Gå til innhold

Dette kan være Samsung Galaxy S6 i to ulike versjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror neppe de renderingene er legitime, ser merkelige ut. Tegningene derimot kan sikkert stemme, men det jeg reagerer på er at blant annet "hjemknappen" ikke er sentrert nedenfor skjermen? Den er altså mye nærmere bunnen av telefonen enn den er kanten på skjermen. Virker veldig merkelig at de skal droppe symmetri på denne måten? Det er vel ingen logisk grunn til at knappen skal være senket såpass lavt på forsiden?

Lenke til kommentar

Tror neppe de renderingene er legitime, ser merkelige ut. Tegningene derimot kan sikkert stemme, men det jeg reagerer på er at blant annet "hjemknappen" ikke er sentrert nedenfor skjermen? Den er altså mye nærmere bunnen av telefonen enn den er kanten på skjermen. Virker veldig merkelig at de skal droppe symmetri på denne måten? Det er vel ingen logisk grunn til at knappen skal være senket såpass lavt på forsiden?

 

Slik var det også med SGS3. Det så veldig rart ut synes jeg, men her var det ikke så galt...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gledelig å se at kameraet stikker litt ut og at det skal ha 20 Mp. Det betyr forhåpentligvis en større og bedre kamerasensor enn S5. :)

 

 

Nå stikker jo kameraet ut på mer elle mindre samtlige Samsungmodeller fra før av? Samsung Galaxy A3, A5 og A7 har alle utstikkende kamera, samme har Samsung Galaxy S5 og Note 4 / Edge? I og med at telefonen er en god del tynnere enn Galaxy S5 så virker det ikke som kamera er noe tykkere i det hele og store sammenlignet med Galaxy S5?

Lenke til kommentar

Greit nok, men 20 Mp gjør det. Det finnes for tiden ingen som produserer kamerasensorer med mindre enn 1,1 mikron piksler. Det er så langt de har kommet i krympingen. Så og si alle bruker de fysisk minste pikslene de klarer. 20 Mp med 3:2 sideforhold gir ca 5477*3651 piksler.

 

5477 piksler * 1,1 mikron = ca 6,0 mm

3651 piksler * 1,1 mikron = ca 4,0 mm

 

En 6*4 mm sensor har 1/2,5" optisk format som altså er noe større enn det 1/3,0" optiske formatet de bruker i S5.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...