Gå til innhold

FEATURE: Desse spela gler vi oss til i mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Resident Evil: Revelations 2 er ikke nevnt denne måneden heller? o.O Det ble så vidt jeg husker ikke nevnt i spill vi gleder oss til i februar, fordi fullversjonen kommer i mars. Men hvorfor er den ikke nevnt nå heller? Dere vet da at det kommer? Første episode er så vidt jeg vet ute allerede. Har ikke testet den selv, da jeg venter på fullversjonen i fysisk form. RE: Revelations var et av de beste i serien, så å overse nr 2 blir ganske teit, selv for gamer.no.

Lenke til kommentar

Hva... Hvor er HL3?

Er det bare jeg som gir fullstendig blaffen i Half-Life 3? Det første var en klassiker, men jeg synes det andre ble en nedtur. Det var jo på mange måter det stikk motsatte av det første (vi er utendørs i en stor verden, vi vet nøyaktig hva som foregår, vi er en topptrent soldat, vi er ikke alene lengre osv.) Men uansett om man liker HL2 eller ikke, er det snart hele åtte år siden sist, og vi har ennå ikke fått HL2: Episode 3 engang. Trenger vi da virkelig mer HL? Og i så fall, blir det "rett" å bare hoppe over episode 3 og gå rett på HL3? Det må jo nødvendigvis ha en ny historie for å ikke bare være en svært utvidet episode 3. Om det i tillegg blir episode-basert (som ryktene vil ha det til), er det noen som faktisk stoler på at Valve vil fullføre det? Igjen, det er nesten åtte år siden HL 2: Episode 2, så hvorfor skulle de fullføre HL3, når de ikke klarte å fullføre HL2?

 

Jeg er ikke en spesielt stor fan av Valve lengre, men om de faktisk gidder lage spill lengre, håper jeg de tar til vettet og lager en helt ny franchise. Da kan de ta alt det beste fra Half-Life, Left 4 Dead, Team Fortress osv og slenge alt inn i ett enkelt spill. Tenk et spill med karakterene fra TF, spillmodusen fra L4D og historien fra HL? Det hadde blitt tøft. :)

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som gir fullstendig blaffen i Half-Life 3? Det første var en klassiker, men jeg synes det andre ble en nedtur. Det var jo på mange måter det stikk motsatte av det første (vi er utendørs i en stor verden, vi vet nøyaktig hva som foregår, vi er en topptrent soldat, vi er ikke alene lengre osv.) Men uansett om man liker HL2 eller ikke, er det snart hele åtte år siden sist, og vi har ennå ikke fått HL2: Episode 3 engang. Trenger vi da virkelig mer HL? Og i så fall, blir det "rett" å bare hoppe over episode 3 og gå rett på HL3? Det må jo nødvendigvis ha en ny historie for å ikke bare være en svært utvidet episode 3. Om det i tillegg blir episode-basert (som ryktene vil ha det til), er det noen som faktisk stoler på at Valve vil fullføre det? Igjen, det er nesten åtte år siden HL 2: Episode 2, så hvorfor skulle de fullføre HL3, når de ikke klarte å fullføre HL2?

 

Jeg er ikke en spesielt stor fan av Valve lengre, men om de faktisk gidder lage spill lengre, håper jeg de tar til vettet og lager en helt ny franchise. Da kan de ta alt det beste fra Half-Life, Left 4 Dead, Team Fortress osv og slenge alt inn i ett enkelt spill. Tenk et spill med karakterene fra TF, spillmodusen fra L4D og historien fra HL? Det hadde blitt tøft. :)

 

 

Om du ser på half life 2 etter dagens standard er det kanskje ikke så fryktelig mye å skryte av men dra tilbake til 2004 når dette faktisk kom ut, da var dette intet mindre ej revolusjonerte grafisk og ikke minst fysikk motoren å hvordan denne ble brukt å det hele pakket sammen i en fantastisk og spennende historie. Om valve klarte å kaste sammen dette i half life 2 så ventes det lignende "revolusjoner" når omsider de får lansert "source 2" motoren å de får sammen half life 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spilte HL2 på release, og ble ikke spesielt imponert. ;) Grafikk interesserer meg ikke spesielt, og eneste gang jeg har blitt småimponert av fysikk var når vi fikk ragdoll i Unrel Tournament.

 

Men uansett, Half-Life er steingammelt nå, så er det fortsatt aktuelt? Half-Life 1 var en revolusjon i historiefortelling, og greit, jeg kan gå med på at HL2 til en viss grad imponerte. Men det er mange år siden episode 2, og vi har fått enormt med spill i samme sjanger siden da. Det holder ikke å "være Half-life" for å revolusjonere lengre. En revolusjon er noe som krever enormt mye innsats, og jo flere spill vi får, jo vanskeligere blir det å lage en ny revolusjon. Det er en grunn til hvorfor vi får revolusjoner så sjelden. Half-Life 3 må ikke bare forbedre alt fra de to forrige, men det må forbedre alt fra hele sjangeren for å være en revolusjon, og det tror jeg ikke det kommer til å klare. Det er rett og slett ikke nok ting igjen å forbedre.

 

Multiplayer? Gjort nesten perfekt i andre spill. Historie? Half-Life 1 klarte den biten, og er ennå ikke revolusjonert igjen, fordi det ikke trengs. Det nærmeste jeg kan tenke meg er The Order 1886, men det "revolusjonerte" ved å ha ekstremt bra grafikk og fokuserte nesten utelukkende på historie, og ga blaffen i gameplay. Metal Gear Solid gjør også historiebiten meget bra. Våpentyper? Å ha svært bra våpen er et minimumskriterie for å lage bra spill i dag. Fysikk? Samme som våpen. Det er et minstekrav i dag. Jeg ser rett og slett ikke hva Half-Life 3 kan gjøre for å bli en revolusjon på noen som helst måte. Om det i det hele tatt kommer vil det nok bare bli mer av det samme, og dermed skuffe.

 

Og for den saks skyld, det er gått syv, åtte år siden sist gang. Det er lang tid å bygge opp hype. Hvordan skal de klare å leve opp til det? Diablo 3 klarte det ikke. Duke Nukem Forever klarte det ikke. StarCraft 2 klarte det bare så vidt, men lever videre utelukkende pga multiplayer. Stalker klarte det bare så vidt, og ble aldri den store franchisen "alle" trodde. Så om HL3 en eller annen gang kommer, vil hypen være så enormt at det aldri vil være mulig å leve opp til det, og dermed vil det feile ganske hardt. Jeg tror det derfor er bedre å heller fokusere på en ny franchise enn å grave opp en død en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...