Gå til innhold

TEST: be quiet! Silent Base 800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hepp og takk for tilbakemeldinger!

 

Vi har selvfølgelig hatt kabinettet her og gjort oss opp en mening, at testen er skrevet etter å ha sett på en unboxingvideo blir bare for søkt :)

 

Vi kjører ikke lengre noen temperaturtester eller tilsvarende, men monterer inn maskinvare. Erfaringsmessig var det svært få som i det hele tatt tittet innom disse sidene, og det er heller ikke gitt hva slags maskinvare folk vil putte inn. Noen produsenter leverer kabinettet kanskje helt uten vifter, og i slike tilfeller vil kabinettet gjerne komme dårlig ut. Atter andre vil ha mange vifter, og dermed komme godt ut. Dette sier likevel lite om potensialet som ligger i kabinettet. Vi føler at en gjennomgang slik den nå er gjort gir et bedre bilde av kabinettet enn det tidligere testrutiner ga :)

Lenke til kommentar

Hepp og takk for tilbakemeldinger!

 

Vi har selvfølgelig hatt kabinettet her og gjort oss opp en mening, at testen er skrevet etter å ha sett på en unboxingvideo blir bare for søkt :)

 

Vi kjører ikke lengre noen temperaturtester eller tilsvarende, men monterer inn maskinvare. Erfaringsmessig var det svært få som i det hele tatt tittet innom disse sidene, og det er heller ikke gitt hva slags maskinvare folk vil putte inn. Noen produsenter leverer kabinettet kanskje helt uten vifter, og i slike tilfeller vil kabinettet gjerne komme dårlig ut. Atter andre vil ha mange vifter, og dermed komme godt ut. Dette sier likevel lite om potensialet som ligger i kabinettet. Vi føler at en gjennomgang slik den nå er gjort gir et bedre bilde av kabinettet enn det tidligere testrutiner ga :)

 

Hm.. Jeg ser poenget deres, men personlig skulle jeg mye heller sett at dere kjøpte inn noen vifter og supplerte/erstattet viftene som følger med kabinettet, og på den måten heller kjørte på med mer utfyllende tester der man kunne se hva slags temperaturer man får i kabinettet når man utnytter det fulle potensialet, ikke bare bruker det som følger med..

 

Jeg er nok en av de "synderne" som sjeldent har sett på side 2, 3, 4, etc av kabinettestene deres i nyere tid, men for min del er dette mest grunnet at dere kun har testet med medfølgende vifter, og da har det vært mer givende å søke rundt på ulike forumer for å lese erfaringer fra noen som bruker alle vifteplassene.. Ift de medfølgende viftene så har jeg personlig en skuffe full av ulike (ubrukte) medfølgende vifter, og jeg antar jeg ikke er den eneste her inne..

 

Ift hva slags hardware folk putter inn, vil jeg si det er bedre å ha en pekepinn på hvor godt et kabinett yter med en/to gpu(er) på 250W og cpu på 100W enn ingen pekepinn i det hele tatt.. Det burde vel også være mulig for dere å ta en titt på statistikken på prisguide for å se hva som er mest populært, for så å finne noe i ca samme TDP-område? Evt har dere vel hardware fra GPU-testene deres?

 

Og så en siste kommentar - det hadde vært fantastisk (for oss som driver med denslags) om dere i stedet for å bare skrive noe som "her er det gode muligheter for vannkjøling", kjøpte noen radiatorer av ulike slag, og faktisk monterte dem (med vifter) så man kan _se_ hvor god/dårlig plassen er. Da slipper vi gjetting basert på forfatters antagelser/øyemål/gjetting.. Forventer såklart ikke at dere skal bygge full vannkjøling i hvert kabinett, men bare det å montere noen radiatorer (evt pappesker kuttet til samme mål som f.eks EK radiatorer) hadde hjulpet mye :)

 

Og så til slutt - beklager laaaang post, med mange tilbakemeldinger. Vet ikke hvor mange som deler mine syn her, men for min del hadde jeg absolutt begynt å lese disse "testene" igjen dersom dere gjennomførte noe av dette, for sånn det er nå antar jeg at selv dere ser at det minner mer om det man får i en 30sek "unboxing" video på youtube, og da blir det rett og slett litt kjedelig/bortkastet.. :) (og selv for oss som har ekstra; det hadde vært fint å vite at det faktisk er mulig med gjennomførte reportasjer på tek.no utenfor ekstra..)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Bruker-245639

En ting er sikkert, teknisk kompetanse og skikkelige teser er forsvunnet totalt fra tek.no Sier meg enig med genser, det er på tide å løfte blikket og se ut over landets grenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...