Gå til innhold

GUIDE: Kjøpeguide: Bærbar datamaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør kansje også ta med hvilket OS som følger med og om det passer til de programmene og spillene man skal bruke. Det går jo selvsagt an å bytte OS etter kjøp, men det er ikke noe for alle.

 

Medfølgende spyware og annen malware er også verd å sjekke ut på forhånd. Reinstallasjon kan hjelpe veldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke ett ord om at byggekvalitet og design også bør vurderes vektlagt - spesielt viktig i dag hvor du får slengt helt OK-spesifiserte PC'er etter deg til en slikk og ingenting, men da med chassi designet for å spare penger i hver krik og krok.

 

Interessant f.eks. at i5-4200U står i PC'er både til 4-5000 kr og over 10000 kr..

Lenke til kommentar

Bør kansje også ta med hvilket OS som følger med og om det passer til de programmene og spillene man skal bruke. Det går jo selvsagt an å bytte OS etter kjøp, men det er ikke noe for alle.

 

Medfølgende spyware og annen malware er også verd å sjekke ut på forhånd. Reinstallasjon kan hjelpe veldig.

 

Ikke ett ord om at byggekvalitet og design også bør vurderes vektlagt - spesielt viktig i dag hvor du får slengt helt OK-spesifiserte PC'er etter deg til en slikk og ingenting, men da med chassi designet for å spare penger i hver krik og krok.

 

Interessant f.eks. at i5-4200U står i PC'er både til 4-5000 kr og over 10000 kr..

 

Veldige gode poeng fra begge to. Jeg skal få oppdatert og legge til punktene. Takk for tilbakemelding :)

 

- Niklas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg kanskje er litt sent ute, men et par kommentarer:

Setter pris på mange gode artikler her og fra deg, denne kunne godt vært litt lengre.

Tillater meg å være uenig i at en skjerm med høyere oppløsning alltid er bedre, gjenskinn, lysstyrke etc. har stor betydning for praktisk bruk. Hvilket leder til neste synspunkt: undersøk om noen, helst en profesjonell anmelder eller et nettsted du stoler på, har testet produktet. Jeg mener det er obligatorisk å søke på dette og pristeste produkter før man kjøper.

Mvh

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...