Gå til innhold

HBO og Apple skal snart lansere Netflix-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo. Kunne dere skrevet det mer leselig, og forståelig?

 

 

I begynnelsen av februar i år kunne vi melde at Apple gikk med planer om å lansere en Internett-basert TV-tjeneste, men uten at altfor mange detaljer hadde blitt avslørt. Nå kan blant andre Reuters og The Guardian rapportere at Apple visstnok har slått seg sammen med HBO om den nye tjenesten, som får navnet «HBO Now».

Det har lenge svirret rykter og spekulasjoner omkring en fremtidig strømmetjeneste fra HBO. Selskapet har allerede en strømmetjeneste som heter HBO Go, men dette er en tjeneste som kun er tilgjengelig for folk som allerede er HBO-abonnenter. HBO Now er derimot en selvstendig strømmetjeneste, og blir således en mer direkte konkurrent til for eksempel Netflix.

 

 

Så hva er egentlig HBO (den gamle tjenesten) ? De driver ikke med strømming helt sier dere? Men, hva driver/drev den gamle HBO med da?

 

Hva driver HBO med sånn utenom HBO Go da? Noe ekstra i det hele tatt? Eller kan man egentlig bare si at HBO var fra før en strømmetjeneste, og blir nå en strømmetjeneste med nytt navn (HBO Now)?

 

DETTE er journalistikk på tungt vis. Tungleselig!

Endret av G
  • Liker 4
Lenke til kommentar

HBO Go (USA) er jo en streaming tjeneste, men man er prisgitt tilgang via sin TV-leverandør.

feks nå så får ikke Comcast kunder HBO på PS4, pga problemer mellom Sony og Comcast.

 

HBO Go (eller hva det heter?) i skandinavia kan jo hvem som helst bruke, så det er ikke likt som HBO i usa

Lenke til kommentar

 

Hei, beklager at det ble litt uklart. I Norge forbindes jo HBO gjerne med HBO Nordic, som er en strømmetjeneste, så derfor forstår jeg at det ble litt forvirrende. I USA er HBO derimot primært en betal-TV-kanal med en ekstra strømmetjeneste som heter HBO Go, som bare er tilgjengelig for dem som abonnerer på TV-kanalen HBO. HBO Now blir derimot en egen tjeneste, ala HBO Nordic.

Lenke til kommentar

Hallo. Kunne dere skrevet det mer leselig, og forståelig?

 

Så hva er egentlig HBO (den gamle tjenesten) ? De driver ikke med strømming helt sier dere? Men, hva driver/drev den gamle HBO med da?

 

Hva driver HBO med sånn utenom HBO Go da? Noe ekstra i det hele tatt? Eller kan man egentlig bare si at HBO var fra før en strømmetjeneste, og blir nå en strømmetjeneste med nytt navn (HBO Now)?

 

DETTE er journalistikk på tungt vis. Tungleselig!

 

Vet du seriøst ikke hva HBO er og driver med? http://en.wikipedia.org/wiki/HBO De er et MASSIVT TV-selskap, kan sammenliknes med Canal Digital, bare at Canal Digital blir som en maur og HBO er en elefant :) Ikke tungleselig hvis man vet hva HBO driver med "på dagtid" :wee:

 

Edit; AfterGlow slo meg på målstreken :p

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Seriøst så visste jeg ikke dette. Når man bor i Norge, så skal det litt til å vite om absolutt alle amerikanske TV-kanaler. Kjenner til CNN og en del andre navn. Såpass bør man forvente av nordmenn, at man ikke vet alt om andre nasjonale anliggender.

 

Men, jeg har fått med meg at HBO er en Netflix-konkurrent for lenge siden. Takket være Tek.no skriverier.

 

En journalist burde være føre var for kunnskapshull hos sine lesere! For de som liker faktabokser, så kunne det kanskje vært redningen her, før man begynner med lange tungleselige avhandlinger som leserne ikke har det minste forhold til. :green:

 

Kanskje skribent også kunne arbeidet med finpuss av skrivestilen sin? For det var ikke noen hyggelig leseropplevelse å lese tidligere omtalte avsnittet.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Seriøst så visste jeg ikke dette. Når man bor i Norge, så skal det litt til å vite om absolutt alle amerikanske TV-kanaler. Kjenner til CNN og en del andre navn. Såpass bør man forvente av nordmenn, at man ikke vet alt om andre nasjonale anliggender.

