Gå til innhold

Alt du trenger å vite om Galaxy S6 på tolv punkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

6. Begge telefonene har støtte for trådløs lading.

Gjelder dette "out of the box"? Jeg mener å huske at selv S3 hadde støtte for trådløs lading, men kun dersom man kjøpte et spesialdeksel.

Dette er "out of box"

 

"Den viktigste er muligens at telefonen har fått støtte for trådløs lading, uten at du trenger å ty til spesialdeksler som gjør telefonen tykkere."

Lenke til kommentar

 

6. Begge telefonene har støtte for trådløs lading.

Gjelder dette "out of the box"? Jeg mener å huske at selv S3 hadde støtte for trådløs lading, men kun dersom man kjøpte et spesialdeksel.

I Galaxy S6-modellene er det bygget inn. Selve laderen er såvidt jeg vet ekstrautstyr, men du kan bruke en hvilken som helst lader med Qi- eller Powermat-logo på.

Lenke til kommentar

Er skeptisk til batterlevetiden. Jeg vil ha bedre levetid enn S4 og S5, og jeg er ikke sikker på at vi får det med et batteri som har lavere kapasitet. Må nesten vente på tester her....

 

Kamera virker lovende, og skal være bedre enn forgjengeren på papiret, men må nesten vente på tester her også. Kan ikke se noen nyheter om videomodusene. Får vi 60fps? På hvilke oppløsninger?

 

Jeg liker at de har krympet telefonen såvidt i bredden sammenliknet med S5 men beholdt skjermstørrelsen. S5 var en skuffelse og hadde "billig" preg pga at den bare vokste sammenliknet med S4.

 

Skuffet over at vi ikke har 4Gb RAM. Jeg vil at telefonen skal kunne vare en stund, og S4 har hatt 2Gb i 2 år nå. Så 3Gb imponerer ikke meg.

 

Veiledende pris ligger 1k over hva tidligere telefoner har pleid å bli lansert på.

 

Mangel på SD kort er også en stor skuffelse. Hvis ekstra lagring hadde vært billig så kunne jeg taklet det, men ingen telefoner har tidligere gitt gode priser for økte kapaisteter med internlagring. Jeg MÅ ha minst 64Gb, helst mer, fordi jeg vil ha hele Spotify biblioteket mitt + at jeg vil kunne ta opp masse video. Det kommer til å gjøre denne telefonen veldig dyr sammenliknet med forgjengerne.

Lenke til kommentar

8000 kroner for ein mobiltelefon. Heng denne prisutviklingen på greip med røynda, eller ser produsentane at dei kan heve prisane som dei vil fordi folk uansett kjøper?

 

Telefon med bøyd skjerm er nok en del dyrere å produsere enn andre. AMOLED skjermene er allerede dyrere enn LCD skjermer å produsere. Pluss utrolig mye bedre. Selvfølgelig forsvarer det nok ikke helt prisstigningen. Det meste kommer nok av det unike med denne telefonen. Det er bare Samsung som har nok R&D til å lage slike produkter. De eneste som faktisk er villige til å drive mye forskning og mye forskning på alt mulig, istedenfor å bare putte alle pengene i banken (Apple, det store innovasjonsselskapet...). Siden ingen andre har noe lignende eller kommer til å ha, og dette ser ganske så avansert ut så vil nok ganske mange ha telefonen bare på grunn av det.

 

Hvis du ser på selskaper som ikke har like sterk merkevare kan du lett få en god mobil veldig billig (Xiaomi, Huawei, Oppo). Den eneste forksjellen er at de har veldig lave marginer, mens andre selskaper (Apple, Samsung, Sony, HTC) tar en god del inn som marginer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mangel på SD kort er også en stor skuffelse.

 

Det er EKSTREMT skuffende! Dette har jo vært et viktig argument for å velge Samsung tidligere, men det er det tydeligvis ikke lenger nå. Jeg har et stappfullt 64GB minnekort som jeg hadde tenkt å bytte ut med et på 128GB. Men hvis jeg ikke får tatt det med i en ny telefon, er det jo bortkastet. Er ikke sikkert jeg hadde gått for S6 uansett, men regner nesten med at større internminne og ingen støtte for minnekort blir standard etterhvert på toppmodellene. :-(
Lenke til kommentar

må si jeg er skuffa av Samsung. Tatt en helomvending mot apple og det er INGEN grunn for å ikke ha 4gb RAM i 2015. Hvis Note5 blir i samma trenden så kutter jeg ut Samsung telefonene i framtida, blir det at jeg enten fortsatt har Note3 eller finner meg en annen produsent som har det jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...