Gå til innhold

Dette er Valve og HTCs nye VR-headsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

 

2 skjermer er bedre enn 1 nettopp fordi det gjør 3D filmer mulig :p.

Det går vel fint med en skjerm også, da skjermen blir delt i to.

 

ja vet ikke jeg. Er det noe forskjell på effekten med 2 vs 1 skjerm ?

Lenke til kommentar

 

 

 

2 skjermer er bedre enn 1 nettopp fordi det gjør 3D filmer mulig :p.

Det går vel fint med en skjerm også, da skjermen blir delt i to.

ja vet ikke jeg. Er det noe forskjell på effekten med 2 vs 1 skjerm ?

Det er mer eller mindre ingen forskjell. Du får den samme 3D effekten uansett

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2 skjermer er bedre enn 1 nettopp fordi det gjør 3D filmer mulig :p.

 

Jeg har Oculus DK2, og tro meg, 3D-effekten er helt klart der. Har ikke testet det med vanlige filmer, men... øh... filmer av litt mer... tvilsom type... fungerer utmerket. Faktisk er det forstyrrende hvor bra kvaliteten på både bildet og 3D-effekten er allerede i DK2, og det er ikke engang den ferdige versjonen. Både gleder meg og gruer meg til found footage-filmer begynner å ta av til VR. På den ene siden kan det bli sykt bra, men vil man virkelig sitte alene, helt avsperret fra omverdenen via headset og øretelefoner og se på skrekkfilm? Om du synes Alien Isolation var nifts nok i VR... :p
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er modig gjort å gi utviklere kun et halvt år på å utvikle for den. Der vil nok være en stor mangelvare på spill og underholdning laget for den når den gis ut, noe de nok vet selv, - så jeg tipper de har utviklet en så kalt "killer app" internt hos som gis ut samtidig som vil gjøre investinger for kundene verdt det.

Lenke til kommentar

 

 

 

2 skjermer er bedre enn 1 nettopp fordi det gjør 3D filmer mulig :p.

Det går vel fint med en skjerm også, da skjermen blir delt i to.

ja vet ikke jeg. Er det noe forskjell på effekten med 2 vs 1 skjerm ?

Er faktisk en del forskjell. Man får mye lettere variasjoner mellom de 2 skjermene. Den ene vil frammstå som lysere enn den andre, oppdateringsfrekvensene blir ulike og mye mer. Er faktisk langt mer teknisk vanskelig å lage VR briller med 2 skjermen, enn med 1. Det sagt, så tviler jeg ikke på at Valve og HTC har klart å finne gode løsninger på disse problemene, men det får vi vel først se mot slutten av året.

Uansett dødsfett at flere kaster seg på dette markede! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oculus Rift har somlet vekk forspranget sitt og ser nå konkurrenter som kan komme med like bra headsett om ikke bedre. Det faktum at du kan reise deg og bevege deg kan bli en gamechanger. Man vil vel ha denne funksjonen fra start fremfor å vente på at Oculus skal få ut finger'n. Steam-plattformen blir vel også fullt ut kompatibelt med VR-plattformen til Valve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oculus Rift har somlet vekk forspranget sitt og ser nå konkurrenter som kan komme med like bra headsett om ikke bedre. Det faktum at du kan reise deg og bevege deg kan bli en gamechanger. Man vil vel ha denne funksjonen fra start fremfor å vente på at Oculus skal få ut finger'n. Steam-plattformen blir vel også fullt ut kompatibelt med VR-plattformen til Valve.

 

Mener også å tro at Valve begynte å dabble med VR etter de så hvor populært Oculus Rift ble. Og med mer konkurranse på markedet, kan utviklingen fort bli til fordel for kundene.

Lenke til kommentar

Jeg har mere trua på htc og valve, for dem er kjente for å levere gode resultater. Oc rift har nå være under utvikling i mange år uten at det ser ut til at det skal komme ut på markede uten å måtte kjøpe developers kit. Dem sa at det kommer snart, også kom dk2 fordi dem brukte så lang tid med den andre at det var for dårlig oppløsning osv. Men ser fortsatt Ikke ut til at oc rift kommer med det første.

Endret av Mercer120488
Lenke til kommentar

Oculus bæsja litt på leggen når de valgte å utsette så lenge tror jeg. Oculus var først ute og var nærmest lansering lenge.. i tillegg til at de solgte seg til facebook, som helt klart kommer til å påvirke prisen.. Dette har ødelagt konseptet de hadde..

 

Oculus det var alt alle snakket om.. nå har de allerede flere konkurrenter som har et bedre konsepter, min favoritt er razer OSVR som egentlig er alt oculus lovte kundene sine og mer til .. tror nok ikke oculus rift blir noen særlig suksess i forhold til konkurrentene nå.. wow-faktoren til oculus har ihvertfall gått ned for min del og gleder meg til å se hva Razer klarer og levere.. selv om jeg må innrømme at denne her også ser meget interessant ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...