 

Men, jeg har fått med meg at HBO er en Netflix-konkurrent for lenge siden. Takket være Tek.no skriverier.

 

En journalist burde være føre var for kunnskapshull hos sine lesere! For de som liker faktabokser, så kunne det kanskje vært redningen her, før man begynner med lange tungleselige avhandlinger som leserne ikke har det minste forhold til. :green:

 

Kanskje skribent også kunne arbeidet med finpuss av skrivestilen sin? For det var ikke noen hyggelig leseropplevelse å lese tidligere omtalte avsnittet.

 

Joa, sant det, er vel ikke så interresant for alle å vite hva HBO er og andre ting som ikke har noen betydning her til lands. Jeg glemmer ofte slike ting når jeg skriver kommentarer, mente ikke å være spydig :)

 

Når du sier det så hadde en faktaboks om hva HBO er vært ypperlig. Faktabokser er undervurdert og for lite brukt her på TEK, skjerp dere folkens :whistle:

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Har HBO i Norge. HBO Nordic tjenesten betaler jeg for, HBO TV kanal har jeg i XBMC. Men HBO og Netflix er jo håpløse i forhold til Show Box, som er gratis. Nyhetene kommer lenge før, og utvalget er mye bedre. Spesielt på filmer og serier sv nyere dato. Blir tilgjengelig før de kommer på noen andre norske "kanaler" Være seg om det er kino, TV, Netflix, HBO eller andre. Egentlig skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte meg med GET før jeg fikk Android boksen min og XBMC. Dekoderen er levert inn og TV lisensen sagt opp.

 

Og før enkelte av dere drar i gang hylekoret. I følge kulturdepartementet er det ikke ulovlig å streame i Norge. Bare så synd man må bevege seg i "gråsonen" for å få et skikkelig tilbud når man gjerne vil betale for seg!

Lenke til kommentar

Seriøst så visste jeg ikke dette. Når man bor i Norge, så skal det litt til å vite om absolutt alle amerikanske TV-kanaler. Kjenner til CNN og en del andre navn. Såpass bør man forvente av nordmenn, at man ikke vet alt om andre nasjonale anliggender.

 

Men, jeg har fått med meg at HBO er en Netflix-konkurrent for lenge siden. Takket være Tek.no skriverier.

 

En journalist burde være føre var for kunnskapshull hos sine lesere! For de som liker faktabokser, så kunne det kanskje vært redningen her, før man begynner med lange tungleselige avhandlinger som leserne ikke har det minste forhold til. :green:

 

Kanskje skribent også kunne arbeidet med finpuss av skrivestilen sin? For det var ikke noen hyggelig leseropplevelse å lese tidligere omtalte avsnittet.

 

Litt enig med deg, men samtidig er dette Tek.no og ikke VG. Ærlig talt forventer JEG mer av leserne her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har HBO i Norge. HBO Nordic tjenesten betaler jeg for, HBO TV kanal har jeg i XBMC. Men HBO og Netflix er jo håpløse i forhold til Show Box, som er gratis. Nyhetene kommer lenge før, og utvalget er mye bedre. Spesielt på filmer og serier sv nyere dato. Blir tilgjengelig før de kommer på noen andre norske "kanaler" Være seg om det er kino, TV, Netflix, HBO eller andre. Egentlig skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte meg med GET før jeg fikk Android boksen min og XBMC. Dekoderen er levert inn og TV lisensen sagt opp.

 

Og før enkelte av dere drar i gang hylekoret. I følge kulturdepartementet er det ikke ulovlig å streame i Norge. Bare så synd man må bevege seg i "gråsonen" for å få et skikkelig tilbud når man gjerne vil betale for seg!

 

Showbox høres super lovlig ut.

