Gå til innhold

Norske Robin har én prosent sjanse til å bli marsboer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med fire av hundre som skal til Mars er det 4% sjanse for Robin å bli marsboer, hvis alle har like stor sannsynlighet.

 

Takk, JUL! Kommentaren din startet en fantastisk mattediskusjon blant journalistene og utviklerne her på kontoret. Ikke overraskende trumfet utviklerne våre igjennom samme logiske slutning som deg :)

 

Fikset tittelen nå!

 

- Niklas

Lenke til kommentar

 

 

Med fire av hundre som skal til Mars er det 4% sjanse for Robin å bli marsboer, hvis alle har like stor sannsynlighet.

Ja, skulle til å spørre om det.

 

Det høres imidlertid ikke like dramatisk ut i en overskrift, men slik den står nå er det feil. ;)

Større sjanse = Bedre overskrift? ;)

 

Fikset feilen nå! Godt vi har våkne lesere som passer på.

 

- Niklas

Lenke til kommentar

Med fire av hundre som skal til Mars er det 4% sjanse for Robin å bli marsboer, hvis alle har like stor sannsynlighet.

 

Tenker vi sier 4% sjanse for å bli valgt som en av kandidatene i Mars One-prosjektet. Sjansen for at noen av dem faktisk vil bli "marsboere" er per nå ikke kvantifiserbar, men må nok antas å være betydelig lavere enn det igjen... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo da. Men poenget var at jeg ikke tror de helt forstår hva de begir seg ut på.

Det er mulig, men det er ikke sikkert at du heller forstår de som ønsker seg med på en slik tur. Noen setter "det Store Målet" foran seg selv og sine behov.

 

Jeg sier ikke at det er noe for meg, men jeg forstår de som vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg lurer på hva som driver folk til å ta slike sinnsyke beslutninger. Fame? Astronautstatus, ettermæle?

 

Tja, kanskje man ved å gjøre det føler at man har oppnådd noe så stort at man kan dø lykkelig? Kanskje A4-livet ikke passer helt bra. Det er mange som har ofret mye gjennom historien for ting man virkelig brenner for.

 

På samme måten som andre mennesker, f.eks innen ekstremsport og lignende, tar store sjangser for opplevelsen sin del. Jeg hadde selv aldri vurdert det engang, men jeg kan skjønne de som gjør det.

 

Det er jo også en mulighet at dama er så fryktlig irriterende og masete at han ikke ser noen annen utvei..

Lenke til kommentar

Jeg vil tro de som har kommet såpass langt forstår bedre hva de går til enn våre forfedre som afant at de skulle bosette seg her oppe i kalde nord. De har i alle fall potensiale for forberedelse mentalt.

 

Eller de som søkte lykken i Amerika, ja eller de som kommer langveisfra til Norge som flyktninger.

 

Og i forhold til hva ganske mange mennesker ofrer til tid og annen, så er det da ikke SÅ stort.

 

Og her får du kjendisstatus uten sidestykke. Big Brother blir bare lekekassen i forhold. Og nå også på verdensbasis. Samt går bed i verdenshistorien. Columbus hadde blitt godt missunnelig.

 

Gain VS risk virker ganske høyt.

 

Hadde jeg blitt med om jeg hadde sjansen? Kanskje om jeg var singel.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på hva som driver folk til å ta slike sinnsyke beslutninger. Fame? Astronautstatus, ettermæle?

 

Tja, kanskje man ved å gjøre det føler at man har oppnådd noe så stort at man kan dø lykkelig? Kanskje A4-livet ikke passer helt bra. Det er mange som har ofret mye gjennom historien for ting man virkelig brenner for.

 

På samme måten som andre mennesker, f.eks innen ekstremsport og lignende, tar store sjangser for opplevelsen sin del. Jeg hadde selv aldri vurdert det engang, men jeg kan skjønne de som gjør det.

 

Det er jo også en mulighet at dama er så fryktlig irriterende og masete at han ikke ser noen annen utvei..

 

 

 

Redd for at eksen skal "stalk'e" (fotfølge) ham?

Endret av G
Lenke til kommentar

Hadde jeg blitt med om jeg hadde sjansen? Kanskje om jeg var singel.

 

 

Nå vet jeg ikke hva helt om de har noe avlsmessige planer for disse menneskene. Eller om de vil komme til å tilføre nye mennesker opp dit etterhvert.

 

Men, det er en engangsbillett, hvor man ikke er helt sikre på om de kommer til å overleve under disse barske forhold, og om de noengang vil komme til å få flere innvandrere til Mars opp til seg etterhvert.

 

Jævlig kjipt om den ene dama som er "designatet" (utvalgt) til deg ikke, og at dere ikke finner kjemien sammen. Eller homopartner om det var saken. Det blir jo forsåvidt det samme.

 

Partnerbytte, blir veldig populært. Hvilken ny religion vil dette minisamfunnet danne seg. Soltilbedning? Regndans?

 

Nå til det mer ekstreme ved det hele:

 

Når folk er blitt lei av å spise slik "Matrix snått", som er laget av kjemisk renset menneskelig avføring, og det begynner smått å klikke for folk. Plutselig står hammeren plantet i bakhode på det første mordofferet. Liket blir selvsagt slept ut av syne, og satt bort en kort stund som matauk / hamstring.

 

Og når morderen har fått gjort kål på samtlige der oppe, og har begynt å utvikle en ekstra smaksans for menneskehjerne. Mmm, det smaker aller best.. Samt crispy menneskehud. Når hodeskallene er tømt for hjernemasse, og de andre indre organer, så legges kroppen ut en halv dag i solsteiken. :green:

 

Det betyr ikke noe at man er alene, og at det hele bare er en kortvarig lykksalig tilfredstillelse av sulten på noe godt. Man har jo ingenting annet å leve for enn denne kanibalmaten. Så sender man beskjed om at de skal sende opp nye forskerkandidater, fordi de andre er blitt syke eller har dødd en etter en. Mmm, sende mere "mat"..

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Redd for at eksen skal "stalk'e" (fotfølge) ham?

 

Burde jo være passe vrient å stalke noen til mars, så da er jo dette en god plan sånn sett. Men er de utspekulert nok klarer de nok det allikevel :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...