Gå til innhold

GUIDE: Visste du at du kan bruke disse på PC-en? (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Da må du ha en trådløs adapter som kan ta imot det infrarøde signalet kontrolleren sender ut."

 

Har 2 stk 360 kontrollere og USB dongelen som lar en koble det til PC. Er rimelig sikker på at det er en form for radioteknologi de bruker. Ser riktignok ut som om det er en IR-port foran på kontrolleren, men det er bare knappen for å løse ut batteripakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Da må du ha en trådløs adapter som kan ta imot det infrarøde signalet kontrolleren sender ut."

 

Har 2 stk 360 kontrollere og USB dongelen som lar en koble det til PC. Er rimelig sikker på at det er en form for radioteknologi de bruker. Ser riktignok ut som om det er en IR-port foran på kontrolleren, men det er bare knappen for å løse ut batteripakken.

 

Det stemmer. :) Det er snakk om et radiosignal, ikke infrarødt signal. Takk, skal rette opp dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker både DS4 og Xbox One-kontrollere på PC, og det fungerer veldig bra.

DS4 fungerer både med Bluetooth og USB, Xbone med USB.

 

For å få DS4 til å fungere bruker jeg DS4Tool (http://forums.pcsx2.net/Thread-DS4-To-XInput-Wrapper).

Den utvikles ikke lengre, men den gjør jobben helt fint. Det finnes masse "forks" av den, men de har gjerne et "bloated" grensesnitt med reklame osv.

Xbox One-kontrolleren har offisielle drivere fra Microsoft, installer dem, og alt bare fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg har bare gode opplevelser med Xbox 360 kontroller til PC. Har brukt dette i mange år nå, fungerer stabilt og utmerket. Eneste jeg gjør er å laste ned og installere drivere fra Microsoft. Bruker 1 trådløst usb-dongle på PC'en, og 4 trådløse håndkontroller.

 

Greit å slippe 3-parts programmer...

 

Skuffende at ikke Xbox One kontrollene har støtte for trådløs forbindelse med PC'en ... da dropper jeg den "oppgraderingen" :-)

Lenke til kommentar

Har brukt mine PS3-kontrollere på PCen lenge. Takk for at dere forteller folk hvordan korrekt bruker Better DS3. Motioninjoy-programmet er faktisk adware og nesten utrygt nå til dags.

 

Fin artikkel som blir å teste ved anledning med PS3. Merket at bege PS3 linkene ser ut til å være broken per dags dato, sidene responderer ikke.

 

@Efreeti - har du evt alternative løsninger for PS3 Dualshock mot Win7 64bit?

Lenke til kommentar

Jeg har bare gode opplevelser med Xbox 360 kontroller til PC. Har brukt dette i mange år nå, fungerer stabilt og utmerket. Eneste jeg gjør er å laste ned og installere drivere fra Microsoft. Bruker 1 trådløst usb-dongle på PC'en, og 4 trådløse håndkontroller.

 

Greit å slippe 3-parts programmer...

 

Skuffende at ikke Xbox One kontrollene har støtte for trådløs forbindelse med PC'en ... da dropper jeg den "oppgraderingen" :-)

Det skal vist komme en trådløs dongel til Xbox One kontrolleren i løpet av året.

Lenke til kommentar

En kompis av meg skulle oppgradere sin egen rigg i 2012 så jeg fikk hannes gamle slitte, kasse, hovedkort og cpu pluss fikk låne ett billig skjermkort av en kompis. første jeg da investerte i var en trådløs xbox 360 kontroller med dongle for å bruke til pc.

 

Skal vel strengt tatt ikke trenge guide om hvordan å bruke det ? Er plug and play. Sett i dongle og den innstallerer selv drivere som du trenger om ikke så er det rimelig enkelt å finne de du trenger på google.

 

Det går også lett å laste ned en Xinput driver som gjør at man kan koble til en Xbox One kontroller til pcn via usb for å lett bruke den også, men ledningen må da være fortsatt koblet til. Skal komme en trådløs variant senere i år.

Lenke til kommentar

En kompis av meg skulle oppgradere sin egen rigg i 2012 så jeg fikk hannes gamle slitte, kasse, hovedkort og cpu pluss fikk låne ett billig skjermkort av en kompis. første jeg da investerte i var en trådløs xbox 360 kontroller med dongle for å bruke til pc.

 

Skal vel strengt tatt ikke trenge guide om hvordan å bruke det ? Er plug and play. Sett i dongle og den innstallerer selv drivere som du trenger om ikke så er det rimelig enkelt å finne de du trenger på google.

 

Det går også lett å laste ned en Xinput driver som gjør at man kan koble til en Xbox One kontroller til pcn via usb for å lett bruke den også, men ledningen må da være fortsatt koblet til. Skal komme en trådløs variant senere i år.

 

Har flere ganger hørt om folk som blir overrasket over at «charge-n-play»-kittet ikke lar deg spille på PC. Guiden tar for øvrig for seg fem kontrollere, der noen krever en del knoting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har brukt mine PS3-kontrollere på PCen lenge. Takk for at dere forteller folk hvordan korrekt bruker Better DS3. Motioninjoy-programmet er faktisk adware og nesten utrygt nå til dags.

Fin artikkel som blir å teste ved anledning med PS3. Merket at bege PS3 linkene ser ut til å være broken per dags dato, sidene responderer ikke.

 

@Efreeti - har du evt alternative løsninger for PS3 Dualshock mot Win7 64bit?

 

Tror begge filene kan lastes ned her. Du må starte motioninjoy og gå til "Driver Manager" for at den skal installere driverene. Etter det kan du avinstallere motioninjoy og bare bruke Better DS3.
Lenke til kommentar

 

 

Har brukt mine PS3-kontrollere på PCen lenge. Takk for at dere forteller folk hvordan korrekt bruker Better DS3. Motioninjoy-programmet er faktisk adware og nesten utrygt nå til dags.

Fin artikkel som blir å teste ved anledning med PS3. Merket at bege PS3 linkene ser ut til å være broken per dags dato, sidene responderer ikke.

 

@Efreeti - har du evt alternative løsninger for PS3 Dualshock mot Win7 64bit?

Xinput Wrapper er ett myyye bedre alternativ (har bare prøvd med DS3. Hadde sstore problemer med å installere driverne til Motionjoy, så da lette jeg en god stund og fant til slutt Xinput Wrapper, fungerer som en drøm! Har bare brukt det til emuleringsprogram som Dolphin og PCSX2 da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...