Lenke til kommentar

Har HBO i Norge. HBO Nordic tjenesten betaler jeg for, HBO TV kanal har jeg i XBMC. Men HBO og Netflix er jo håpløse i forhold til Show Box, som er gratis. Nyhetene kommer lenge før, og utvalget er mye bedre. Spesielt på filmer og serier sv nyere dato. Blir tilgjengelig før de kommer på noen andre norske "kanaler" Være seg om det er kino, TV, Netflix, HBO eller andre. Egentlig skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte meg med GET før jeg fikk Android boksen min og XBMC. Dekoderen er levert inn og TV lisensen sagt opp.

 

Og før enkelte av dere drar i gang hylekoret. I følge kulturdepartementet er det ikke ulovlig å streame i Norge. Bare så synd man må bevege seg i "gråsonen" for å få et skikkelig tilbud når man gjerne vil betale for seg!

 

MEN, showbox benytter seg ,så vidt meg bekjent, av bittorrentteknologi. Dvs at du deler mens du ser på. Eller?

 

Mulig jeg surrer litt her, men det er vel ikke helt lovlig i så fall?

Lenke til kommentar

Hvor er HBO Nordic oppi alt dette da? Går den ut?

Syns serie-innholdet til HBO nordic er svært bra (filmbiblioteket er det dog verre med), men når brukergrensesnittet er så forferdelig ble det ikke brukt og det ble sagt opp.

Håper dette kan være løsningen.

Lenke til kommentar

Sjuuukt irriterande at eg ikkje kan kjøpe ein boks med støtte for hbo nordic og netflix i hd-kvalitet og koble den til tven min. Ser ut til at einaste muligheita er ny smart-tv. Htpc blei litt for "vanskelig" å bruke for ho eg bur med og blir ikkje brukt. Håpte nexus player skulle vere løysinga, men eg har kun netflix der, ikkje hbo nordic, og det ser ikkje ut til at eg skal kunne få det heller.

Lenke til kommentar

Sjuuukt irriterande at eg ikkje kan kjøpe ein boks med støtte for hbo nordic og netflix i hd-kvalitet og koble den til tven min. Ser ut til at einaste muligheita er ny smart-tv. Htpc blei litt for "vanskelig" å bruke for ho eg bur med og blir ikkje brukt. Håpte nexus player skulle vere løysinga, men eg har kun netflix der, ikkje hbo nordic, og det ser ikkje ut til at eg skal kunne få det heller.

Du kan vel det..

MiniX X8-H Plus, Android Mini PC

Eller det vil si, Netflix lar deg kanskje ikke streame i Full HD så lenge boksen ikke er godkjent av dem.

I alle fall ikke på Android. Men det finnes da mange tjenester som er bedre en både Netflix og HBO.

Show Box, XBMC / KODI med addons osv.

 

Ellers kan man jo gå for en Win 8.1 boks. PIPO X7 Win 8.1 mini PC

Endret av Just_in_case_666
Lenke til kommentar

 

Htpc blei litt for "vanskelig" å bruke for ho eg bur med og blir ikkje brukt.

Her er kona og jentungen på 10 de mest ivrige brukerne av vår MiniX X8-H Plus.

Det er jo bare å klikke på ikoner. De bruker den mest til XBMC / Kodi for å se Norsk TV og filmer / Serier.

Jentungen ser også mye på Youtube.

I tillegg til å høre på musikk med Spotify og en Radio app.

 

Personlig bruker jeg mest Show Box og lignende apper for å se film og serier. Dette selv om vi har både HBO, Viaplay, TV2 Sumo og Netflix tilgjengelig på samme boks. Vi hører mye på musikk, da den er koblet til forsterker med optisk kabel.

Er kanskje noe med at de "måtte" lære seg det siden vi ikke har annet TV tilbud :)

 

Etter at vi fikk denne boksen er det vel egentlig ingen her i huset som forstår hvordan vi klarte å se på TV "når vi måtte". altså når filmer, programmer og serier gikk. Det skjer nesten ikke at vi ser vanlig live TV mer. Alt sees når det passer oss.

Endret av Just_in_case_666
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...