Gå til innhold

Nå blir det trygt å la barna bruke YouTube


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg ønsker meg er mulighet for å opprette google-konto til de under 13 år. Pr i dag har vel de fleste google-konto i god tid før de fyller 13 år, men da må de juge på alderen. Dersom de kunne laget en ordning med "junior"-konto, hadde det vært mye bedre. Kunne da hatt begrenset tilgang til diverse tjenester før fylte 13 år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det jeg ønsker meg er mulighet for å opprette google-konto til de under 13 år. Pr i dag har vel de fleste google-konto i god tid før de fyller 13 år, men da må de juge på alderen. Dersom de kunne laget en ordning med "junior"-konto, hadde det vært mye bedre. Kunne da hatt begrenset tilgang til diverse tjenester før fylte 13 år.

Veldig god ide :) Datteren min på 6 år bruker min konto på sitt nettbrett (uten kort registrert :p) Netflix sin håndtering av slikt funker veldig bra. Alt går automatisk på norsk tale og sortert til hennes aldersgruppe :)

Endret av Clydeyp0o
Lenke til kommentar

Det jeg ønsker meg er mulighet for å opprette google-konto til de under 13 år. Pr i dag har vel de fleste google-konto i god tid før de fyller 13 år, men da må de juge på alderen. Dersom de kunne laget en ordning med "junior"-konto, hadde det vært mye bedre. Kunne da hatt begrenset tilgang til diverse tjenester før fylte 13 år.

Mye av hele opplegget er reklamefinansiert, og en konto hvor mye er reklamefinansiert og som hovedsaklig er til kjøpt av produkter og tjenester, som også var rettet mot barn kunne kanskje fort vært ulovlig, spesielt i Norge, siden det ikke er lov med reklame rettet mot barn, ei heller har de lov å ha abonnementer eller generelle oppfordringer til kjøp av produkter og tjenester.

Lenke til kommentar

 

Det jeg ønsker meg er mulighet for å opprette google-konto til de under 13 år. Pr i dag har vel de fleste google-konto i god tid før de fyller 13 år, men da må de juge på alderen. Dersom de kunne laget en ordning med "junior"-konto, hadde det vært mye bedre. Kunne da hatt begrenset tilgang til diverse tjenester før fylte 13 år.

Mye av hele opplegget er reklamefinansiert, og en konto hvor mye er reklamefinansiert og som hovedsaklig er til kjøpt av produkter og tjenester, som også var rettet mot barn kunne kanskje fort vært ulovlig, spesielt i Norge, siden det ikke er lov med reklame rettet mot barn, ei heller har de lov å ha abonnementer eller generelle oppfordringer til kjøp av produkter og tjenester.

 

Google er såpass langsiktige i sin strategi at jeg ikke ser på det som problem å gjøre det reklamefritt for de yngste. Innen de er store nok er de så langt inne i Google sitt univers at de blir gode "kunder" for Google.

 

Blir litt på samme måte som bankene som tilbyr BSU til meget gode renter. Rent umiddelbart er det dårlig butikk for banken, men de som sparer på BSU er bankens fremtidige kjernekunder.

Lenke til kommentar

Gratis apper er som regel reklame finansiert, og uansett hva Google måtte tenke, så tviler jeg på at spill utviklerne er enige i at de skal tilby gratis reklamefrie apper til barna, uten noen for for å mulighet til å kjøpe noe i spillet, da jobber de gratis.

En konto med aldergrense, gjør at foreldrene må delta ved å eie kontoen og la barna låne den, noe som gjør at foreldre også må følge opp barnas nett aktivitet til en viss grad, noe som sikkert ikke er så dumt det heller

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...