Gå til innhold

Nytt Dungeons & Dragons-spel vil gjenskape penn og papir-opplevinga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg er bekymret for er at disse Dungeon Master-greiene blir en for sentral del av dette spillet. Med for mye flerspillerfokus blir enspilleropplevelsen nesten aldri særlig bra. Det hadde vært veldig synd, for alt annet som skal til for å skape en strålende RPG-opplevelse virker å være på plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folkens! DM delen er jo nettopp det som gjør dette spillet unikt, og er selve grunnen til at jeg håper at dette blir bra.

 

Hvis du trenger en god enspiller del så har vi jo nå flust av alternativer:

Dragon Age: O og Dragon Age: I, Baldur's Gate 1 og 2 og Ice Wind Dale EE, Divinity Original Sin, Shadowrun, Wasteland 2, . Og om ikke alt for lenge får vi jo spill som Pillars og Eternity og Tides of Numenera.

 

For ikke å glemme Witcher 3 (selv om det ikke er helt i samme sjanger)

 

Meget spent på om de faktisk kan få dette til å bli bra. Det jeg er skeptisk til er om de klarer å fokusere nok på DM-delen, eller at det bare blir en gimmick der det eneste han kan gjøre er å spawne monstre, litt som i Fable Legends. (Hm.. Like navn det der? Blir det en trend at alle slike DM spill heter Legends? :hm: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste jeg er bekymret for er at disse Dungeon Master-greiene blir en for sentral del av dette spillet. Med for mye flerspillerfokus blir enspilleropplevelsen nesten aldri særlig bra. Det hadde vært veldig synd, for alt annet som skal til for å skape en strålende RPG-opplevelse virker å være på plass.

 

Ja, dette så man jo et prima eksempel på i Neverwinter Nights. Det endte opp først og fremst som et byggesett for multiplayer-campaigns, og og single-playeren var lineær, avgrenset og kjedelig sammenlignet med de store åpne verdenene i Baldur's Gate spillene.
Lenke til kommentar

Real time with pause... nei og nei. Jeg har hatt et lite ønske om at det skulle komme flere rollespill ut basert på Forgotten Realms settinga, men de skulle gjerne for min del ha vært turbasert. Spillte igjennom 'Gold box' spillene flere ganger og de var turbasert herlighet.

 

Jeg spiller for tiden igjennom Icewind Dale EE og Baldursgate 2 EE og koser meg godt, det er på en måte et hat/kjærlighets forhold. Jeg misliker rtwp funksjonen. Det blir ofte at man ikke får tatt i bruk mange av spellsa, siden spells med områdeeffekt enten bommer targets eller egne karakterer løper inn i effekten.

 

Jaja heller et spill basert på Forgotten Realms, for den Dragon Age settinga finner jeg rimelig uinteressant. Har Dragon Age origins, Dragon Age 2 og Dragon Age: Inquistion, men har ikke orka å fullført noen av dem.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...