Gå til innhold

KickassTorrents ble tatt ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan de ikke lage lignende sider selv med en liten månedsavgift, så kan vi laste ned ukomprimerte filmer.

Piratebay er så oversvømt av YIFI sine 1080P Blueray rip som er på stakkarslige 1,5GB. Ser jo helt greit ut på laptopen, men kobler du storskjermen til og surround annlegget, så merker man godt at kvaliteten og lyden er ræva.

Lenke til kommentar

 

Buhu de bøffa filmene mine er i dårlig kvalitet :)

Jeg betaler gjerne for å laste ned ukomprimerte filmer, men pr i dag er det ikke noen som tilbyr dette.

 

 

Har du noen gang lastet ned en helt ukomprimert Blu-ray film? Kun én film ligger på ca. 30-40GB, det vil ta rimelig lang tid og mye plass for å få ned sånne filmer. Det finnes forresten utrolig mange sånne kopier på nett, litt usikker på hvorfor du laster ned komprimerte filmer når det bare er å laste ned ukomprimerte.

 

Ta denne f.eks da, 3D film. 1080p ukomprimert

The Hobbit The Desolation of Smaug 2013 3D CEE BluRay 1080p = 72GB

 

Ikke 3D. 1080p ukomprimert

The Wolf of Wall Street = 47.5GB

Endret av deaf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Buhu de bøffa filmene mine er i dårlig kvalitet :)

Jeg betaler gjerne for å laste ned ukomprimerte filmer, men pr i dag er det ikke noen som tilbyr dette.

 

 

Har du noen gang lastet ned en helt ukomprimert Blu-ray film? Kun én film ligger på ca. 30-40GB, det vil ta rimelig lang tid og mye plass for å få ned sånne filmer. Det finnes forresten utrolig mange sånne kopier på nett, litt usikker på hvorfor du laster ned komprimerte filmer når det bare er å laste ned ukomprimerte.

 

Har plass nok i min maskin å når det blir for lite plass er det bare å peise på med flere Harddisker eller slette unna filmer du ikke blir å se igjen.

Utorrent kan du sette til å laste ned når du ikke bruker maskina, så i løpet av en natt så er filmen klar. Har kun lastet ned en helt ukomprimert film å det tok sin tid fordi det var omtrent ingen seedere, hadde jeg fått full nedfart så hadde det ikke tatt så lange tia.

 

Problemet er ikke størrelsen på fila her, men hvor mange som seeder. På de største filene er det som regel veldig få seedere, så det kan jo ta ukesvis før du er ferdig å laste den ned.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Har plass nok i min maskin å når det blir for lite plass er det bare å peise på med flere Harddisker eller slette unna filmer du ikke blir å se igjen.

Utorrent kan du sette til å laste ned når du ikke bruker maskina, så i løpet av en natt så er filmen klar. Har kun lastet ned en helt ukomprimert film å det tok sin tid fordi det var omtrent ingen seedere, hadde jeg fått full nedfart så hadde det ikke tatt så lange tia.

 

Problemet er ikke størrelsen på fila her, men hvor mange som seeder. På de største filene er det som regel veldig få seedere, så det kan jo ta ukesvis før du er ferdig å laste den ned.

 

 

Åja, selv sitter jeg på private sider. Våger meg ikke ut på offentlige sider igjen, virker som de fleste har blitt snappet opp uansett. Den jeg sitter på, er det ingen problemer med hastighet. Alle filmene går på full guffe, men du trenger invitasjon til siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om en laster ned fra en privat tracker der folk faktisk har nødt til å seede tilbake for å ikke bli sparket ut så har de aller fleste nedlastinger veldi god fart da det alltids er noen som seeder fra en seedbox eller lignende med gigabit linje. Men det er jo akkurat dette med at en må gi tilbake for det en laster ned som mange virker til å slite med :roll:

Lenke til kommentar

 

 

Kickass ble aldri tatt ned da det hele tiden var oppe på kickass.to. Kanskje mer korrekt å si at domenet var tatt ned.

Blir spennende å se om tek.no retter feilen eller holder artikkelen oppe for flere klikk :)

Hei «PgUp»

Kickass.so, det somalske toppdomenet ble tatt ned i dag, men siden ble raskt satt opp igjen under det gamle, tonganske toppdomenet. Du kan selv forsøke nettadressen kickass.so, så vil du se at den fortsatt ikke virker.

Lenke til kommentar

 

 

Kickass ble aldri tatt ned da det hele tiden var oppe på kickass.to. Kanskje mer korrekt å si at domenet var tatt ned.

Blir spennende å se om tek.no retter feilen eller holder artikkelen oppe for flere klikk :)

 

Hei «PgUp»

Kickass.so, det somalske toppdomenet ble tatt ned i dag, men siden ble raskt satt opp igjen under det gamle, tonganske toppdomenet. Du kan selv forsøke nettadressen kickass.so, så vil du se at den fortsatt ikke virker.

