Gå til innhold

Demonstrerte overvåking av pasienter med Xbox-teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens bevegelsessensorer ment for helseinstitusjoner koster 10-15.000 pr stk. Jeg tror og håper at prisen går ned nå som spillteknologi tas i bruk. Dette er et velkomment alternativ. Pr i dag kan pasienter på sykehjem bli liggende mange timer uten hjelp etter å ha falt ut av sengen. Jeg vil tro at for mange vil et slikt tilbud være mer velkomment enn dagens løsninger som sengehest.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dagens bevegelsessensorer ment for helseinstitusjoner koster 10-15.000 pr stk. Jeg tror og håper at prisen går ned nå som spillteknologi tas i bruk. Dette er et velkomment alternativ. Pr i dag kan pasienter på sykehjem bli liggende mange timer uten hjelp etter å ha falt ut av sengen. Jeg vil tro at for mange vil et slikt tilbud være mer velkomment enn dagens løsninger som sengehest.

 

Man kan jo pakke inn spillelektronikken i mer "medisinsk" utseende hvit plast og legge på en ekstra null eller to på prisen. Kan jo ikke selge helt vanlig forbrukerelektronikk til sykehus, det blir for useriøst. Man leker tross alt ikke sykehus heller. Må være spesialtilpasset og dyrt, selv om innmaten er klin lik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...