løsninger for enkelte mobiler for hurtigladning, som bruker MicroUSB med flere pinner.

Lenke til kommentar

 

 

 

Man kan ikke se bort i fra at selv Apple kan bytte fra Lighting til USB-C på iPhone/iPad.

Ja de har nok ikke laget usb c standarden for å bare bruke den på macbook. Den blir nok brukt på alt de selger i løpet av 1.5 år.

Skulle "laget" vært "implementert" her?

 

AtW

Utviklet sammen med andre blir vel mest korrekt. ;) og selvsagt implementert.

http://en.wikipedia.org/wiki/USB_Implementers_Forum

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

 

 

 

Man kan ikke se bort i fra at selv Apple kan bytte fra Lighting til USB-C på iPhone/iPad.

Ja de har nok ikke laget usb c standarden for å bare bruke den på macbook. Den blir nok brukt på alt de selger i løpet av 1.5 år.

Skulle "laget" vært "implementert" her?

 

AtW

Utviklet sammen med andre blir vel mest korrekt. ;) og selvsagt implementert.

http://en.wikipedia.org/wiki/USB_Implementers_Forum

 

 

Ja, og der forsvinner jo også litt av argumentet, Apple har vel sittet i USB-if en god stund, og har allikevel ikke brukt det på telefonene sine før. Jeg tror også de tar til vettet og bytter, jeg tror bare ikke at det har så veldig mye med at de sitter i USB-IF å gjøre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvilket problem er det man løser her ?

jo problemet med en kontakt som blir snudd fler ganger før den passer .

skjønt , trer man den ikke riktig inn ( rett på) så plyndrer man nok med den også

 

Dette løser derimot ikke problemet med flere typer ladde-kontakter.

Har man ikke siste nytt i telefon så er man altså like langt

Lenke til kommentar

hvilket problem er det man løser her ?

jo problemet med en kontakt som blir snudd fler ganger før den passer .

skjønt , trer man den ikke riktig inn ( rett på) så plyndrer man nok med den også

 

Dette løser derimot ikke problemet med flere typer ladde-kontakter.

Har man ikke siste nytt i telefon så er man altså like langt

Med den tankegangen så kan man aldri komme videre. Om 99% av mobilene som blir solgt i periode 2016-2020 er usb-c så er det stor framgang.
Lenke til kommentar

 

hvilket problem er det man løser her ?

jo problemet med en kontakt som blir snudd fler ganger før den passer .

skjønt , trer man den ikke riktig inn ( rett på) så plyndrer man nok med den også

 

Dette løser derimot ikke problemet med flere typer ladde-kontakter.

Har man ikke siste nytt i telefon så er man altså like langt

Med den tankegangen så kan man aldri komme videre. Om 99% av mobilene som blir solgt i periode 2016-2020 er usb-c så er det stor framgang.

 

inntil da er ikke det problemet løst og det var også det som var poenget mit

 

Men så har man det med utviklingen da. om en del år så finner man ut at USb C ikke er bra nok og man må finne på noe

Blir det en ny utgave av USB som er kompatibel med USB c eller blir det noe helt nytt

 

Da har man det samme problemet ?

Lenke til kommentar

At verden ikke er perfekt er det ingen tvil om og man ønsker at den blir bedre

 

Så er det det at man stadig hører at en ny oppfinnelse , eller ide skal gjøre det bedre for oss forbrukere

sannheten er nok at forberedelsene bare er midlertidig og det samme problemet dukker stadig opp på nytt

 

Det man ønsker seg er en tilkobling som støtter både nye og gamle standarder i stedet for hele tiden ha noe nytt

 

jeg tvil dog på at USB c blir en universal standard som alle holder seg til i de neste 15-20 årene .

det tar jo også gnaske lang tid før gamle standarder er helt ute av bruk

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...