Gå til innhold

TEST: Fitbit Charge HR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vi trodde kanskje vi ikke hadde festet Fitbit-armbåndet stramt nok, men uansett om vi brukte det med armbåndet løst eller stramt, var fortsatt pulsen for lav. [/size]

... forutsatt at Garmin måler pulsen 100% riktig. ;)

Pulsklokker med pulsbelter regnes for å være veldig nøyaktige, og Garmin-klokken har jeg også brukt samtidig med toppmodellene fra Polar ? og det var ekstremt lite avvik mellom disse. Pulsbeltene måler elektriske signaler (som et EKG-apparat), og sitter nær hjertet, og er den målemetoden de fleste idrettsutøvere sverger til. Pulskurven fra Fitbit Charge HR i illustrasjonen på side 2 stemmer også dårlig overens med virkeligheten ? pulsen går for eksempel ned enkelte steder der den burde gå opp (og Garmin viser at den går opp).

Lenke til kommentar

Har hatt den et par uker selv og sitter igjen med samme konklusjon som dere. Pulsmålingen er nok ikke den mest nøyaktige, men det er som forventet. Sammenliknet med andre fitnessarmbånd så får man nok mer nøyaktige dagsmålinger enn fra bånd/skrittellere som ikke har pulsmåler i det hele tatt. Veldig fornøyd med min så langt :)

Lenke til kommentar

Har også hatt den i rundt 1 uke, og er veldig fornøyd. Forventet ikke å få en pulsmåler som var 100% nøyaktig (eller like god som de du bruker rundt brystet), men synst den måler nært nok :)

I tillegg til at denne har fått skjerm, klokke, stoppeklokke osv, så er jeg svært fornøyd i forhold til Fitbit Flex som jeg hadde før.

Er også mye bedre på hånden

Lenke til kommentar

Om jeg skal ha ytterligere en ding, som skal måle mer av meg, som jeg skal bruke til hva?

Leve lengre? Spise mer fornuftig? Hva?

Om min omgivelse skal bruke mer tid på sine "dingser", så tror jeg ikke de vil ha tid til å treffe meg mer.

Hva med å leve mens man gjør det?

Livet er kort, deretter dør du!

Lenke til kommentar

Om jeg skal ha ytterligere en ding, som skal måle mer av meg, som jeg skal bruke til hva?

Leve lengre? Spise mer fornuftig? Hva?

Om min omgivelse skal bruke mer tid på sine "dingser", så tror jeg ikke de vil ha tid til å treffe meg mer.

Hva med å leve mens man gjør det?

Livet er kort, deretter dør du!

 

Filosofisk... Du lever på din måte, andre lever på sin ;-) Det finnes faktisk noen som synes trening er gøy og en viktig del av livet. Hvorfor da ikke også ha muligheten for litt statistikk?

Lenke til kommentar

 

 

Vi trodde kanskje vi ikke hadde festet Fitbit-armbåndet stramt nok, men uansett om vi brukte det med armbåndet løst eller stramt, var fortsatt pulsen for lav. [/size]

... forutsatt at Garmin måler pulsen 100% riktig. ;)

Pulsklokker med pulsbelter regnes for å være veldig nøyaktige, og Garmin-klokken har jeg også brukt samtidig med toppmodellene fra Polar ? og det var ekstremt lite avvik mellom disse. Pulsbeltene måler elektriske signaler (som et EKG-apparat), og sitter nær hjertet, og er den målemetoden de fleste idrettsutøvere sverger til. Pulskurven fra Fitbit Charge HR i illustrasjonen på side 2 stemmer også dårlig overens med virkeligheten ? pulsen går for eksempel ned enkelte steder der den burde gå opp (og Garmin viser at den går opp).

 

Klargjørende. :)

 

Men da er kanskje diskusjonen mer om målemetoden er nøyaktig nok enn det det har med det spesifikke produktet å gjøre. Er det noen armbånd der ute som måler pulsen i armen likt det som måles med pulsbelte?

Lenke til kommentar

Man har 3 instillinger på puls

- Av

- På

- Automatisk

Når den er på automatisk, så er den aktiv den vet at du har den på deg/i bevegelse. Og denne måler hele tiden, blinker ganske mange ganger i løpet av 1 sekund.
Ser også at pulsen endrer seg når jeg ser pulsen på Fitbiten

 

Her er min på automatiske instillinger

Endret av Brattus
Lenke til kommentar

At dere tydeligvis ikke engang gidder sjekke hvilke plattformer Fitbit appen er tilgjengelig på er elendig journalistikk. Se her: https://www.fitbit.com/uk/devices. Hvorfor blir ofte Windows Phone utelatt ("glemt") i slike sammenhenger? At Fitbit er så seriøse at de helt naturlig inkluderer denne plattformen også er et stort pluss for dem.

 

Beklager ? du har rett, har oppdatert teksten nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...