 

Tenker nok at noe av greia er at kickass.to har vært oppe hele tiden i utgangspunktet.

Atlså var KAT aldri nede, dette strider med hva artikkelen antyder.

 

 

Til og med om alle domener er nede er serveren fremdeles oppe

 

Endret av Latrakx
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Buhu de bøffa filmene mine er i dårlig kvalitet :)

Jeg betaler gjerne for å laste ned ukomprimerte filmer, men pr i dag er det ikke noen som tilbyr dette.

Har du noen gang lastet ned en helt ukomprimert Blu-ray film? Kun én film ligger på ca. 30-40GB, det vil ta rimelig lang tid og mye plass for å få ned sånne filmer. Det finnes forresten utrolig mange sånne kopier på nett, litt usikker på hvorfor du laster ned komprimerte filmer når det bare er å laste ned ukomprimerte.

 

Ta denne f.eks da, 3D film. 1080p ukomprimert

The Hobbit The Desolation of Smaug 2013 3D CEE BluRay 1080p = 72GB

 

Ikke 3D. 1080p ukomprimert

The Wolf of Wall Street = 47.5GB

Hør nå her vist du først skal rette noen så gjør det skikkelig. blueray filmer/filer er også komprimert. ukomprimert film i full hd orker er ikke å tenke på kor stor de hadde vært.

 

men enn x264 komprimering på rundt 8-12 gb for en vanlig film bør duge for de fleste

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Buhu de bøffa filmene mine er i dårlig kvalitet :)

Jeg betaler gjerne for å laste ned ukomprimerte filmer, men pr i dag er det ikke noen som tilbyr dette.

 

Newsgroups har funnits i vart fall 35 år och still going strong. $10 i månaden och du behöver aldrig dela något som helst. Med couch potato och sickbeard + feks Plex är man "all set".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har du noen gang lastet ned en helt ukomprimert Blu-ray film? Kun én film ligger på ca. 30-40GB, det vil ta rimelig lang tid og mye plass for å få ned sånne filmer. Det finnes forresten utrolig mange sånne kopier på nett, litt usikker på hvorfor du laster ned komprimerte filmer når det bare er å laste ned ukomprimerte.

 

Ta denne f.eks da, 3D film. 1080p ukomprimert

The Hobbit The Desolation of Smaug 2013 3D CEE BluRay 1080p = 72GB

 

Ikke 3D. 1080p ukomprimert

The Wolf of Wall Street = 47.5GB

Hør nå her vist du først skal rette noen så gjør det skikkelig. blueray filmer/filer er også komprimert. ukomprimert film i full hd orker er ikke å tenke på kor stor de hadde vært.

 

men enn x264 komprimering på rundt 8-12 gb for en vanlig film bør duge for de fleste

 

 

Hvordan i all verden mener du at noen skal få tak i sånne filer? Tror nok vi begge mente ukomprimerte blu-ray filmer. Ganske sikker på at jeg skrev det i teksten også. Og tror også at han mente det, prøvde heller ikke rette på noe. Ville bare poengtere at ukomprimerte blu-ray filmer er på rundt 30GB

Endret av deaf
Lenke til kommentar

Ville bare poengtere at ukomprimerte blu-ray filmer er på rundt 30GB

:nei:

Hele poenget hans var at det ikke finnes noe som heter "ukomprimert blu-ray film"

Filmer som kommer på blu-ray er komprimert, alle blu-ray filmer er komprimert med enten H.262, H.264, eller VC-1.

 

Ukomprimert 1080p film hadde blitt utrolig stort:

1920x1080 oppløsning med 32 bits per punkt er 8100 KB

30 bilder i sekundet gir oss da 243 000 KB per sekund video, det tilsvarer rett under 2000 Mb per sekund eller ca tre og et halvt minutt med ukomprimert film per dual layer blu-ray disk.

En spillefilm på 2 timer blir da 1 749 600 000 KB, eller 1669 GB, en dual layer blu-ray disk

Og dette er bare 1080p med 8-bit fargegjengivning, for å gjengi den røde Coca Cola-fargen korrekt må man ha 10-bit fargegjengivning, og hvis man kombinererer dette med Ultra HD ender man opp med 5 ganger så stort datakrav.

 

Det at du ønsker deg ukomprimert film er greit nok det, men det er fullstendig urealistisk å forvente at det skjer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Ville bare poengtere at ukomprimerte blu-ray filmer er på rundt 30GB

:nei:

Hele poenget hans var at det ikke finnes noe som heter "ukomprimert blu-ray film"

Filmer som kommer på blu-ray er komprimert, alle blu-ray filmer er komprimert med enten H.262, H.264, eller VC-1.

 

Okei, da misforstod jeg det han mente. Lærte noe nytt i dag også, trodde filmer på DVD og Blu-ray plater var ukomprimert i den forstand at filmen har full HD kvalitet med menu og alt.

Endret av deaf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...