Gå til innhold

Fallout-eigarane truar indieutviklar med søksmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rette svaret på dette er å legge inn en feature i spillet hvor brukeren selv kan endre navnet på spillet, da blir det en user modification som de ikke kan sutre over.

Uansett så blir jeg nok til å kalle det Fortress Fallout uansett, så får Zenimax jakte på regjeringene i USA som har "Fallout shelter" imellomtiden.

Lenke til kommentar

Løsningen er ganske enkel, samtidig som ganske provoserende for Zenimax.
Han kaller selvsagt bare spillet sitt Fortress Fall Out.

Dog merkelig at de kan trademarke et helt vanlig ord.

Jeg skjønner at de kan trademarke en tittel bestående av flere forskjellige vanlige ord, men 1 enkelt ord alene?

 

Kanskje de rett og slett kunne tenkt seg 'Fortress Fallout' som tittel på et av sine egne spill eller en DLC?

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Dette må jeg si virker ganske meningsløst, både eksemplet med fallout og med scrolls. Dette er helt vanlige ord brukt i dagligtale, så jeg forstår overhodet ikke hvordan de kan kreve at ingen får bruke disse ordene i spilltitler. Blir som om Sid Meier skulle ha eneretten på å bruke ordet civilization i spill.

 

Uansett, som en her sier, her har vi vel et tilfelle av vinn-vinn.

Lenke til kommentar

De er dessverre nødt til å gjøre sånne shitty ting på grunn av reglene rundt opphavsrett. Hvis de IKKE går til sak, åpner lovgivningen for at andre kan bruke fritt. Kjipt, men sånn er det...

 

Tull. Ordet Fallout er et ord med en særegen betydning utenom franchisen "fallout" og vil ikke være grunngivende for at en kan bruke særegne franchisenavn. Grunnen til at de kan gjøre dette er en dårlig amerikansk lov som tilsier at et franchisenavn kan patenteres selv om det er et eksisterende ord, som f.eks. Saga. Dette er kun bølletaktikk fra Zenimax for å hindre at folk vil bruke ordet, hadde det gått til sak hadde indieutvikleren vunnet til slutt, men det ville kostet. så forstår han ikke gjør det.

Lenke til kommentar

 

De er dessverre nødt til å gjøre sånne shitty ting på grunn av reglene rundt opphavsrett. Hvis de IKKE går til sak, åpner lovgivningen for at andre kan bruke fritt. Kjipt, men sånn er det...

 

Tull. Ordet Fallout er et ord med en særegen betydning utenom franchisen "fallout" og vil ikke være grunngivende for at en kan bruke særegne franchisenavn. Grunnen til at de kan gjøre dette er en dårlig amerikansk lov som tilsier at et franchisenavn kan patenteres selv om det er et eksisterende ord, som f.eks. Saga. Dette er kun bølletaktikk fra Zenimax for å hindre at folk vil bruke ordet, hadde det gått til sak hadde indieutvikleren vunnet til slutt, men det ville kostet. så forstår han ikke gjør det.

Apple er også et navn som har en betydning utover telefoner og iPads, men jeg ønsker deg lykke til med å markedsføre lignende produkter under det navnet.

 

Så indieutvikleren ville neppe vunnet denne saken siden Fallout har vært en spillserie i mange år, og definitivt er det den serien man tenker på om man hører ordet "Fallout" i spillsammenheng.

 

Hadde han laget noe annet enn spill hadde det nok gått greit.

Om Zenimax ikke tar affære så vil de, akkurat som Shikton sa, miste rettighetene til det (sannsynligvis) innarbeidede merkenavnet Fallout er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...