Gå til innhold

SNIKTITT: HTC One M9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffet over at de ikke har fått på plass en fingeravtrykkleser ala Huawei Ascend Mate 7, Samsung Galaxy S6 og TouchID til Apple. For oss som har passord-policy via jobb (exchange...) eller liker å låse, så er en slik lynrask "one touch" fingeravtrykkleser gull verdt. Det tar bare et blunk å låse opp telefonen - og låse opp telefonen gjør man jo mer enn et par ganger til dagen.

 

Jeg har alltid hatt Android-telefoner, helt til for et år siden da jeg gikk for en iPhone 5s - mitt første Apple-produkt. Den største grunnen var at jeg var MØKK LEI av å taste 4 siffer etterfulgt av OK på min Samsung hver bidige gang jeg måtte låse den opp. Jeg savner Android, og vil tilbake - men ikke før jeg har sett en fingeravtrykkleser som er like god som TouchID til Apple.

 

Blir spennende å se Galaxy S6 med den nye sensoren. Testet en Ascend Mate 7 her om dagen, og ble mektig imponert - særlig tatt prisen i betraktning. Blir spennende å se om det kommer en oppfølger, da Mate 7 ikke har aptX kodek.

 

HTC skuffer. M9 er strøket fra min liste i alle fall.

Lenke til kommentar

7000 kr ja. mobiler stiger og stiger i pris hver eneste modell de kommer ut med

 

Vi har foreløpig ikke kommet til nivået til Nokia 8810. Jeg mener den kostet ca kr 10.000 i 1998, noe som i så fall tilsvarer ca 13.000 i dag justert for inflasjon.

 

nokia8810.jpg

 

Forresten, angående M9 så setter jeg pris på at skjermen er med "kun" 1080p. Jeg ser virkelig ikke poenget med å presse QHD inn i disse små skjermene.

Endret av Bradbury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skuffet over at de ikke har fått på plass en fingeravtrykkleser ala Huawei Ascend Mate 7, Samsung Galaxy S6 og TouchID til Apple. For oss som har passord-policy via jobb (exchange...) eller liker å låse, så er en slik lynrask "one touch" fingeravtrykkleser gull verdt. Det tar bare et blunk å låse opp telefonen - og låse opp telefonen gjør man jo mer enn et par ganger til dagen.

 

Jeg har alltid hatt Android-telefoner, helt til for et år siden da jeg gikk for en iPhone 5s - mitt første Apple-produkt. Den største grunnen var at jeg var MØKK LEI av å taste 4 siffer etterfulgt av OK på min Samsung hver bidige gang jeg måtte låse den opp. Jeg savner Android, og vil tilbake - men ikke før jeg har sett en fingeravtrykkleser som er like god som TouchID til Apple.

 

Blir spennende å se Galaxy S6 med den nye sensoren. Testet en Ascend Mate 7 her om dagen, og ble mektig imponert - særlig tatt prisen i betraktning. Blir spennende å se om det kommer en oppfølger, da Mate 7 ikke har aptX kodek.

 

HTC skuffer. M9 er strøket fra min liste i alle fall.

Selv bruker jeg Androidwear.. da slipper du kode i så lenge telefonen er kobla til klokka.

Du får også mindre enheter som gjør samme jobben.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det er bra den ikke har vokst (5" er allerede for stort for min smak), at skjermen fortsatt er 1080p (mer enn nok, ser ikke poeng med høyere oppløsning på så liten skjerm), og at den har fått bedre kamera.

 

Men jeg er veldig skuffet over designet! Hvis de først skal ha et så stort felt til logoen, burde de heller holde på M7 løsningen med tilbake og hjem knappene plassert der i stedet for på skjermen, Power knappen på siden er også en uting. Videre hadde jeg forventet et litt slankere design og at den var vanntett som Desire Eye, uten behov for deksel.

 

Tror jeg beholder M7'en ett år til...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

7000 kr ja. mobiler stiger og stiger i pris hver eneste modell de kommer ut med

 

Vi har foreløpig ikke kommet til nivået til Nokia 8810. Jeg mener den kostet ca kr 10.000 i 1998, noe som i så fall tilsvarer ca 13.000 i dag justert for inflasjon.

 

 

Forresten, angående M9 så setter jeg pris på at skjermen er med "kun" 1080p. Jeg ser virkelig ikke poenget med å presse QHD inn i disse små skjermene.

 

Kan legge til at denne (eller var det forgjengeren, 8800) ble solgt på svartebørs for opp i mot det dobbelte.

Lenke til kommentar

Kan legge til at denne (eller var det forgjengeren, 8800) ble solgt på svartebørs for opp i mot det dobbelte.

Det var nok sannsynligvis 8810. Jeg husker et intervju Michael Stipe fra REM gjorde med norsk TV hvor han satt og lekte med telefonen gjennom hele intervjuet og ikke svarte på noen av spørsmålene han fikk. Jeg mener det var en 8810 han hadde da. 8800 kom flere år senere og var etterfølgeren til 8910 - titantelefonen. Mellom 8810 og 8910 var det 8850 som var kongen på haugen.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...