Gå til innhold

Googles selvbyggertelefon har fått skikkelig kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

sjeldent å se google satse på så elendige ideer, blir nye google wave dette nå da

Kan du utdype hvordan/hvorfor det er en elendig ide?

 

fordi den ikke har ene eneste fordel?........ nevn ên!

 

og nei, "at det er gøy å bytte deler" er ikke en fordel.

 

At man kan skifte ut enkeltdeler? Forskjellige produsenter av deler? Valgfrihet mtp hvilken telefon man vil ha til enhver tid?

 

Edit: Svar på din edit: Hvem er du til å bestemme at det ikke er en fordel? ;)

Endret av Magnus L
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

sjeldent å se google satse på så elendige ideer, blir nye google wave dette nå da

Kan du utdype hvordan/hvorfor det er en elendig ide?

 

fordi den ikke har ene eneste fordel?........ nevn ên!

 

og nei, "at det er gøy å bytte deler" er ikke en fordel.

 

At man kan skifte ut enkeltdeler? Forskjellige produsenter av deler? Valgfrihet mtp hvilken telefon man vil ha til enhver tid?

 

Edit: Svar på din edit: Hvem er du til å bestemme at det ikke er en fordel? ;)

 

greit, det er en "gøyal" telefon, den skal få det.....

 

tiden vil vise hvor forbanna "utbyttbar" disse delene egentlig blir og hvor mange av dem det blir..... det er ikke slik at produsentene putter en hel masse dårlige komponenter inn i telefonene idag, så det å tro at man kan "velge hvilken telefon" man har er noe man faktisk kan gjøre, så tror man feil.....

Lenke til kommentar

 

greit, det er en "gøyal" telefon, den skal få det.....

 

tiden vil vise hvor forbanna "utbyttbar" disse delene egentlig blir og hvor mange av dem det blir..... det er ikke slik at produsentene putter en hel masse dårlige komponenter inn i telefonene idag, så det å tro at man kan "velge hvilken telefon" man har er noe man faktisk kan gjøre, så tror man feil.....

 

Ok, du er en av de som klager på de fleste nye ideer, greit nok. Men det er vel ikke nødvendig å være så forbanna sint? :p

 

Vi får være enig i at det blir en gøyal telefon, og så vil tiden vise om dette prosjektet blir noen suksess eller ikke...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

tiden vil vise hvor forbanna "utbyttbar" disse delene egentlig blir og hvor mange av dem det blir..... det er ikke slik at produsentene putter en hel masse dårlige komponenter inn i telefonene idag, så det å tro at man kan "velge hvilken telefon" man har er noe man faktisk kan gjøre, så tror man feil.....

 

 

Mine 3 siste telefoner kunne godt hatt samme skjerm og batteri. Samme kamera, lydkort, mikrofon og høyttalere. Hvorfor skal jeg bytte ut det for hver gang jeg bytter telefon?

 

Jeg ser en rekke ulemper med denne telefonen, men å si at den ikke har fordeler blir bak mål.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

sjeldent å se google satse på så elendige ideer, blir nye google wave dette nå da

Kan du utdype hvordan/hvorfor det er en elendig ide?

fordi den ikke har ene eneste fordel?........ nevn ên!

 

og nei, "at det er gøy å bytte deler" er ikke en fordel.

Telefonen går i bakken og skjermen knuser. Skjermen kan byttes uten å stikke innom en butikk som gjør det for deg. Er du heldig har det nylig blitt sluppet en bedre skjerm enn den du hadde på, så da får du en oppgradering i samme slengen.

 

Dette gjelder forøvrig alle delene. Går noe i stykker, bytter du den selv. Så nå har du fått...9 flere fordeler enn du ba om

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

sjeldent å se google satse på så elendige ideer, blir nye google wave dette nå da

Kan du utdype hvordan/hvorfor det er en elendig ide?

fordi den ikke har ene eneste fordel?........ nevn ên!

