Gå til innhold

Steam har flere aktive brukere enn PSN og Xbox Live sammenlagt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ting er med andre ord som det alltid har vært. Det finnes jo også millioner av PC-spillere som ikke har en Steam-konto, mens på konsollene blir PSN og Xbox Live påtvunget deg.

 

Sant. Man må heller ikke glemme å telle med Battle.net og Origin (selv om mange av disse har nok også en Steam-konto), samt alle spill som lanseres utenfor disse plattformene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det like trivielt å lage flere kontoer for én bruker på PSN/Live som på Steam? Å ha flere kontoer på Steam er ikke uvanlig, så 125M unike brukere er det nok ikke snakk om.

 

Nja, tror man må betale for abbonnement per bruker for å kunne spille online. Så tror de fleste (vertfall meg) har bare 1 bruker som brukes aktivt.

Lenke til kommentar

Er det like trivielt å lage flere kontoer for én bruker på PSN/Live som på Steam? Å ha flere kontoer på Steam er ikke uvanlig, så 125M unike brukere er det nok ikke snakk om.

 

Hvorfor har folk mer en en Steam-konto? Har brukt steam i over 10 år nå, og aldri en gang tenkt tanken om at det hadde vært kjekt å hatt en ekstra..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk har flere steam accounts pga de cheater. Er godt kjent at når CS GO er på tilbud så kjøper folk seg flere accounts for så og cheate på de. Helt latterlig, hvorfor skal man spille da?

 

Har en kompis som har 2 steam kontoer for at han skal kunne spille med venner som er lavt ranket i CS:GO, så det er ikke kun cheatere som bruker flere kontoer.

 

edit : leste ikke inlegget rett over meg som kommenterte akkurat det samme.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

Vesentlig flere brukere og allikavel selger spill som er multiplatform vesentlig bedre på konsollene.

 

Hvilke spill? Alle? Har du dataene for hvor mye spill selger på Steam?

 

AtW

Her er et eksempel. Du har sikkert hørt om noe som heter Google. Om du vil ha flere eksempler så kan du søke der for flere eksempler. http://www.dsogaming.com/news/watch_dogs-pc-sales-10-12-next-gen-version-sold-2x-more-than-old-gen-version/

Lenke til kommentar

 

 

Vesentlig flere brukere og allikavel selger spill som er multiplatform vesentlig bedre på konsollene.

Hvilke spill? Alle? Har du dataene for hvor mye spill selger på Steam?

 

AtW

Her er et eksempel. Du har sikkert hørt om noe som heter Google. Om du vil ha flere eksempler så kan du søke der for flere eksempler. http://www.dsogaming.com/news/watch_dogs-pc-sales-10-12-next-gen-version-sold-2x-more-than-old-gen-version/

 

 

Ja, jeg kan finne flere eksempler, som peker både den ene og den andre veien. Men det er enkelt-eksempler. Det er lite data som har med alle salg, og basert på det jeg har sett er påstanden din dårlig underbygd, selv om det selvfølgelig er eksempler på spill som selger mer på konsoll. Man kan kanskje i snitt forvente det tilogmed, siden det er så få spill på konsoll, men jeg synes det er en kraftig påstand du kommer med, som ifølge min "googling" ikke er så sikker som du framstiller den. Ihverfall ikke med en så generell uttalelse.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ting er med andre ord som det alltid har vært. Det finnes jo også millioner av PC-spillere som ikke har en Steam-konto, mens på konsollene blir PSN og Xbox Live påtvunget deg.

Sant. Man må heller ikke glemme å telle med Battle.net og Origin (selv om mange av disse har nok også en Steam-konto), samt alle spill som lanseres utenfor disse plattformene.

Sikkert nok av dem som sitter på både Xbox og PS også.
Lenke til kommentar

Tipper nok at Valve kan halvere brukerscaren sin viss det er snakk om unike brukere bak kontoane. I tillegg tipper eg svært mange kjører safe med konsoller og PC for å få spille di spilla di vil. Forundrer meg ikkje om ca 40 millioner brukere er di samme på både PC, PS og Xbox. Men det er dog bare ein antagelse fra mi side og ikkje noko eg gidder å krangle på.

Endret av Maabren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...