Gå til innhold

Én av disse selger som hakka møkk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Noen innlegg har blitt slettet. Hold dere til temaet, og ikke spor av tråden med OT innlegg. Reaksjoner på moderatorhandlinger tas med undertegnede på PM eller i vårt tilbakemeldingsforum, og ikke denne tråden.

Lenke til kommentar

 

Ja, noe over 1/3 av markedet er jo ubetydelig. Legg ned Xbox.

 

Stod det noe om at den var ubetydelig i artikkel? Jeg ser bare salgstall.

 

Jeg vil si tittelen er ganske misledende i alle fall. Står ikke ubetydelig, men det legges jo opp til at den ene konsollen knuser den andre, noe som i mine øyne ikke er realiteten ut ifra tallene som blir presentert. 4mnd gamle tall for Xbox også

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja, noe over 1/3 av markedet er jo ubetydelig. Legg ned Xbox.

Stod det noe om at den var ubetydelig i artikkel? Jeg ser bare salgstall.

 

Jeg vil si tittelen er ganske misledende i alle fall. Står ikke ubetydelig, men det legges jo opp til at den ene konsollen knuser den andre, noe som i mine øyne ikke er realiteten ut ifra tallene som blir presentert. 4mnd gamle tall for Xbox også

 

 

Mener du Xbone selger som hakka møkk? Synes ikke tittelen er så gal, PS4 selger jo mye bedre enn Xbone.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det sa jeg ikke, poenget var bare at tittelen legger opp til at den ene konsollen har "vunnet" konsollkrigen.

 

Salget på xbone har tatt seg opp etter at de reduserte prisen, og at de har lansert konsollen i hele verden. Her har teknofil gjort om en artikkel som omhandler salgstallet til PS4 til en artikkel hvor det blir satt opp mot Xbone sine salgstall fra 4mnd siden, det gir et feil bilde. Sikkert mange klikk, men et feil bilde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det sa jeg ikke, poenget var bare at tittelen legger opp til at den ene konsollen har "vunnet" konsollkrigen.

 

Salget på xbone har tatt seg opp etter at de reduserte prisen, og at de har lansert konsollen i hele verden. Her har teknofil gjort om en artikkel som omhandler salgstallet til PS4 til en artikkel hvor det blir satt opp mot Xbone sine salgstall fra 4mnd siden, det gir et feil bilde. Sikkert mange klikk, men et feil bilde.

 

I den grad noen av de har vunnet, så har PS4 vunnet, og man forholder seg jo til de dataene man har, MS publiserer ikke skikkelige salgstall, det er kun deres egen feil.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I den grad noen av de har vunnet, så har PS4 vunnet, og man forholder seg jo til de dataene man har, MS publiserer ikke skikkelige salgstall, det er kun deres egen feil.

 

AtW

 

Nettopp, det er for tidlig å krone noen vinner. Microsoft har slitt litt, og har gjort noen justeringer.. Sier ikke at det er nok, men å bruke gamle tall til sammenligning fordi Microsoft ikke velger å rapportere salgstall blir et dårlig grunnlag.

 

Jeg forsøker ikke å forsvare Xbone sin stilling her, kritikken min gikk på hvordan artikkelen var vinklet her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I den grad noen av de har vunnet, så har PS4 vunnet, og man forholder seg jo til de dataene man har, MS publiserer ikke skikkelige salgstall, det er kun deres egen feil.

 

AtW

 

Nettopp, det er for tidlig å krone noen vinner. Microsoft har slitt litt, og har gjort noen justeringer.. Sier ikke at det er nok, men å bruke gamle tall til sammenligning fordi Microsoft ikke velger å rapportere salgstall blir et dårlig grunnlag.

 

Jeg forsøker ikke å forsvare Xbone sin stilling her, kritikken min gikk på hvordan artikkelen var vinklet her.

 

 

Artikkelen kroner ingen vinner, det er du som leser det utifra artikkelen.

 

Om du har bedre grunnlag, så kom gjerne med de, ofte har man to valg, ikke ane noe som helst, eller basere seg på et ikke-ideelt grunnlag. Det siste er best.

 

Jeg synes det er du som leser for mye ut av det heller enn at artikkelen er så rart vinklet.

 

AtW

Lenke til kommentar

KJØP PS4! leser jeg fra denne artikkelen. Begge konsollene selger bedre enn forrige generasjon. Men her må vi bare ha en som selger som hakka møkk. Dette gir jo et bilde for meg, Aidforsony, xbox suxbigtime

 

Hadde de ikke solgt bedre en forrige generasjon (som xbox knapt gjør?), så hadde det jo vært dårlig salg, det er lenge siden, markedet er dobbelt så stort nå.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man skal vel ikkje glemme Wii U heller oppi dette som har ca 23% av markedet. Litt forskjell er det på XO med ca 28% solgt til butikk og PS4 med ca 49% solgt til kunder. Ikkje umulig at PS4 sitter med nærmere 50% av markedet når mars månad er ferdig samt at XO sine salgstall hadde blitt justert for salg til kunder istadenfor butikker.

 

Vil ikkje være med på at det er nokon vinnere her enda. Alle tre konsollane har mange år foran seg og salgstalla vil svinge ettersom Nintendo, MS og Sony tek grep overfor kundane sine. Om det dukker opp nokre gode eksklusive spill kan man fort ende med eit tettare løp slik det vart forrige gen.

Lenke til kommentar

Tviler på at lille Norge påvirker salgstallene så veldig mye.

Markedsandelen mellom XBone og PS4 kommer sikkert til å bli noe jevnere, men jeg tror at Sony fortsatt kommer til å være en del prosent foran.

 

PS3 ble lansert ett år etter X360, men PS3 ble likevel størst på markedet. Tror derfor at det fortsetter i samme spor.

 

Men for å være ærlig så er forskjellene på konsollene veldig små. Tror at de fleste er lojale til sin konsollserie rett og slett fordi venner og bekjente har samme konsoll. Da er det nok bare de med litt ekstra sparepenger og tid som kjøper begge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...