Gå til innhold

TEST: Qpad MK-70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte dette QPAD(!!!!) tastaturet :) Har LOGITECH G710+ nå og er fornøyd med det bortsett fra alle de hersens G knappenee på siden og makro knappene på toppen som aaaaaldri blir brukt og gjøær ikke annet enn å ta altfor mye plass på skrivebordet mitt :-/

 

Skulle heller kjøpt deg TKL keyboard. Bruker aldri de knappene på siden likevel. Storfornøyd med mitt CM Storm Rapid Red, veldig stødig og perfekt for FPS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har MK-85 og er ganske fornøyd. Eneste problemet jeg har er at av og til er det akkurat som om en tilfeldig tast sitter sitter fast (trykket ned) og spammer tastetrykket (bokstav, tall, delete, backspace, osv). Trykker jeg på en helt annen tast slutter spammingen med en gang. Jeg vet om noen som har et Razer-tastatur som har samme problem.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

har MK50 (dvs versjonen uten led lys) ELSKER tastaturet og det kostet meg rundt 500,- er vel ca 1år gammelt nå.

 

Enkelt uten ekstra dill dall..tungt og ligger godt på pc pulten blit brukt ekstremt mye og er fortsatt strøkent og godt.

 

Anbefales på det sterkeste om man vil ha et beginner mekanisk tastatur.

Lenke til kommentar

Jeg hadde QPAD MK-50 som ble ødelagt ved et uhell, og MK-70 er en helt grei erstatter.. Men jeg ville absolutt ikke investert i dette hvis jeg hadde MK-50 fortsatt. Lyset bak tastene er litt vel glorete, og det er utrolig skuffende at man ikke får med støtte til håndledd (heldigvis var den fra MK-50 kompatibel).

 

I tillegg har jeg CM Storm Trigger Z - et tastatur med mye penere lys og bedre håndleddstøtte, men jeg føler plasseringen av tastene ødelegger. Jeg har aldri likt tastaturer med makroknapper til venstre for den normale delen.

Endret av litera
Lenke til kommentar

Hvordan er støynivået på tastene her? Det skulle jeg gjerne fått et par ord om i artikkelen. Noen mekaniske tastatur passer best i lydisolerte rom, mens andre kan til nød brukes i åpent kontorlandskap. Hvor på støyskalaen ligger MK-70?

 

Vil si at støynivået på disse bryterne kan være relativt lavt ift. brytere med klikkelyd, med mindre man skriver frenetisk. Sitter man i et ikke-lydisolert rom med en person 2-3 meter unna vil sannsynligvis personen høre klapringen på tastaturet relativt godt.

 

Det er ingen «tactile feedback» eller tilgjort klikkelyd, og tastene er meget lette å trykke ned. Det er ingenting som demper lyden når tastene møter bunnen, så det kan være en god idé å putte støydepmende ringer under tastene. Tastene sitter ikke som støpt da de rikker litt på seg når de røres, noe som også lager litt støy.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Hvordan er støynivået på tastene her? Det skulle jeg gjerne fått et par ord om i artikkelen. Noen mekaniske tastatur passer best i lydisolerte rom, mens andre kan til nød brukes i åpent kontorlandskap. Hvor på støyskalaen ligger MK-70?

 

Mitt Trigger Z med brune Cherry mx bråker i hvert fall betydelig mer enn MK-70 med røde. Hvordan rødt Trigger Z høres ut vet jeg ikke.

 

Vet ikke om jeg ville anbefalt de til kontorlandskap. Ta en tur innom Digitalimpuls for å prøve lyden, hvis du kan. De har som regel en utstilling av tastaturer - veldig kjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...