 

og nei, "at det er gøy å bytte deler" er ikke en fordel.

ehhhh.... for eksempel at du kan bytte ut delene i stedet for å måtte kjøpe en helt ny tlf. Dagens bruk og kast sam.f. må ta slutt. Spesielt når flere milliarder personer fortsatt lever i fattigdom!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvor godt de har løst plassproblemer her. Hver komponent trenger jo nå sitt eget deksel, plus ramme for å holde hver del. Fordelen med tradisjonelle telefoner er jo at alle komponentene er Stacket oppå hverandre i tetris stil, for så å ha et beskyttende skall rundt det hele. Dette sløser ikke med plassen på samme måte . Kan denne faktisk konkurere mtp størrelse blir jeg mektig imponert

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

sjeldent å se google satse på så elendige ideer, blir nye google wave dette nå da

Kan du utdype hvordan/hvorfor det er en elendig ide?

fordi den ikke har ene eneste fordel?........ nevn ên!

 

og nei, "at det er gøy å bytte deler" er ikke en fordel.

At man kan skifte ut enkeltdeler? Forskjellige produsenter av deler? Valgfrihet mtp hvilken telefon man vil ha til enhver tid?

 

Edit: Svar på din edit: Hvem er du til å bestemme at det ikke er en fordel? ;)

greit, det er en "gøyal" telefon, den skal få det.....

 

tiden vil vise hvor forbanna "utbyttbar" disse delene egentlig blir og hvor mange av dem det blir..... det er ikke slik at produsentene putter en hel masse dårlige komponenter inn i telefonene idag, så det å tro at man kan "velge hvilken telefon" man har er noe man faktisk kan gjøre, så tror man feil.....

En massiv fordel er for eksempel det at man kan bytte ut prosessoren hvis telefonen begynner å bli treg, slik slipper man å bytte telefon annenhvert år/hvert år. Man trenger heller ikke en hel mass med prosessor produsenter for dette til å fungere fordi så lenge det vil være noe nytt og bedre å bytte ut med så har man til dels lykkes. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan du ikke klarer å se fordelene med dette. Jeg sverger selv til stasjonær pc av de samme grunnene, og jeg tror virkelig at mine prinsipper angående dette vil oversettes helt fint til en mobil type. IMO

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

sjeldent å se google satse på så elendige ideer, blir nye google wave dette nå da

Kan du utdype hvordan/hvorfor det er en elendig ide?

fordi den ikke har ene eneste fordel?........ nevn ên!

 

og nei, "at det er gøy å bytte deler" er ikke en fordel.

Telefonen går i bakken og skjermen knuser. Skjermen kan byttes uten å stikke innom en butikk som gjør det for deg. Er du heldig har det nylig blitt sluppet en bedre skjerm enn den du hadde på, så da får du en oppgradering i samme slengen.

 

Dette gjelder forøvrig alle delene. Går noe i stykker, bytter du den selv. Så nå har du fått...9 flere fordeler enn du ba om

 

Så du tror at en skjerm, med full ramme og monteringsinterface til dette systemet blir å koste mindre enn en "rå" skjerm som byttes av en tekniker på 2 minutter? når man kjøper og bytter skjerm i dag bytter man KUN selve skjermen, denne er veldig billig. MÅ man bytte til en brand skjerm som er støpt inn i denne formfaktoren og laget for å passe telefonen blir denne GARANTERT mye dyrere enn å bytte skjerm i dag. Selvfølgelig, går du på eplehuset og sier du skal ha ny skjerm til din iphone 2G så kommer du dårligere. ut.....

 

oppgradering i samme slengen? denne telefonen kommer med ny modell hvert år og da endres selvfølgelig formfaktoren på alle delene slik at dersom telefonen din er mer enn 1 år gammel passer ikke nye deler på den og du kan heller ikke "carry over" gamle gode deler til den nye ramma..... dette blir en telefon for folk som ser for seg å bytte deler ofte, hvert år og for folk som har det som hobby å bytte deler veldig ofte..... folk som ser for seg å ha en stor pengestrøm inn i telefonen hvert år...

 

Dessuten: Man kan ikke ta telefonen til "NYE HØYDER".... hvis jeg vil ha så mange batteripakker på telefonen min som over hodet mulig, så ender man opp med sikkert like mye batteritid som på en vanlig telefon i dag.... det er bare et fåtall av plasser bak på telefonen som passer til batterier, og siden dette systemet er EKSTREMT lite plasseffektivt på grunn av alt monteringsrælet ender man opp med en "fleksibel" telefon som egentlig er lite plasseffektiv og som aldri blir noe særlig bra. Utbyttbare deler, sockets og slike systemer er veldig dyrt også. Det er en gimmick og den kommer til å dø, fort

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...