Gå til innhold

GUIDE: Dette er de 10 drøyeste spillene i historien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@xSotte; Leste ikke den andre siden før jeg leste kommentaren din og jeg er veldig enig. Jeg var sikker på at Phantasmagoria skulle være med her :p

Mortal Kombat var et arkadespill som på mange måter var en ren Street Fighter II-klone

 

HVA??? Det kan dere ikke mene. Dette er jeg sterkt uenig med :) Bare det hvordan man styrer karakterene og triksene de har gjør dette meget forskjellig. Hvis man skal se på det slik så er Street Fighter en klone av Heavyweight Champ ....

 

Edit; Postal 2 er genialt. Ligger på topp 10 listen min hvertfall

 

192920-postaldude2.jpg

 

Bildet er fra filmen; http://www.imdb.com/title/tt0486640/ Og hvis du liker skikkelig teite filmer med vold, silikondamer, en dverg, litt massakre, terrorister og masse komedie så er denne for deg :) :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

 

Dette er selvsagt bare et utvalg av spill som av ulike grunner har skapt kontroverser – fortjent eller ikke. Hva er de «verste» spillene du har spilt?

 

Et virkelig drøyt spill er RapeLay det burde vel egentlig blitt nevnt her synes jeg, det er kanskje så drøyt at de ikke vil nevne det så de ikke "reklamerer" for det.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

 

 

Dette er selvsagt bare et utvalg av spill som av ulike grunner har skapt kontroverser ? fortjent eller ikke. Hva er de «verste» spillene du har spilt?

Et virkelig drøyt spill er RapeLay det burde vel egentlig blitt nevnt her synes jeg, det er kanskje så drøyt at de ikke vil nevne det så de ikke "reklamerer" for det.

Ja, jeg leste om det, men følte egentlig ikke for å skrive om det. Det er jo generelt ganske mye som er drøyere enn de spillene jeg skrev om, men det som kjennetegner mesteparten av spillene i denne artikkelen er at de er "mainstream"-utgivelser. Eneste unntak er Custer's Revenge, men jeg tror også det fikk ganske bred distribusjon (det solgte 80 000 kopier, tross alt).
Lenke til kommentar

 

 

Dette er selvsagt bare et utvalg av spill som av ulike grunner har skapt kontroverser – fortjent eller ikke. Hva er de «verste» spillene du har spilt?

 

Et virkelig drøyt spill er RapeLay det burde vel egentlig blitt nevnt her synes jeg, det er kanskje så drøyt at de ikke vil nevne det så de ikke "reklamerer" for det.

 

 

Det er vel fordi det ikke er noe i nærheten av mainstream, finnes sikkert drøyere spill enn det også om man bare ser på ren "shock-value"

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Dette er selvsagt bare et utvalg av spill som av ulike grunner har skapt kontroverser ? fortjent eller ikke. Hva er de «verste» spillene du har spilt?

Et virkelig drøyt spill er RapeLay det burde vel egentlig blitt nevnt her synes jeg, det er kanskje så drøyt at de ikke vil nevne det så de ikke "reklamerer" for det.

Saken er vel egentlig ikke at noen av de nevnte spillene i realiteten er så veldig "drøye" (med mulig unntak av Custer's Revenge, hvis det ikke hadde vært for at det var så komisk dårlig), men at det er de som har skapt mest (eller i allefall mye) kontrovers.

 

RapeLay (og de fleste andre hentai visual novels) er nok såpass obskure at de aldri blir lagt merke til av ekstrem-moralistene. Heller ikke blir de (så vidt jeg vet i allefall) solgt i Norge. (eller muligens i det hele tatt utenfor Japan)

Lenke til kommentar

 

 

Dette er selvsagt bare et utvalg av spill som av ulike grunner har skapt kontroverser ? fortjent eller ikke. Hva er de «verste» spillene du har spilt?

Et virkelig drøyt spill er RapeLay det burde vel egentlig blitt nevnt her synes jeg, det er kanskje så drøyt at de ikke vil nevne det så de ikke "reklamerer" for det.

 

Ja, jeg leste om det, men følte egentlig ikke for å skrive om det. Det er jo generelt ganske mye som er drøyere enn de spillene jeg skrev om, men det som kjennetegner mesteparten av spillene i denne artikkelen er at de er "mainstream"-utgivelser. Eneste unntak er Custer's Revenge, men jeg tror også det fikk ganske bred distribusjon (det solgte 80 000 kopier, tross alt).

 

Det skjønner jeg godt. Hele hentai film-sjangeren er nesten bare voldtektsscener fra ende til annen, og når de skal lage spill i samme sjanger, så blir det i samme gaten. Det finnes et utall med såkalte "eroge"-spill, og firmaet Illusion, som står for de mest populære (som Rapelay, Sexy Beach Zero, Artificial Academy 2, Real Play et.al.) har sikkert over 50 titler som jeg antar stort sett går ut på det samme (selv om mange visstnok er datingsimulatorer uten voldtekt, men med sex). Det må i så fall være en egen artikkel, selv om jeg ikke ser helt verdien i en artikkel om japanske voldtektsspill. :p

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Gode gamle Harvester til PC burde blitt klemt inn en plass på denne listen. Det er iallefall det mest sinnsyke spillet jeg har spilt, med en blanding av incest, vold og alt som ikke er greit.

 

Jeg har ikke spilt det, men måtte nesten se en review av spillet. Morsomt :). Men når du nevnte incest kom jeg på et spill. Crusader Kings 2. Det er HELT klart det spillet hvor du kan gjøre mest brutale og usømmelige ting, som å torturere folk, ofre de til gudene, henrette uskyldige, drepe din egen kone, gifte deg med og få barn med din egen datter, for så å putte henne i fengsel og så ta en fiendtlig kvinne som konkubine mot hennes vilje og få barn med henne (altså voldtekt). Men... siden du ikke SER at det faktisk skjer, så er det vel ikke så ille... ;)

 

gZeguUx.jpg

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...