Gå til innhold

Apple og Samsung ned fra nettbrettronen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden Surface Pro-nettbrette ikke teller som nettbrett i slike statistikker, men som PC, bør man telle med alle PCer med touch-skjerm?

 

Dette Android-nettbrettet teller helt sikkert med i statistikken, til tross for at det er like mye/lite nettbrett som Surface Pro: http://www.neowin.net/news/former-google-employees-rip-off-microsofts-surface-with-copycat-android-tablet

 

Surface Pro er hardware-messig en ultrabook. Den har SSD, bærbar intel-prosessor, vifter (som sikkert vil skiftes ut med en vifteløs Core-M Surface i år) og alt annet av innmat som du finner i laptoper med Windows på.

 

Den fungerer såklart også som et nettbrett, men den heller mer mot ultrabook enn nettbrett -- om man skulle velge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Siden Surface Pro-nettbrette ikke teller som nettbrett i slike statistikker, men som PC, bør man telle med alle PCer med touch-skjerm?

 

Dette Android-nettbrettet teller helt sikkert med i statistikken, til tross for at det er like mye/lite nettbrett som Surface Pro: http://www.neowin.net/news/former-google-employees-rip-off-microsofts-surface-with-copycat-android-tablet

 

Surface Pro er hardware-messig en ultrabook. Den har SSD, bærbar intel-prosessor, vifter (som sikkert vil skiftes ut med en vifteløs Core-M Surface i år) og alt annet av innmat som du finner i laptoper med Windows på.

 

Den fungerer såklart også som et nettbrett, men den heller mer mot ultrabook enn nettbrett -- om man skulle velge.

Og noe av det vakreste jeg har brukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Siden Surface Pro-nettbrette ikke teller som nettbrett i slike statistikker, men som PC, bør man telle med alle PCer med touch-skjerm?

 

Dette Android-nettbrettet teller helt sikkert med i statistikken, til tross for at det er like mye/lite nettbrett som Surface Pro: http://www.neowin.net/news/former-google-employees-rip-off-microsofts-surface-with-copycat-android-tablet

 

Surface Pro er hardware-messig en ultrabook. Den har SSD, bærbar intel-prosessor, vifter (som sikkert vil skiftes ut med en vifteløs Core-M Surface i år) og alt annet av innmat som du finner i laptoper med Windows på.

 

Den fungerer såklart også som et nettbrett, men den heller mer mot ultrabook enn nettbrett -- om man skulle velge.

Det spørs om man tenker maskinvare, OS eller bruksmønster. Vil du si Surface RT er et nettbrett? Pro ser identisk ut, gjør alt Surface RT kan, og vil i så måte kunne ha et bruksmønster identisk med nettbrett.

 

Men den er også en fullblods PC, som med tastatur og dokking kan tre inn i rollen som ultraportabel og til og med desktop erstatter.

 

Skillet mellom nettbrett og PC er ikke lenger like klart som for kort tid siden. Sier man SFP ikke er nettbrett kan det se ut til at Microsoft/Windows om kort tid ikke har noen andel i nettbrett segmentet, selv om de skulle komme til å selge flere devicer enn Apple med iPad. Jeg vil påstå at dette ikke blir helt riktig fremstilling.

 

For meg er det en bedre vei å gå å ha mulighetene i et fullblods OS samtidig som man har fordelene nettbrett formfaktoren gir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Surface er et tilnærmet perfekt arbeidsverktøy, men jeg synes de burde finne en måte slik at Windows kunne kjøre Androidapper. Jeg har feks lagt fra meg min Surface etter å ha jobbet på den og surfer på tek.no og skriver dette innlegget på en Sony Z1.

 

Mener du Surface RT eller Pro her. Ja, jeg kunne tenkt meg et større antall apper selv også, men heller at de kommer native til Windows enn at man kan kjøre android apper. Sistnevnte vil kreve mer tid, men med tanke på at store blir felles på alle Windows/Xbox devicer og at nedslagsfeltet for disse appene øker betraktelig i løpet av året så tror og håper jeg dette vil jevne seg ut med økende tempo.

 

Men jeg forstår ikke hvorfor du legger fra deg Surfacen for å surfe på nett og skrive innlegg. Jeg har både RT og Pro, og surfer med letthet tek.no på dem begge. Jeg kan til og med spille online flash spill på RT :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt funnet ut av Surface 3 som nettbrett. Enten er den for stor (den burde ikke være det...) eller det er mangelen på apper. Jeg vet ikke helt. Jeg bruker den som laptop, som stasjonær i docking og til å lese/redigere (med pennen og håndskrift inn) dokumenter uten tastatur. OneNote-appen f.eks skulle være genial, men den har jeg heller ikke funnet ut av. OneNote bruker jeg stort sett bare i desktop eller på mobilen. I tillegg er jeg sur fordi jeg ikke får med Google Book tegneseriene mine over fordi jeg selv gjorde den feilen å autentisere dem på en annen PC. Nå har jeg lært at det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar

Surface er et tilnærmet perfekt arbeidsverktøy, men jeg synes de burde finne en måte slik at Windows kunne kjøre Androidapper. Jeg har feks lagt fra meg min Surface etter å ha jobbet på den og surfer på tek.no og skriver dette innlegget på en Sony Z1.

Det finnes programvare for å emulere android og det blir dermed mulig å bruke android-apper i windows. Tror hardware.no skrev om det for en stund siden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...