Gå til innhold

EA-topp: – Spillene våre er for vanskelige å sette seg inn i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppfatter dette mer som ett gui design problem og mangel på eller for dårlige tutorials.

Det er en vesentlig forskjell på at det er for tidkrevende å sette seg inn i ett spill, altså forstå kontrollene, brukergrensesnittet osv, og hvordan vanskelighetsgraden (utfordringen) i spillet er.

Lenke til kommentar

Dersom utspillet har opphav i at spillerne det er snakk om er av ett sjikt som ikke bruker mer enn noen timer i uken til å spille, har jeg god forståelse for bekymringen.

Selv syntes jeg de aller fleste spill nye spill (ikke bare fra EA) er rimelig enkelt å sette seg inn i dersom man har tid og ikke minst interesse. Er man ute etter å slå ihjel en time, en ettermiddag man har huset for seg selv, er nok ikke eks. Dark Souls 2 noe man bør forvente god valuta for den timen.

Lenke til kommentar

For min del kan de gjerne strippe seg ned til gamle Battlefield 1942. Ingen ranking system og ingen laser lock. Et velplassert bazookaskudd i baken på tanksen er nok til å slå ut de fleste tankser... Mye bedre det en de udødelig tanksene man har i BF4 hvor flere folk må bruke laser lock for å ta dem ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

La spillene være slik de er, gjerne lage de vanskeligere.

Eldre spill på snes er jo mye vanskeligere enn omtrent noe de kan spytte ut i dag.

Castlevania, Firepower9000 for å nevne et par.

Det eneste spillet som er tricky må vel være dark souls og demon souls, noe jeg setter pris på.

Nå må folk slutte å syte snart, fungerer ikke spillet for deg så bytt spill og ikke kom å klag!

Lenke til kommentar

For min del kan de gjerne strippe seg ned til gamle Battlefield 1942. Ingen ranking system og ingen laser lock. Et velplassert bazookaskudd i baken på tanksen er nok til å slå ut de fleste tankser... Mye bedre det en de udødelig tanksene man har i BF4 hvor flere folk må bruke laser lock for å ta dem ut.

 

Hear Hear! Jeg er så enig. Jeg synes det er for mye dill og dall som kan drepe deg ut av ingenting i bf4. Jeg savner følelsen av å løpe "undercover" og prøve å ta seg rundt på brettet, uten og bli sett av radarpiss o.l.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Spill har stort sett blitt lettere og forenklet de siste 15 årene, og nå er EA bekymret for at deres consolitis spill har blitt for vanskelige å sette seg inn i? Hvor fordummet skal dagens populærkultur egentlig bli? Hvor har det blitt av dataspill (ekte PC-spill) som STALKER og Crysis 1? Kunne ikke brydd meg mindre om nok et shooter-on-rails spill...

 

Spar meg imidlertid for påklistret dilldall, som premiesystem for å gjøre bestemte ting. Gi oss en åpen, realistisk og dynamisk spillverden med skikkelig god AI og A-life.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

EA har bare produsert ett spill som var velbalansert, og det var faktisk 2142. Der var det skikkelig balanse som jeg savner, hvis man var god, da var man virkelig god på grunn av skills, ikke noe annet, og man var sammtidig ikke udødelig. Som jeg følte ofte i feks BF3.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

EA har bare produsert ett spill som var velbalansert, og det var faktisk 2142. Der var det skikkelig balanse som jeg savner, hvis man var god, da var man virkelig god på grunn av skills, ikke noe annet, og man var sammtidig ikke udødelig. Som jeg følte ofte i feks BF3.

Cereal_Guy_Spitting.jpeg

 

 

Erhm... Nei... Battlefield 1942 hadde et stort klanmiljø. Det hadde også Battlefield Vietnam og Battlefield 2. Noen som vil si at spillene var såpass balansert, enkelt og skillbasert at det egnet seg godt som klanspill. Siden den gang har spillmekanikken blitt enklere samtidig som spillet i seg selv har blitt mer komplisert med tanke på UI, 3D-spotting, ranking, auto-lock, healing, reparerer kjøretøy i fart eller i lufta med torch, og annet dill dall. Før hadde man ikke autohealing, folk kjørte fly inn i husvegger fordi det var vanskelig å fly. Battlefield-spillene etter BF2 kan du jo bare holde inn "w" så flyr helikopteret av seg selv omtrent. Det eneste som er negativt med BF42 er at man ikke hadde sprintknapp :p

 

Selv om det tok tid å lære seg visse ting, så var det lett å komme seg inn i spillet i motsetning til dagens spill med rankingsystem hvor du starter med rank 1 hvor du har luftgevær og speiderkniv, og må fighte mot lvl 50+ spillere med 1337+ timer bak skjermen, ikke nok med det så har de infrarød-optikk på rifla med auto-lock og lasersverd. Poenget er at det kjipt å starte i de nye Battlefield-spilla fordi de som har spilt litt har mye mer erfaring og ikke nok med det så har de mye bedre gear. Det er ekstra kjipt å være noob nå.

 

 

BF2 ble ødelagt etter de fjernet dolphin-diving i en patch. Ikke for alle riktig nok, men for mange.

De fjernet dolphin diving fordi det ble for stor forskjell mellom noobs og elite-spillere. Det blir som at sjakkforbundet skulle ha sagt Magnus Carlsen er for god, så vi velger å fjerne alle brikkene se bortifra bøndene og kongen. Det endte med at flere e-sportspillere sluttet på flekken.

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...