Gå til innhold

Google, Microsoft og Amazon kjøper seg fri fra AdBlock Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Annonseblokkering handler ikke om reklame, eller ikke reklame. Det handler om å fjerne forstyrrende elementer som trekker oppmerksomheten bort fra innholdet man ønsker å lese. Animasjoner og lyder er en uting, for å si det på en måte som slipper gjennom sensuren.

 

Annonser som små tekst-elementer som ligger urørlig ved siden av, bryr jeg meg ikke om å blokkere. Men straks noe irriterer... da legger jeg inn en liten innsats i å blokkere det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Annonsene er det som gjør at du får innholdet uten å betale.

Når alle blokker annonsene bidrar de til at innholdet blir betalingsbasert over tid.

Så kan man begynne å whine når favorittstedene man bruker ikke lenger tilbyr gratis stoff. Modellene som viser deg det du faktisk er interessert i og som lar deg skippe uinteressante reklamer er nok veien å gå. Aggresiv markedsføring gjør bare en del folk negative og det skaper igjen dårlig omdømme.

Lenke til kommentar

Annonsene er det som gjør at du får innholdet uten å betale.

Når alle blokker annonsene bidrar de til at innholdet blir betalingsbasert over tid.

Så kan man begynne å whine når favorittstedene man bruker ikke lenger tilbyr gratis stoff. Modellene som viser deg det du faktisk er interessert i og som lar deg skippe uinteressante reklamer er nok veien å gå. Aggresiv markedsføring gjør bare en del folk negative og det skaper igjen dårlig omdømme.

 

Heller betale enn å klikke i vinkel

Lenke til kommentar

La oss tenke framtidig, hvis adblock+ ikke stopper video reklame på youtube, så er det jo ingen vits å bruke den, å da kan en ny blokkeringstjeneste dukke opp, å da var det bortkasta penger fra micro-goog-amaz.. så er usikker på hva dem tjener på dette?

Veldig godt poeng. Tror de undervurderer kraftig hvor fort en ny løsning kommer på banen. Forøvrig minner det hele om mafiametoder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

 

Det nevnes kun ABP i teksten her, men vil det samme skje med AB? Hvis ikke har jeg allerede en erstatter for disse utpresserne..

Hva er det som er forskjellen på Pluss og ikke?

 

Teknisk sett; aner ikke. Jeg tror det ene alternativet er open source mens det andre ikke er. De er vel to konkurrenter såvidt jeg vet. Hvis AB ikke gjør samme deal kommer nok mange av brukerne over til de.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

 

La oss tenke framtidig, hvis adblock+ ikke stopper video reklame på youtube, så er det jo ingen vits å bruke den, å da kan en ny blokkeringstjeneste dukke opp, å da var det bortkasta penger fra micro-goog-amaz.. så er usikker på hva dem tjener på dette?

Veldig godt poeng. Tror de undervurderer kraftig hvor fort en ny løsning kommer på banen. Forøvrig minner det hele om mafiametoder.

tror jeg skal begynne å lage en adblock tjeneste med en funksjon som enkelt lar meg skifte navn og grensesnitt å se hvor mange ganger jeg kan få samme selskap å betale for å havne på hvitelisten ;-p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...